Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du vært sammen med en mann som har kjøpt sex i Thailand?

Gjest 3f6c0...605

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Tussi said:

Du ser ikke forskjellen i syn på mennesket ved ord som rundbrenner og player vs bygdehull?

hva med "horebukk", "gris", "pedobear" og annet som kastes rundt? slikt velger du elegant å overse?

Å mene på alvor at vi skal ha en konkuranse i "de verste merkelappene" blir ektremt søkt.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (Akkurat nå):

hva med "gris", "pedobear" og annet som kastes rundt? slikt velger du elegant å overse?

Pedobear, den har jeg faktisk aldri hørt. Ikke var det pent heller, men selve poenget mitt er at norske kvinner har ikke flere ons enn norske menn

https://www.sv.uio.no/psi/forskning/prosjekter/seksualvaneundersokelsen/antall-partnere/

Sitat

Når vi ser på antall partnere gjennom hele livet er median blant menn 7 partnere (mean 16.8 partnere, og blant kvinner er median 6 (mean 11.9).

Så mannen som hevder norske kvinner er løsslupne bør kanskje først se på eget kjønn

• Liker 2
Lenke til kommentar

Om norske menn eller kvinner har flest ONS blir også for meg litt søkt. Men skulle man brukt ren logikk så går det på tilbud og etterspørsel. Der har det alltid vært og vil alltid være kvinners marked. Det er heller ikke til å stikke under en stol at det fremmes i alle media hvor greit og normalt det har blitt å ligge rundt. Kvinner  sier selv at det er en liten prosent menn som de anser som attraktive. Der har man grunnlaget for regnestykket om man vil.

Kvinner klager i tillegg på utvalget menn som interresante sengepartnere. Jeg tror ikke det regnestykket kan bli så veldig uklart om det er et mål i seg selv å finne tallet.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (31 minutter siden):

Men kvinner er jo uansett ikke verre enn menn...

Jeg synes de få mannfolka som dominerer appene er mye verre. Mange kvinner blir jo lurt her til å tro at de har fått en seriøs match. Så er det bare "enda en kveld å drepe litt tid" på for fyren.

• Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, DukeNukem3d said:

Jeg synes de få mannfolka som dominerer appene er mye verre. Mange kvinner blir jo lurt her til å tro at de har fått en seriøs match. Så er det bare "enda en kveld å drepe litt tid" på for fyren.

For de menn som har erfaring med appene så fremstår kvinner i like stor grad "rovdyr" som er ute etter et ligg. Det er årsaken til at slike apper kalles for "ligge apper". Det er også stor grad av utroskap blant begge kjønn på disse appene.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (14 timer siden):

Men kvinner er jo uansett ikke verre enn menn...

Det er det vel ingen som har sagt, og jeg ser ikke helt hva det har med saken å gjøre.

Saken var vel om kvinner blir mer like menn. Skal man se slik på det er menn verst, men kvinner gjør så godt de kan for å ta oss igjen - som om det skulle være et mål i seg selv. Dersom det er noe poeng i å gjøre det til en konkurranse mellom kjønnene heller enn å se på hva som faktisk foregår, da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (14 timer siden):

Det må jeg bare forstå som at du mener prostituerte har lavere moral enn gjennomsnittet. Så får vi bare være enige om å være uenige 🙂

Det må du jo få lov til å forstå det som. Det eneste jeg sier er at forskjellige personer prioriterer forskjellig. Om man ser på det litt isolert så kan man sikkert finne to personer hvor den ene vil velge prostitusjon over å være uteligger mens den andre ville valgt motsatt. Da helt uten at den ene har bedre moral enn den andre.

Ikke sa jeg opprinnelig noe om moral i det hele tatt heller. Jeg sa noe om verdier, som da altså kan være så mye mer enn bare moralske verdier.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Personlig kunne jeg ikke vært sammen med en mann som har kjøpt sex, uavhengig av sted. 

For min del er det å støtte svært mye jeg ikke står for, og utviser også et i mine øyne fryktelig dårlig kvinnesyn.

Sex er ikke et grunnleggende behov som må oppfylles.

Det finnes sikkert noen unntak i bransjen hvor det er selvstendige kvinner med god økonomi, selvtillitt osv som driver med prostitusjon, men generelt er det en skitten bransje bestående av bakmenn, kvinner i en dårlig posisjon (økonomisk, sosial status etc) som ikke ser noen annen god utvei på livets utfordringer.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (På 20.10.2024 den 10:11 PM):

Men det finnes noen som får visse forventninger når de gir slike gaver.

Det får de bare ha, men det er ikke noe automatikk i det. Du kan kaste sand i trynet på en hissig boler og forvente å få en kos, men det betyr ikke at du får det du forventer.

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (På 20.10.2024 den 11:40 PM):

Det er tosidig, et slags avtalt spill eller gambling for det er jo ingen garantert sex. Men mange damer lar seg sjarmere villig av generøsitet og sprer bena mer jo mer det spanderes. Alle vet hvordan det fungerer. @Markiii har hengt seg opp i at generøsiteten ikke er en direkte pengeoverføring og at sexen ikke er garantert, men det med litt rundere kanter så er det på mange måter et semi-avtalt spill og indirekte byttehandel penger mot sex. Det er definitivt en gråsone. Men jeg tror @Markiii ikke tåler sammenligningen og i hvert fall ikke ordet prostitusjon. Jeg kan gå med på det mot at vi kaller thailendere som hanker inn nordmenn for sex for ferieflørtere, og at vi kaller damer som reiser til Sansibar for å få lokal penis for horekunder.

Dating har altså ingenting med sexkjøp å gjøre.

Endret av Markiii
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (9 timer siden):

Dating har altså ingenting med sexkjøp å gjøre.

Flott for deg at du ikke vil se det økonomiske aspektet i datingmarkedet, ignorere fenomenet golddigging, sugardating, tradisjonelle kjønnsrollemønstre om hvem som driver med økonomisk forsørging og hvem som steller hjem og barn, hvem som driver med økonomisk spandering og hvem som vurderer potensielle partnere etter økonomisk generøsitet, økonomisk forsørgerevne osv.

Tenker du også det samme om overdreven og ensidig utnyttelse av vennetjenester, bidrag i dugnadsammenhenger i f.eks sameier, og jobbe overtid uten lønn for å være snill med arbeidsgiver/kolleger? At siden det ikke er forhåndsavtalt og direkte betaling for en konkret tjeneste så har det ingenting med salg av tjenester å gjøre?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (21 timer siden):

Hvilke verdier var det du tenkte på da?

Ikke noe spesifikt som sådan, men for å ta uteligger/prostituert sammenligningen igjen så behøver jo ikke valget der komme fra moral, men kan komme fra for eksempel selvfølelse. Noe jeg mener kommer fra ens verdier i livet. Hva man ser som viktig. En verdi man har i sitt liv. Da kanskje ved at man ser en verdi ved seg selv som ikke kompromitteres bare fordi man har dårlig råd, for eksempel.

Da som jeg lærer mine barn at de har verdi uansett hvor tykk lommeboka er, som jeg da tror senere vil kunne hjelpe dem til å ta bedre valg selv om det er penger som er problemet en eller annen dag. Tilsvarende sikkert også ved valg av partner. Ens moral trenger ikke stoppe en fra å bli sammen med en drittsekk, men ens verdier vil kunne stoppe deg fordi du vet du ikke trenger finne deg i all slags behandling bare fordi du ikke vil være alene.

Men det er klart noen kan helt sikkert ta det samme valgene med moral som begrunnelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min første tanke etter å ha lest førstepost, er hvorfor man eventuelt skulle diskriminere på hvor en har kjøpt sex.

Skjønner godt hvis noen syns det å ha kjøpt sex er en dealbreaker, men jeg syns samtidig ikke menn har opplysningsplikt omkring dette og hvis en kvinne skulle spørre om dette på en date er det helt greit å ikke svare (på samme måte som at kvinnens body count ikke er en manns business).

• Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (På 24.10.2024 den 1:57 PM):

Det er nok til en viss grad sånn at det er menn som kalles player/rundbrenner fordi menn stort sett er snille å støttende med hverandre, mens kvinner kan være ganske så kjipe mot andre kvinner, det er oftere kvinner som kaller kvinner bygdehull eller lignende, det er rasshøl blant begge kjønn åpenbart, men enkelte kvinner virkelig hater kvinner, selv sine venner, de fleste menn vil ikke vært negative mot en ekte kamerat bak hans rygg sjøl om han er et bygdehøl. 

Haha. Menn er jo verdensmestere i å trykke hverandre ned og kalle det "kødding".  Du har neppe hatt mange mannlige vennskap om du ikke har ramlet borti den sorten som skal "prate skit" og slenge på "kolon pe" for å late som at det bare er morsomheter. Så sitter man nå der en halvtime og fornærmer hverandre. True friends, yo. Og som regel blir alle småforbannet til slutt, fordi noen VIL gå over streken i prosessen ifølge en eller annen part.

Men du vet, det er vel da mannosfæren skal inn og henvise til "biologi" og "testosteron"...

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (12 minutter siden):

Haha. Menn er jo verdensmestere i å trykke hverandre ned og kalle det "kødding".  Du har neppe hatt mange mannlige vennskap om du ikke har ramlet borti den sorten som skal "prate skit" og slenge på "kolon pe" for å late som at det bare er morsomheter.

Kanskje du er litt følsom ? Prate litt skit skjer selvfølgelig, men ingen med vettet i behold tar seg nær av det, det er ingen grunn til å presisere at det er kødding. Har du noen gang hatt mannlige vennskap, er du venner med ungdomsskole bøllene dine eller noe ? Jeg har ingen anelse om hva "kolon pe" er for noe. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, knopflerbruce said:

Min første tanke etter å ha lest førstepost, er hvorfor man eventuelt skulle diskriminere på hvor en har kjøpt sex.

Skjønner godt hvis noen syns det å ha kjøpt sex er en dealbreaker, men jeg syns samtidig ikke menn har opplysningsplikt omkring dette og hvis en kvinne skulle spørre om dette på en date er det helt greit å ikke svare (på samme måte som at kvinnens body count ikke er en manns business).

Så da er neste tanke. Hvorfor skal man diskriminere på hvorvidt man kjøper eller selger sex. Alle forklaringer på dette faller på sin egen urimelighet.

Ellers enig i innlegget ditt.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, knopflerbruce said:

Haha. Menn er jo verdensmestere i å trykke hverandre ned og kalle det "kødding".  Du har neppe hatt mange mannlige vennskap om du ikke har ramlet borti den sorten som skal "prate skit" og slenge på "kolon pe" for å late som at det bare er morsomheter. Så sitter man nå der en halvtime og fornærmer hverandre. True friends, yo. Og som regel blir alle småforbannet til slutt, fordi noen VIL gå over streken i prosessen ifølge en eller annen part.

Men du vet, det er vel da mannosfæren skal inn og henvise til "biologi" og "testosteron"...

Usikre mannfolk som føler behov for å markere seg er de første "vennskapene" man avslutter.Ingen kunst det.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (11 minutter siden):

Kanskje du er litt følsom ? Prate litt skit skjer selvfølgelig, men ingen med vettet i behold tar seg nær av det, det er ingen grunn til å presisere at det er kødding. Har du noen gang hatt mannlige vennskap, er du venner med ungdomsskole bøllene dine eller noe ? Jeg har ingen anelse om hva "kolon pe" er for noe. 

Men tydeligvis forventer du at KVINNER tar seg nær av "banter", mens menn ikke gjør det. Det er en pussig dobbeltstandard, siden vi jo er mennesker alle sammen. Hårsårhet er kjønnsnøytralt.

"kolon pe" er :p (trodde det var åpenbart...)

Nei, jeg er ikke venner med "ungdomsskolebøllene", men har noen gamerfriends som er den sorten som sikkert hadde "skubbe hverandre rundt på fortauet" level humor som ungdommer, og driver med sånn banter. Og for å si det sånn: det har hendt en håndfull ganger at en eller annen har forlatt discordchatten i sinne fordi noen plutselig tråkket på noe ømt. Det var en av dem som måtte rømme fra en by fordi det gikk rykter om at han hadde pult en hest, så hvis han blir ufin får han gjerne noe på det i retur og tilter på ekte... :) Men velkommen, da har trådens deltakere fått et innblikk i hvordan MENN sine sosiale spill og intriger fungerer. (jeg prøver dog å ikke delta for mye på dette når de andre først starter, da jeg finner det bare barnslig og lite interessant som humor)

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...