Gå til innhold

Rasisme mot Hvite

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
StringMulen skrev (På 30.11.2024 den 10:14 AM):

Fra minst til mest: Slik ble søkerne diskriminert

• Norsk navn, ingen religion
  • Norsk navn, kristen tilhørighet
  • Innvandrere fra Europa, USA og Vest-Europa, ikke-religiøs eller med kristen bakgrunn
  • Øvrige land, men med kristen tilhørighet
  • Land utenfor Europa og USA, ikke-religiøs
  • Navn fra muslimske land, med muslimsk tilhørighet

Jeg er imponert over at dette stemte med mistankene mine. Jeg er virkelig en mann begavet med kvinnelig intuisjon

Lenke til kommentar
3 hours ago, Snikpellik said:

Eh... jo. Vi trenger ikke reise lengre enn til nabolandet vårt.

Menneskerettigheter står generelt veldig svakt i Russland, det er ikke noe spesifikt for minoriteter.

Men gratulerer, du fant ett land i verden hvor hvite styresmakter er slemme. Jeg tror ikke vi skal gjøre noen sammenligning med andre ikke-hvite land, det blir rått parti.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (5 timer siden):

Menneskerettigheter står generelt veldig svakt i Russland, det er ikke noe spesifikt for minoriteter.

Men gratulerer, du fant ett land i verden hvor hvite styresmakter er slemme. Jeg tror ikke vi skal gjøre noen sammenligning med andre ikke-hvite land, det blir rått parti.

Folk generellt har det bedre i andre vestlige land enn i Russland når det gjelder menneskerettigheter men du skal had det meget vanskelig å finne på et vestlig land hvor et svart hud ikke gjør det mer sannsynlig at du er fattigere, arbeidsledige, har mindre sosial mobilitet, bor i farligere områder med høyere kriminalitet og konsentrert fattigdom, går på dårligere skoler og erfare rasediskrminering enn et hvit hud.

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, jjkoggan said:

men du skal had det meget vanskelig å finne på et vestlig land hvor et svart hud ikke gjør det mer sannsynlig at du er fattigere, arbeidsledige, har mindre sosial mobilitet, bor i farligere områder med høyere kriminalitet og konsentrert fattigdom, går på dårligere skoler

Det har lite med rasisme å gjøre. Det er mange faktorer det kan være som du burde kunne anerkjenne, deriblant kultur og traumatiserte folk, og egne valg om bosted. Jeg anerkjenner at det også er fundamentale forskjeller mellom grupper.
Om rasisme var en stor faktor, så ville nok ikke tamiler, pakistanere eller vietnamesere gjøre det så bra.
Hvite gjør det ikke dårlig selv om vi er offer for åpen rasisme fra alle sider, og systematisk diskriminering mot hvite i alle institusjoner, hvite folk bor også i de farlige nabolagene, og går på de dårlige skolene.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...