Atib Azzad Skrevet i går, 19:04 Rapporter Del Skrevet i går, 19:04 Tegning av nazister, er en tegning av meg. Hilsen rasist-logikk. 7 1 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet i går, 19:06 Rapporter Del Skrevet i går, 19:06 13 hours ago, Nasjonalisten said: Så smart du er. 👏 Intensjonen og hensikten kan være akkurat hva den vil være. Så det er ikke ok å karikere svarte/brune rasister/kriminelle som apekatter, men det er ok å karikere hvite rasister/kriminelle som apekatter? Det er verdt å notere at ingen siktelse eller dom har falt, så avisoppslaget har karikert 6 hvite fantasifigur menn, og har naturligvis trodd på det svarte offeret umiddelbart, så vidt jeg vet 👍 Tror du jeg ville fått mega-oppslag om jeg gikk til avisen å fortalte samme fortelling? Hadde det vært greit å karikere svarte(og hvite) som aper om Darwin og teorien aldri fantes? Jeg finner det litt merkelig at dere stadig nekter å svare på disse spørsmålene, det er jo hele bakteppet for tråden. Jeg ser ingen grunn til å svare på dine spørsmål. Jeg aksepterer ikke premissene dine og har i og for seg skrevet det jeg mener om saken. Jeg synes karikaturen treffer svært godt. 4 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet i går, 19:15 Rapporter Del Skrevet i går, 19:15 Atib Azzad skrev (8 minutter siden): Tegning av nazister, er en tegning av meg. Hilsen rasist-logikk. Apekatt-karikaturer av hvite = Greit, for ingen vanlige hvite tar det seriøst eller blir støtt av det. Apekatt-karikaturer av ikke-hvite = Ugreit, for de kan jo finne det treffende og sårende. Hilsen 'anti'rasistisk logikk. 5 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet i går, 19:26 Rapporter Del Skrevet i går, 19:26 9 minutes ago, Crooked Cracker said: Hilsen 'anti'rasistisk logikk. Jeg vet ikke om jeg hadde vært så komfortabel med å se tegning av figurer med swastika rundt armen, og tenkt det der er en tegning av meg.. 6 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet i går, 19:35 Rapporter Del Skrevet i går, 19:35 Crooked Cracker skrev (17 minutter siden): Apekatt-karikaturer av hvite nynazister = Greit, for ingen vanlige hvite tar det seriøst eller blir støtt av det. Apekatt-karikaturer av ikke-hvite, LAGET av rasister = Ugreit, for de kan jo finne det treffende og sårende. Hilsen 'anti'rasistisk logikk. ...fikset det for deg. Men jeg kan dog ikke forstå forskjellen for deg. 4 1 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 20 timer siden Rapporter Del Skrevet 20 timer siden Atib Azzad skrev (3 timer siden): Jeg vet ikke om jeg hadde vært så komfortabel med å se tegning av figurer med swastika rundt armen, og tenkt det der er en tegning av meg.. En trenger ikke føle seg personlig truffet av apetegninger for å se at de brukes med, vel... selektiv omhu. Red Frostraven skrev (3 timer siden): ...fikset det for deg. Men jeg kan dog ikke forstå forskjellen for deg. Forskjellen som impliseres er jo at ikke-hvite må skånes for apetegninger uavhengig av kontekst, fordi de trigges mer av dem enn hvite. Vet ikke med deg, men jeg synes ikke at det skal være noen grunn til at ikke-hvite skal være mer sårbare enn hvite. Litt i samme gata som hvite menn som formaner om at andre hvite aldri under noen omstendighet kan tulle med hudfargen til andre folk, selv på en vennskapelig måte. De er jo skjøre stakkars så må det bli superanstrengt stemning så fort en hvit person refererer til den minste ting fargerelatert, det må jo være rasistisk. Så jeg har 0 problem med at hvite folk blir karikert som aper eller andre dyr eller whatever, issuet mitt er jo den overfølsomheten ovenfor andre. 4 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20 timer siden Rapporter Del Skrevet 20 timer siden Crooked Cracker skrev (7 minutter siden): Forskjellen som impliseres er jo at ikke-hvite må skånes for apetegninger uavhengig av kontekst, fordi de trigges mer av dem enn hvite. Som jeg sa, jeg er bokstavelig talt lei meg for at jeg ikke kan forstå for deg. Hvis forståelse var en myntenhet, så skulle jeg gjerne donert en million. 4 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 20 timer siden Rapporter Del Skrevet 20 timer siden Red Frostraven skrev (2 minutter siden): Som jeg sa, jeg er bokstavelig talt lei meg for at jeg ikke kan forstå for deg. Hvis forståelse var en myntenhet, så skulle jeg gjerne donert en million. Behold millionen fra din enorme formue av forståelse. Det var jo lett å forstå at du pekte på sammenhengen, mitt poeng derimot (som du kanskje ikke forstod) var jo den generelle bruken av slike karikaturer og andre ting. Nå har vi jo sett muslimske terrorister blitt fremstilt som aper også, men det blir ansett som rasistisk. Kanskje du som plasker rundt i et hav av uendelig forståelse kan begripe at det er en liten diskrepans her. 5 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20 timer siden Rapporter Del Skrevet 20 timer siden (endret) Crooked Cracker skrev (29 minutter siden): (som du kanskje ikke forstod) Ikke projiser, det er både småfrekt og dårlig skikk. Har ekstreme muslimer en historie og tradisjon med å fremstille ikke-troende som aper i rasistiske karikaturer? Nei..? Da er det minst ett nivå av ironi borte fra poenget denne aktuelle tegningen spiller på. Endret 19 timer siden av Red Frostraven 4 Lenke til kommentar
Nasjonalisten Skrevet 14 timer siden Forfatter Rapporter Del Skrevet 14 timer siden (endret) 12 hours ago, Atib Azzad said: Tegning av nazister, er en tegning av meg. Hilsen rasist-logikk. Det er en ape-karikatur av min folkegruppe, jeg trodde det var ugreit. 11 hours ago, Atib Azzad said: Jeg vet ikke om jeg hadde vært så komfortabel med å se tegning av figurer med swastika rundt armen, og tenkt det der er en tegning av meg.. Så om noen vil karikere svarte i det uendelige så trenger man bare gi dem ett ideologisk armbånd, kanskje hammer og sigd er nok.... eventuelt black power knyttneven. Eventuelt karikere arabere eller jøder og bruke islamistisk/zionistisk symbolikk. Syns du det er enn sunn vei å gå ned? Er det lurt å legitimere unskyldningen ''jeg karikerer bare fæle folk'' Du kan forsøke å velge vekk basert på hvem som er legitime, men det er helt subjektivt, og du har ingen autoritet der. Enten så er alt lov, eller så er ingenting lov. ''Rasediskriminering er greit basert på historisk sammenheng'' viser bare til en totalt fravær av kunnskap om historisk sammenheng, generelt mangel på kunnskap om verden i dag og historisk. Så er det spesielt rart at amerikansk historie skal være relevant for Nordmenn. Endret 12 timer siden av Nasjonalisten 2 1 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 13 timer siden Rapporter Del Skrevet 13 timer siden (endret) 6 hours ago, Red Frostraven said: Ikke projiser, det er både småfrekt og dårlig skikk. Har ekstreme muslimer en historie og tradisjon med å fremstille ikke-troende som aper i rasistiske karikaturer? Nei..? Da er det minst ett nivå av ironi borte fra poenget denne aktuelle tegningen spiller på. Får si som Jesus visstnok sa; Tilgi dem, de vet ikke hva de gjør. Du skal ha honnør som orker å gå dem imøte med saklighet, og rent konkret at du drar frem historien som er ekstremt relevant for å forstå hvorfor begreper / illustrasjoner har forskjellig tyngde avhengig av grupperingen som bruker disse. Endret 13 timer siden av The Very End 2 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden 4 hours ago, Nasjonalisten said: Det er en ape-karikatur av min folkegruppe, jeg trodde det var ugreit. Du er med andre ord nazist? 1 2 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet 9 timer siden Rapporter Del Skrevet 9 timer siden Rasisme mot hvite er da helt greit. Det har jeg lært i woke-tråden. 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9 timer siden Rapporter Del Skrevet 9 timer siden 3 minutes ago, Poppmunn said: Rasisme mot hvite er da helt greit. Det har jeg lært i woke-tråden. Hvis du er hvit og rasist og blir kritisert & karikert, så er det neppe fordi du er hvit ... 3 1 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 6 timer siden Rapporter Del Skrevet 6 timer siden Red Frostraven skrev (13 timer siden): Ikke projiser, det er både småfrekt og dårlig skikk. Det smalt jo fra rette kjeft. Red Frostraven skrev (13 timer siden): Har ekstreme muslimer en historie og tradisjon med å fremstille ikke-troende som aper i rasistiske karikaturer? Nei..? Da er det minst ett nivå av ironi borte fra poenget denne aktuelle tegningen spiller på. Nå ser det ut til at du ror deg litt bort på ditt vide hav av forståelse, vi har jo sett at selv med ironisk eller humoristisk tilnærming så er det fortsatt ansett som rasistisk å illustrere eller parodiere ikke-hvite, så det ligger implisitt en holdning her som anser ikke-hvite som mindre emosjonelt robuste enn hvite. 5 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 6 timer siden Rapporter Del Skrevet 6 timer siden The Very End skrev (6 timer siden): Får si som Jesus visstnok sa; Tilgi dem, de vet ikke hva de gjør. Du skal ha honnør som orker å gå dem imøte med saklighet, og rent konkret at du drar frem historien som er ekstremt relevant for å forstå hvorfor begreper / illustrasjoner har forskjellig tyngde avhengig av grupperingen som bruker disse. Så du vil ha et to-nivå system basert på hudfarge altså, det er det jo visse andre som også har forfektet. 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 6 timer siden Rapporter Del Skrevet 6 timer siden Crooked Cracker skrev (12 minutter siden): Så du vil ha et to-nivå system basert på hudfarge altså, det er det jo visse andre som også har forfektet. Har folk med forskjellige hudfarger forskjellige erfaringer og historier? Jeg er sikkert du forskjellsbehandler dine venner baserte på deres forskjellige erfaringer. Du snakker ikke mye om X til Y pga Ys negativ erfaring med X, det er for pinlig men du kan spøke om X til Z fordi Z har ingen negativ erfaring med X 3 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden jjkoggan skrev (9 minutter siden): Har folk med forskjellige hudfarger forskjellige erfaringer og historier? Jeg er sikkert du forskjellsbehandler dine venner baserte på deres forskjellige erfaringer. Du snakker ikke mye om X til Y pga Ys negativ erfaring med X, det er for pinlig men du kan spøke om X til Z fordi Z har ingen negativ erfaring med X Har folk med forskjellig utseende, høyde, økonomi, intelligens, fysikk, egenskaper, ferdigheter, psyke, barndomsopplevelser, helse, talenter eller flaks forskjellige erfaringer og historier? Om vi skal forskjellsbehandle basert på forskjellige erfaringer blir all menneskelig kontakt og interaksjon meget anstrengt og disharmonisk. 3 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden (endret) Crooked Cracker skrev (10 minutter siden): Har folk med forskjellig utseende, høyde, økonomi, intelligens, fysikk, egenskaper, ferdigheter, psyke, barndomsopplevelser, helse, talenter eller flaks forskjellige erfaringer og historier? Om vi skal forskjellsbehandle basert på forskjellige erfaringer blir all menneskelig kontakt og interaksjon meget anstrengt og disharmonisk. Som er nøyaktig hvorfor vi skal se på hverandre som individer, ikke grupper, uten at vi skal fjerne det positive ved identitet som kommer fra gruppetilhørighet selvsagt Endret 5 timer siden av Tussi 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Crooked Cracker skrev (45 minutter siden): Har folk med forskjellig utseende, høyde, økonomi, intelligens, fysikk, egenskaper, ferdigheter, psyke, barndomsopplevelser, helse, talenter eller flaks forskjellige erfaringer og historier? Om vi skal forskjellsbehandle basert på forskjellige erfaringer blir all menneskelig kontakt og interaksjon meget anstrengt og disharmonisk. Forskjellbehandling med forskjellige folk er noe de fleste folk er vant til, ellers har vi få venner fordi vi tar ingen hensyn til deres følelser. Det gjør oss «human» 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå