Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du vært sammen med en mann som har kjøpt sex i Thailand?

Gjest 3f6c0...605

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (53 minutter siden):

Du sier at kvinner i Norge er løsslupne,  jeg antar de ikke har ons med seg selv?

Nei, det ville jo vært rart. Men det krever jo at de som bedriver slikt oppfører seg likt. De må oppføre seg som menn. Men uansett er det vel et tallspill hvor man egentlig må vite om enkeltindivider. Man kan jo ha en bygd hvor 100 menn har ONS hele tiden men bare én eneste kvinne. Hun kan jo ha seg med alle de mennene på rundgang. Den forskjellen man påpeker med dette er vel at det ikke er bare ett "bygdehull" lengre, men at det er blitt mer vanlig blant kvinner.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (15 minutter siden):

Nei, det ville jo vært rart. Men det krever jo at de som bedriver slikt oppfører seg likt. De må oppføre seg som menn. Men uansett er det vel et tallspill hvor man egentlig må vite om enkeltindivider. Man kan jo ha en bygd hvor 100 menn har ONS hele tiden men bare én eneste kvinne. Hun kan jo ha seg med alle de mennene på rundgang. Den forskjellen man påpeker med dette er vel at det ikke er bare ett "bygdehull" lengre, men at det er blitt mer vanlig blant kvinner.

Hva ville du kalt et mannlig "bygdehull"?

• Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (25 minutter siden):

En rundbrenner.

Så mindre derogatorisk enn det man kaller kvinner. Jeg tenker at en person med høy body count er det samme, uavhengig av kjønn. 

Jeg synes det er kvinnefiendtlig å kalle norske kvinner løsslupne når menn er det like mye 

• Liker 3
Lenke til kommentar
14 hours ago, leticia said:

Nei. Blir litt vanskelig å bli overbevist når artikkelen er bak betalingsmur.  

Men vi har denne rapporten fra kripos som kom ut i dag når du først drar inn barn i dette. 

https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2024/10/23/ny-kripos-rapport-norge-er-sannsynligvis-blant-de-vestlige-landene-med-flest-kjopere-av-direkteoverforte-bestillingsovergrep-i-forhold-til-folketallet2/

Det blir fryktelig sært å fremstille det slik. Om det er 10 nordmenn som utfører bestillingsovergrep så er det på ingen måte verre om det er 500 i et annet land. Hvert barn teller.

Men om ikke annet så sier det kanskje noe om samfunnet vårt i Norge.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
39 minutes ago, fokkeslasken said:

En rundbrenner.

Visste ikke at dette var et ukjent uttrykk i dag. Menn som ligger rundt har blitt kalt rundbrenner og i nyere tid player så lenge jeg kan huske. Er det bare kvinner som ikke tåler å få merkelapper basert på egen oppførsel? Ikke at merkelapper er noen god praksis, men ansvarsfraskrivelser har nådd nye høyder.

Så mindre derogatorisk enn det man kaller kvinner.

Ærlig talt. Menn har blir kalt alt fra "horebukk", "gris", "pedo/pedobear" og alskens stygge saker. En mann som har en ung kjæreste får fort "gris" eller verre uttrykk kastet etter seg. En kvinne kan bli omtalt som "cougar". Det blir fullstendig tåpelig å mene at kvinner blir utsatt for mer nedlatende uttrykk. Da har man virkelig ikke fulgt med i samfunnet.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (10 minutter siden):

Visste ikke at dette var et ukjent uttrykk i dag. Menn som ligger rundt har blitt kalt rundbrenner og i nyere tid player så lenge jeg kan huske. Er det bare kvinner som ikke tåler å få merkelapper basert på egen oppførsel? Ikke at merkelapper er noen god praksis, men ansvarsfraskrivelser har nådd nye høyder

Du ser ikke forskjellen i syn på mennesket ved ord som rundbrenner og player vs bygdehull?

• Liker 3
Lenke til kommentar
leticia skrev (12 timer siden):

Jeg er enig med deg i at det er liten tvil om hva som er verst for kvinner generelt. Men kommer til motsatt konklusjon enn det du gjør da. 

Vel fast fashion skader hele planeten og dens innbyggere, og ikke minst virkelig skader alle som jobber og bor i nærheten av disse ekstremt skadelige giftstoffene, så det ødelegger for alle, det er virkelig kummerlige forhold på disse fabrikkene, det er en grunn til at de har nett under fabrikkvinduene der de jobber for en hundrings om dagen i 16-17 timer. Det er menneskehandel involvert her også.

Uansett tror jeg vi kan være enige om at det er noe drit alt sammen, liten vits i å sette det opp mot hverandre, det er ikke en konkurranse i forferdelig, og det gidder jeg ikke å gjøre det til. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 minutter siden):

Uansett tror jeg vi kan være enige om at det er noe drit alt sammen, liten vits i å sette det opp mot hverandre, det er ikke en konkurranse i forferdelig, og det gidder jeg ikke å gjøre det til. 

Enig. Også i det du sier om at fabrikkarbeid også kan være menneskehandel. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (12 minutter siden):

Du ser ikke forskjellen i syn på mennesket ved ord som rundbrenner og player vs bygdehull?

Det er nok til en viss grad sånn at det er menn som kalles player/rundbrenner fordi menn stort sett er snille å støttende med hverandre, mens kvinner kan være ganske så kjipe mot andre kvinner, det er oftere kvinner som kaller kvinner bygdehull eller lignende, det er rasshøl blant begge kjønn åpenbart, men enkelte kvinner virkelig hater kvinner, selv sine venner, de fleste menn vil ikke vært negative mot en ekte kamerat bak hans rygg sjøl om han er et bygdehøl. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (7 minutter siden):

Det er nok til en viss grad sånn at det er menn som kalles player/rundbrenner fordi menn stort sett er snille å støttende med hverandre, mens kvinner kan være ganske så kjipe mot andre kvinner, det er oftere kvinner som kaller kvinner bygdehull eller lignende, det er rasshøl blant begge kjønn åpenbart, men enkelte kvinner virkelig hater kvinner, selv sine venner, de fleste menn vil ikke vært negative mot en ekte kamerat bak hans rygg sjøl om han er et bygdehøl. 

Du har nok et poeng der ja, vi kvinner kan være, stygge med hverandre...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 time siden):

Så mindre derogatorisk enn det man kaller kvinner. Jeg tenker at en person med høy body count er det samme, uavhengig av kjønn. 

Jeg synes det er kvinnefiendtlig å kalle norske kvinner løsslupne når menn er det like mye 

Mulig det ble en sammenblanding der, for det var noen andre som sa at kvinner var løsslupne. Jeg bare påpekte at du virket til å være uenig i at kvinner har blitt mer som menn, men da med et eksempel som hinter til at kvinner gjør slik som menn gjør. Det bare virket rart.

• Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Mulig det ble en sammenblanding der, for det var noen andre som sa at kvinner var løsslupne. Jeg bare påpekte at du virket til å være uenig i at kvinner har blitt mer som menn, men da med et eksempel som hinter til at kvinner gjør slik som menn gjør. Det bare virket rart.

Jeg husker ikke hvem som skrev det jeg svarte på,.Men vedkommende skrev at skandinaviske eller norske kvinner var blitt mye mer løsslupne,  noe jeg reagerer på. Det har alltid vært en forskjell i hva en forventer av kvinner og menn ift seksualitet , og hvordan man karakteriserer kvinner og menn ift seksualitet. Det mener jeg er hyklersk 

Når det er sagt så er jo seksualaktiviteten i samfunnet betydelig annerledes enn før vi fikk prevensjon og fri abort.. 

Endret av Tussi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (5 timer siden):

Skal jeg bare beskytte mitt barn mot de mest vanlige problemene?

Og, jeg tror nok pengeproblemer er en ganske vanlig grunn.

Jeg syntes bare det hørtes rart ut når du sa at din datter ville unngå dette yrket MEST på grunn av at du har lært henne gode verdier. Tror du virkelig det er mange som prostituerer seg fordi de har lav moral?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (4 timer siden):

Jeg husker ikke hvem som skrev det jeg svarte på,.Men vedkommende skrev at skandinaviske eller norske kvinner var blitt mye mer løsslupne,  noe jeg reagerer på. Det har alltid vært en forskjell i hva en forventer av kvinner og menn ift seksualitet , og hvordan man karakteriserer kvinner og menn ift seksualitet. Det mener jeg er hyklersk 

Når det er sagt så er jo seksualaktiviteten i samfunnet betydelig annerledes enn før vi fikk prevensjon og fri abort.. 

Som jo skulle bety at det er de som bruker dette, altså kvinner, som er de som har endret oppførsel i nevneverdig grad. Uansett om man velger pene eller stygge ord for å beskrive fenomenet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (3 timer siden):

Jeg syntes bare det hørtes rart ut når du sa at din datter ville unngå dette yrket MEST på grunn av at du har lært henne gode verdier. Tror du virkelig det er mange som prostituerer seg fordi de har lav moral?

Vel... Jeg vil tro det blir en veiing for og imot. Man velger det beste av kun dårlige alternativer. Med gode verdier vil dette valget havne enda lengre ned på listen, og som jeg også nevnte så vet mine barn at de kan komme til meg om de har pengeproblemer, så det valget vil nok også stå over prostitusjon på listen. For en del av å ha gode verdier er at man stoler på de som kan stoles på, som gjør at de tør komme til meg med slike problemer uten frykt for utbrudd fra meg eller nedlatende kommentarer for at de har satt seg i en dårlig situasjon eller slike ting.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (20 minutter siden):

Som jo skulle bety at det er de som bruker dette, altså kvinner, som er de som har endret oppførsel i nevneverdig grad. Uansett om man velger pene eller stygge ord for å beskrive fenomenet.

Men kvinner er jo uansett ikke verre enn menn...

• Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (17 minutter siden):

Med gode verdier vil dette valget havne enda lengre ned på listen

Det må jeg bare forstå som at du mener prostituerte har lavere moral enn gjennomsnittet. Så får vi bare være enige om å være uenige 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...