Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du vært sammen med en mann som har kjøpt sex i Thailand?

Gjest 3f6c0...605

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Boing_80 said:

Interessant nok vil en finne skjeletter i skapet hos folk flest. Bare man graver dypt nok. Det ser vi jo når politiet etterforsker saker og hva som kommer frem. Så ja, ærlighet er viktig til en viss grad. Men så bør en holde ting for seg selv. 

Er det noen som virkelig lever etter at ærlighet ikke lønner seg så er det ansatte i politiet. Der er ofte mantraet "Nekt plent - til det motsatt er bevist" :D. Tåkelegging brukes flittig. De hadde jo fort blitt stående uten jobb om de skulle vært åpen og ærlig om alt som har skjedd i løpet av livet.

I grunn ikke så feil det, vi hadde jo hatt ganske skranten tillit til Politiet om alle skjeletter i skapet kom frem der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (15 timer siden):

Så det går altså fint å ha dårlig syn på andre menns kvinnebarn, bare ikke på sitt eget? 

Vet ikke hva du legger i det slik, men de som ikke ser på sin datter som sitt barn først og kvinne etter det et sted vil jeg anbefale tar seg en tur til en profesjonell for å snakke om det.

Jeg husker godt da vi fikk vårt første barn. Min da kone krevde at barnet skulle kalle henne ved fornavn for slik gjorde de i hennes familie. Vårt første barn kalte henne uansett "mamma", og i dag kunne hun ikke vært uten dét, fordi det gir henne en spesiell plass i livet til barnet. Hun er ikke bare nok en person, hun er mamma.

På samme måte mener jeg at det er rart hvis du ikke ser på ditt barn som nettopp ditt barn først, og alle andre ting etter. Dermed vil man også sette andre toleransegrenser for ting i både positive og negative retninger for denne personen enn for andre man kan grupperes arbitrært sammen med, enten det er kjønn, utdanning, politiske meninger, fengselsopphold, eller ju neim it.

• Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (2 timer siden):

Vet ikke hva du legger i det slik, men de som ikke ser på sin datter som sitt barn først og kvinne etter det et sted vil jeg anbefale tar seg en tur til en profesjonell for å snakke om det.

Jeg husker godt da vi fikk vårt første barn. Min da kone krevde at barnet skulle kalle henne ved fornavn for slik gjorde de i hennes familie. Vårt første barn kalte henne uansett "mamma", og i dag kunne hun ikke vært uten dét, fordi det gir henne en spesiell plass i livet til barnet. Hun er ikke bare nok en person, hun er mamma.

På samme måte mener jeg at det er rart hvis du ikke ser på ditt barn som nettopp ditt barn først, og alle andre ting etter. Dermed vil man også sette andre toleransegrenser for ting i både positive og negative retninger for denne personen enn for andre man kan grupperes arbitrært sammen med, enten det er kjønn, utdanning, politiske meninger, fengselsopphold, eller ju neim it.

Det jeg legger i det er dobbeltmoral. (eller mangel på moral). 

Jeg er ikke uenig i at man vil beskytte sine egne barn først og fremst. Men man burde kanskje tenke på at de kvinner man kjøper sex av også kan ha behov for beskyttelse, både mot industrien som tvinger dem til dette, og mot selve sexkjøperen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest c4b2a...b52
leticia skrev (21 minutter siden):

Men man burde kanskje tenke på at de kvinner man kjøper sex av også kan ha behov for beskyttelse, både mot industrien som tvinger dem til dette, og mot selve sexkjøperen. 

Disse kvinnene som må tjene til livets opphold, enten ved å jobbe på kjemi-eller klesfabrikken og så dø av en av mange kreftformer i en alder av 35 år fordi man er utsatt for farlige kjemikalier daglig uten beskyttelse, eller selge sex.

Det er naivt å argumentere mot sexarbeid uten å forstå hva de realistiske alternativene for disse kvinnene er. Vår "fast-fashion" i Norge med klær til 150-300kr på H&M osv ødelegger mange flere liv i fattige land enn norske sexturisme til Thailand, garantert.

At folk blir utnyttet i sexindustruien, helt klart. Men jeg sliter med å se at de blir mer utnyttet der enn i andre industrier i disse landene. Å selge sex er ikke nødvendigvis et dårlig alternativ der.

Om jeg måte velge om datteren min skulle selge sex eller jobbe i en jobb som med storssansynligvis tar livet av henne før hun fyller 35, så er ikke det et vanskelig valg, egentlig.

Anonymous poster hash: c4b2a...b52

Lenke til kommentar
leticia skrev (30 minutter siden):

Det jeg legger i det er dobbeltmoral. (eller mangel på moral).

Ok.

leticia skrev (30 minutter siden):

Jeg er ikke uenig i at man vil beskytte sine egne barn først og fremst. Men man burde kanskje tenke på at de kvinner man kjøper sex av også kan ha behov for beskyttelse, både mot industrien som tvinger dem til dette, og mot selve sexkjøperen. 

Jeg er forsåvidt enig i det, men ikke på det grunnlaget du la frem. Altså, det jeg sier er at dersom du beskytter din datter som en hvilken som helst annen kvinne, da mener jeg det mangler noe vesentlig i den foreldrens forhold til sin datter.

Ta eksempelet jeg ga om fengselsopphold. Er jeg dobbeltmoralsk om jeg syntes det er greit at mitt barn får bo hos meg selv om han/hun har vært i fengsel mens jeg er mer betenkelig dersom det er mitt barns kjæreste vi snakker om? Da er det nok plutselig mer snakk om hvorfor vedkommende var i fengsel, for eksempel. Ikke fullt så mye det om det er ens eget barn selv om det selvfølgelig i ekstreme tilfeller også vil gjelde der. Grensen vil uansett være vidt forskjellig mellom dem, og forskjellsbehandlingen vil være åpenbar - og få vil spørsmålssette den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 84656...0d4

Hvis du visste alt om en person, og denne personen hadde hatt nogenlunde samme historikk som deg selv, kunne du vært sammen med den personen?

Anonymous poster hash: 84656...0d4

Lenke til kommentar
Gjest c4b2a...b52 skrev (4 timer siden):

Disse kvinnene som må tjene til livets opphold, enten ved å jobbe på kjemi-eller klesfabrikken og så dø av en av mange kreftformer i en alder av 35 år fordi man er utsatt for farlige kjemikalier daglig uten beskyttelse, eller selge sex.

Det er naivt å argumentere mot sexarbeid uten å forstå hva de realistiske alternativene for disse kvinnene er. Vår "fast-fashion" i Norge med klær til 150-300kr på H&M osv ødelegger mange flere liv i fattige land enn norske sexturisme til Thailand, garantert.

At folk blir utnyttet i sexindustruien, helt klart. Men jeg sliter med å se at de blir mer utnyttet der enn i andre industrier i disse landene. Å selge sex er ikke nødvendigvis et dårlig alternativ der.

Om jeg måte velge om datteren min skulle selge sex eller jobbe i en jobb som med storssansynligvis tar livet av henne før hun fyller 35, så er ikke det et vanskelig valg, egentlig.

Anonymous poster hash: c4b2a...b52

Thailandske kvinner hadde i 2021 en forventet levealder på 80,6 år. Så hvor er alle disse thailandske kvinnene som dør en tidlig død av kreft innen de er 35 år? 

Forventet levealder ved fødsel er for kvinner 80,6 år og for menn 74,39 år (2021).

https://snl.no/Thailands_befolkning

I Thainytt så kan vi finne dette: https://www.thainytt.no/index.php?id=8358382802780736359/forventet-levealder-i-thailand-har-kt

"Hovedårsakene til nedsatt helse blant thaier er trafikkulykker, HIV og diabetes hos yngre mennesker"

Så her bør man heller se på sannsynligheten for å få HIV, og hvilken industri det er som fører HIV med seg blant yngre mennesker enn å tenke på kvinner som jobber innen tekstilvirksomhet. Til sammenligning så er ikke levealderen til thailandske kvinner, så langt unna norske kvinner sin, og helt på linje med norske menn sin levealder.  Greit å kunne bortforklare hvor problemet egentlig ligger, når man skal rettferdiggjøre sexkjøp fra fattige kvinner. 

Jeg mottar gjerne noe dokumentasjon på påstanden om at nordmenns kjøp av klær fra H&M ødelegger flere liv i fattige land enn det sexturismen gjør. 

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (5 timer siden):

Ok.

Jeg er forsåvidt enig i det, men ikke på det grunnlaget du la frem. Altså, det jeg sier er at dersom du beskytter din datter som en hvilken som helst annen kvinne, da mener jeg det mangler noe vesentlig i den foreldrens forhold til sin datter.

Ta eksempelet jeg ga om fengselsopphold. Er jeg dobbeltmoralsk om jeg syntes det er greit at mitt barn får bo hos meg selv om han/hun har vært i fengsel mens jeg er mer betenkelig dersom det er mitt barns kjæreste vi snakker om? Da er det nok plutselig mer snakk om hvorfor vedkommende var i fengsel, for eksempel. Ikke fullt så mye det om det er ens eget barn selv om det selvfølgelig i ekstreme tilfeller også vil gjelde der. Grensen vil uansett være vidt forskjellig mellom dem, og forskjellsbehandlingen vil være åpenbar - og få vil spørsmålssette den.

Jeg må kanskje gå tilbake og se på hva den opprinnelige påstanden fra den andre personen du svarte var. Jeg er ikke uenig med deg i at man setter alltid barnet sitt først. Jeg tenker bare at de som man velger å utnytte også er noen sitt barn, og at det burde man tenke over før man gjør slike valg kun for egen tilfredsstillelse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest a689d...835 skrev (På 20.10.2024 den 10:13 AM):

Norge er i verdenstoppen på one night stands, og det er ikke fordi norske menn er så sjarmerende eller er super attraktive sammenlignet med andre land. Det er fordi kvinner her er sosialisert til å være løsslupne

Du mener kvinner i Norge begynner å oppføre seg mer som menn? For at kvinner er løsslupne som du sier, det er ikke seg selv man har ons med, det er løsslupne menn

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (10 minutter siden):

Jeg mottar gjerne noe dokumentasjon på påstanden om at nordmenns kjøp av klær fra H&M ødelegger flere liv i fattige land enn det sexturismen gjør. 

Jeg vet ikke helt om påstanden stemmer helt, men fast fashion er noe forferdelig drit, enten det er h&m eller temu, så er det blitt en greie i vestlige verden og kjøpe klær som blir brukt kanskje ikke noe mer enn en gang. Kvinner er nok de største synderne her, og kvinner er det nok en overvekt av i fabrikkene også. Jeg hadde ikke blitt overrasket i det hele tatt om påstanden faktisk stemmer.  

https://pirg.org/articles/whats-the-problem-with-fast-fashion/#:~:text=The fashion and clothing industry,car for about 10 miles.

https://www.uniformmarket.com/statistics/fast-fashion-statistics

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (På 22.10.2024 den 12:47 PM):

For å kommentere til dét så har jeg en datter selv. Hun kommer nok ikke til å selge sex, da mest fordi jeg har lært henne gode verdier, samt at jeg stiller alltid opp om hun trenger hjelp.

Tror du folk vanligvis prostituerer seg fordi de ikke har lært gode verdier, eller fordi de ikke har foreldre som kan gi dem pengene de trenger?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (24 minutter siden):

Jeg vet ikke helt om påstanden stemmer helt, men fast fashion er noe forferdelig drit, enten det er h&m eller temu, så er det blitt en greie i vestlige verden og kjøpe klær som blir brukt kanskje ikke noe mer enn en gang. Kvinner er nok de største synderne her, og kvinner er det nok en overvekt av i fabrikkene også. Jeg hadde ikke blitt overrasket i det hele tatt om påstanden faktisk stemmer.  

https://pirg.org/articles/whats-the-problem-with-fast-fashion/#:~:text=The fashion and clothing industry,car for about 10 miles.

https://www.uniformmarket.com/statistics/fast-fashion-statistics

Ikke uenig i at fast fashion ikke er bra, og at den fører med seg mye drit. Så jeg ser hva du sier, men venter fremdeles på dokumentasjon fra den anonyme over her, om det kan dokumenteres at flere liv blir ødelagt pga mote enn av sexindustri. 

Endret av leticia
skrivefeil
Lenke til kommentar
leticia skrev (25 minutter siden):

Så jeg ser hva du sier, men venter fremdeles på dokumentasjon fra den anonyme over her, om det kan dokumenteres at flere liv blir ødelagt pga mote enn av sexindustri. 

Disse tingene satt opp mot hverandre tror jeg en skal lete lenge etter, men samtidig tror jeg det er liten tvil om hva som er verst for kvinner generelt. Ikke mange dager siden jeg leste om en kvinne som seriøst mente hun var avhengig av shopping fra temu, stort sett billig drit, drit som kvinner lager for 15 kroner timen under forferdelige forhold, de forferdelige forholdene og lønningene er i det minste greit dokumentert. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, leticia said:

Er du seriøs?

https://www.aftenposten.no/verden/i/145Q/rapport-barn-i-kambodsja-produserer-klaer-for-hm

Men... ILO anslår det finnes mellom 40 og 42 millioner sexarbeidere i verden. De anslår samtidig at det er omtrent 152 millioner barn som er involvert i arbeid. Ikke alle sexarbeidere har det dårlig, men alle barnearbeiderne har det ganske forferdelig.

Overbevist?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rozon skrev (1 time siden):

Er du seriøs?

https://www.aftenposten.no/verden/i/145Q/rapport-barn-i-kambodsja-produserer-klaer-for-hm

Men... ILO anslår det finnes mellom 40 og 42 millioner sexarbeidere i verden. De anslår samtidig at det er omtrent 152 millioner barn som er involvert i arbeid. Ikke alle sexarbeidere har det dårlig, men alle barnearbeiderne har det ganske forferdelig.

Overbevist?

Nei. Blir litt vanskelig å bli overbevist når artikkelen er bak betalingsmur.  

Men vi har denne rapporten fra kripos som kom ut i dag når du først drar inn barn i dette. 

https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2024/10/23/ny-kripos-rapport-norge-er-sannsynligvis-blant-de-vestlige-landene-med-flest-kjopere-av-direkteoverforte-bestillingsovergrep-i-forhold-til-folketallet2/

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (6 timer siden):

Disse tingene satt opp mot hverandre tror jeg en skal lete lenge etter, men samtidig tror jeg det er liten tvil om hva som er verst for kvinner generelt. Ikke mange dager siden jeg leste om en kvinne som seriøst mente hun var avhengig av shopping fra temu, stort sett billig drit, drit som kvinner lager for 15 kroner timen under forferdelige forhold, de forferdelige forholdene og lønningene er i det minste greit dokumentert. 

Jeg er enig med deg i at det er liten tvil om hva som er verst for kvinner generelt. Men kommer til motsatt konklusjon enn det du gjør da. 

https://nms.no/thailand/2024/04/30/ikke-til-salgs-kampen-mot-menneskehandel/

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (17 timer siden):

Jeg må kanskje gå tilbake og se på hva den opprinnelige påstanden fra den andre personen du svarte var. Jeg er ikke uenig med deg i at man setter alltid barnet sitt først. Jeg tenker bare at de som man velger å utnytte også er noen sitt barn, og at det burde man tenke over før man gjør slike valg kun for egen tilfredsstillelse. 

Jeg skjønner nok hva du mener, og vi er ikke egentlig uenige tror jeg. Jeg må jo innrømme at når man måtte se noen gjør noe idiotisk om det er med lite klær eller noe annet, da hender det nok jeg tenker "Foreldrene dine er sikkert stolte".

• Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (17 timer siden):

Tror du folk vanligvis prostituerer seg fordi de ikke har lært gode verdier, eller fordi de ikke har foreldre som kan gi dem pengene de trenger?

Skal jeg bare beskytte mitt barn mot de mest vanlige problemene?

Og, jeg tror nok pengeproblemer er en ganske vanlig grunn.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (20 minutter siden):

Jeg skjønner nok hva du mener, og vi er ikke egentlig uenige tror jeg. Jeg må jo innrømme at når man måtte se noen gjør noe idiotisk om det er med lite klær eller noe annet, da hender det nok jeg tenker "Foreldrene dine er sikkert stolte".

Høres ut som vi er enige her ja. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...