DukeNukem3d Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) Beklager, ikke dobling. TI-dobling. "DRAMMEN: I 2019 ble det registrert sju ran hvor en mistenkt eller siktet var under 18 år i Sørøst politidistrikt. I 2023 var det tilsvarende tallet 74. Det er mer enn en tidobling." https://www.dt.no/tidobling-av-ungdomsran-bekymringsfull-utvikling/s/5-57-2430267 Endret 2 timer siden av DukeNukem3d 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden DukeNukem3d skrev (7 minutter siden): Det er dine ord at det er "vanlig". Hva mener du? Blir ungdommen overbeviste av enkelthendelser? DukeNukem3d skrev (8 minutter siden): Har man blitt truet/banket opp/ranet av pakistanske ungdomsgjenger i oppveksten så skal det nok mer til at man går og stemmer SV etterpå. Blant annet derfor tror jeg man ser denne kraftige økingen i unge som går til FrP nylig. Hva stemmer man på om man blir banket opp av noen som ikke er pakistanere da? Jeg sier ikke at du tar feil. 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) frohmage skrev (9 minutter siden): Hva mener du? Blir ungdommen overbeviste av enkelthendelser? Når det har gått fra 7 ungdomsran til 74 på få år i en enkelt by så er det ikke lenger enkelthendelser. De gamle unnskyldningene kan vel dermed kastes på sjøen. Så postes en del på sosiale medier fra andre steder i Norge som mange unge får med seg. Men det er bare en tanke fra min side altså, du må jo gjerne fortelle hvorfor unge i Norge plutselig har gått til FrP og en del til og med til Trump. Jeg ville jo tro problemer med innvandring er en del av forklaringen. Endret 2 timer siden av DukeNukem3d Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden DukeNukem3d skrev (2 minutter siden): Når det har gått fra 7 ungdomsran til 74 i på få år i en enkelt by så er det ikke lenger enkelthendelser. Så postes en del på sosiale medier fra andre steder i Norge som mange unge får med seg. Det er jeg enig i. Får ikke lest linken da den er bak betalingsmur, men tar poenget. Likevel er ikke barneran det samme som rasisme mot hvite, eller en grunn til å tro at FrP vil løse problemet, synes jeg. 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden frohmage skrev (Akkurat nå): Det er jeg enig i. Får ikke lest linken da den er bak betalingsmur, men tar poenget. Likevel er ikke barneran det samme som rasisme mot hvite, eller en grunn til å tro at FrP vil løse problemet, synes jeg. Når det er gjenger som velger seg ut hvite offer til spott og spe som vi ser igjen og igjen i disse klippene, så er det jo åpenbart rasistisk involvert. Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden frohmage skrev (1 minutt siden): Det er jeg enig i. Får ikke lest linken da den er bak betalingsmur, men tar poenget. Likevel er ikke barneran det samme som rasisme mot hvite, eller en grunn til å tro at FrP vil løse problemet, synes jeg. Vel, det er grunn til å tro at FRP vil løse problemet bedre enn den nåværende regjeringen ihvertfall, dessuten vet vi lite om bakgrunnen til at disse gjengene velger sine ofre, kan religion være et element, f eks at man unngår muslimske ofre? 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden DukeNukem3d skrev (Akkurat nå): Når det er gjenger som velger seg ut hvite offer til spott og spe som vi ser igjen og igjen i disse klippene, så er det jo åpenbart rasistisk involvert. Ja, men nå fikk jeg ikke noe klipp. Det er vel også vanlig å lett falle mot en av sidene om man baserer nyhetene sine på klipp man blir fremlagt. 2 Lenke til kommentar
Nasjonalisten Skrevet 2 timer siden Forfatter Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) 1 hour ago, Boing_80 said: "Endelig! Endelig fikk vi noe å ta DEM på! Endelig" - det er den røde tråden i denne posten for ganske mange. Ikke en kjeft nyanserer ting. Ja, hva er galt med det. Burde man ikke belyse galt når man ser galt skje, eller hvilke galter skal vi overse? Nyanser gjerne og belys oss uvitende her, det virker som du foretrekker spydige kommentarer eller meningsløse stikk/kommentarer. 1 hour ago, Krig og fred said: (1)Nasjonalisten, en reinspikka rasist (2)Tragisk at moderatorene lar han forkynne propagandaen sin på forumet her. Han er her for å misjonere, ikke for å delta i dette nettsamfunnet. 1. Takk. 2. Huff så fælt å ha andre synspunkter du må konfrontere. Om noe jeg belyser er unyansert eller om mitt synspunkt på det er umoralsk så er det bare å si ifra. Du kan se på profilen min at det er andre ting enn nasjonalisme jeg prater om, jeg er også nokså konservativ, eller er kanskje ikke det heller lov å ytre foran dine sarte øyne? -----Gjør den liten så den ikke er så brysom. Her er vi ikke medlemmer av pressens faglige utvalg, så vi kan komme med egne fortellinger og overbevisninger, og ettersom det er ett åpent forum så kan hvem som helst dekonstruere det, er ikke ytringsfrihet fint. Syns du det er bedre at ytterpunktene i politikk er i egne ekkokammer hvor de kun omgås andre ytterliggående, og det som verre er? Jeg mener ideene mine tåler dagens lys, så du er velkommen til å teste den hypotesen. Endret 2 timer siden av Nasjonalisten 3 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 37 minutter siden Rapporter Del Skrevet 37 minutter siden DukeNukem3d skrev (4 timer siden): Det er guttegjenger fra blant annet Pakistan som går rundt, finner seg unge, hvite enslige gutter de kan rane og ydmyke på verste mulige måte mens de filmer det og legger ut på nettet. ALLE unge mennesker har fått med seg noen av disse klippene i sosiale medier, da det legges ut på apper der de yngre henger. Det er også kjent at disse Vipps-ranene er en enveiskjørt greie med ikke-vestlig innvandrer ungdom som presser etnisk norske gutter for penger. Sånn kan det fort gå når en anser gjerningsperson som stakkarslig offer fra utgangspunktet og ikke har vilje eller evne til å komme med konsekvenser som virker. 4 Lenke til kommentar
Lite kreativt navn Skrevet 21 minutter siden Rapporter Del Skrevet 21 minutter siden Crooked Cracker skrev (15 minutter siden): Det er også kjent at disse Vipps-ranene er en enveiskjørt greie med ikke-vestlig innvandrer ungdom som presser etnisk norske gutter for penger. Sånn kan det fort gå når en anser gjerningsperson som stakkarslig offer fra utgangspunktet og ikke har vilje eller evne til å komme med konsekvenser som virker. Vi har oss selv å takke, som ikke er flinkere til å integrere dem vettu 1 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 17 minutter siden Rapporter Del Skrevet 17 minutter siden 1 minute ago, Lite kreativt navn said: Vi har oss selv å takke, som ikke er flinkere til å integrere dem vettu Sett at du hadde emigrert til et annet land. Ville du naturlig tenkt at da kan du begynne å rane folk? og forvente å kunne slippe unna med å skylde på de innfødte? Lover deg, du hadde ikke kommet langt med det. 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 9 minutter siden Rapporter Del Skrevet 9 minutter siden 2 hours ago, Tussi said: Vel, det er grunn til å tro at FRP vil løse problemet bedre enn den nåværende regjeringen ihvertfall, dessuten vet vi lite om bakgrunnen til at disse gjengene velger sine ofre, kan religion være et element, f eks at man unngår muslimske ofre? De velger folk som ser ut som har penger og, som ser svake og redde ut. Lurer på hvordan FRP skal løse problemet, da de løste ingen problemer i samme kategori da de selv satt i regjering. Kanskje de skal gjenåpne Bastøy, eventuelt kaste barneranerne på sjøen? Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 6 minutter siden Rapporter Del Skrevet 6 minutter siden Krig og fred skrev (2 minutter siden): De velger folk som ser ut som har penger og, som ser svake og redde ut. Lurer på hvordan FRP skal løse problemet, da de løste ingen problemer i samme kategori da de selv satt i regjering. Kanskje de skal gjenåpne Bastøy, eventuelt kaste barneranerne på sjøen? Vel, noe må gjøres med mindreårige som ler av politiet eller slipper unna med drap tilogmed 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 5 minutter siden Rapporter Del Skrevet 5 minutter siden Krig og fred skrev (3 minutter siden): De velger folk som ser ut som har penger og, som ser svake og redde ut. Lurer på hvordan FRP skal løse problemet, da de løste ingen problemer i samme kategori da de selv satt i regjering. Kanskje de skal gjenåpne Bastøy, eventuelt kaste barneranerne på sjøen? I første omgang så stenger man for videre innvandring fra spesielt Midtøsten. Inkludert familiegjenforening. Kulturforskjellen er altfor stor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå