Gå til innhold

Rasisme mot Hvite

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Tussi said:

Hvis de seks hvite mennene er skyldige, så kan de gjerne fremstilles som apekatter, det er jo ingen fremstilling av hvite menn generelt, men av menn som oppfører seg som goriljaer, men burde ha bedre vett

Du svarer ikke på noe, du bare unskylder bildet, og jeg vet utmerket godt at du ikke ville unnskyldt det om det var 6 svarte menn som ble fremstilt som apekatter, selv om de var bevist skyldige.
Hvorvidt de er skyldig eller ikke er ikke relevant, og det er uansett ikke bevist.
Dette kan være enda en jussie smollett, eller så kan det være at han oppførte seg grusomt og fikk fortjent juling, inntil videre så har vi kun en enkelt sin historie.

49 minutes ago, Boing_80 said:

(1)Rasisme mot hvite...som liten sa en gammel norsk mann til meg "Dra dit du kommer fra!".

(2)Så hvilken rasisme snakker du om? Eller skulle du bare "nyansere" debatten? Kaste en brannfakkel i håp om at den fører til en brann av dimensjoner i form av at alle mulige personer med lys hud snakker om sine opplevelser der de ble utsatt for rasisme? Slik at nok en gang kan "East and west - and never will they meet" bli høyaktuell igjen? Eller at Fjordmannens innlegg i bloggen Gates of Vienna blir dratt med i samfunnsdialogen?

1. Så da er rasisme mot hvite greit?
2. Rasismen som for eksempel pågår over alt hvor man driver med mangfoldskvotering(det er også bemerkelsesverdig at mangfold ikke teller når det inkludere polakker eller italienere), hendelser når hvite gutter blir banket av migrant-gjenger, hendelser når migrant-gjenger gjeng-voldtar norske jenter, spesielt da når overgripere prater nedverdigene om offerets gruppe.
Målet er å påpeke hykleriet som eksisterer, og belyse ting jeg anser som urett.
Du må gjerne fantasere videre om mine drømmer og intensjoner.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (6 minutter siden):

Du svarer ikke på noe, du bare unskylder bildet, og jeg vet utmerket godt at du ikke ville unnskyldt det om det var 6 svarte menn som ble fremstilt som apekatter, selv om de var bevist skyldige.
Hvorvidt de er skyldig eller ikke er ikke relevant, og det er uansett ikke bevist.
Dette kan være enda en jussie smollett, eller så kan det være at han oppførte seg grusomt og fikk fortjent juling, inntil videre så har vi kun en enkelt sin historie.

1. Så da er rasisme mot hvite greit?
2. Rasismen som for eksempel pågår over alt hvor man driver med mangfoldskvotering(det er også bemerkelsesverdig at mangfold ikke teller når det inkludere polakker eller italienere), hendelser når hvite gutter blir banket av migrant-gjenger, hendelser når migrant-gjenger gjeng-voldtar norske jenter, spesielt da når overgripere prater nedverdigene om offerets gruppe.
Målet er å påpeke hykleriet som eksisterer, og belyse ting jeg anser som urett.
Du må gjerne fantasere videre om mine drømmer og intensjoner.

1. Selvsagt nei.
2. Det er et tema som favner mange faktorer og er komplisert. Hykleriet som du mener å ha sett er i mine øyne bare en unnskyldning for å slippe å fronte egne fordommer.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (8 minutter siden):

Men det er jo fordi svarte historisk sett er fremstilt som apekatter... hadde de vært svarte men hatt holdninger/handlinger som var allment forkastelige kunne de gjerne vært fremstilt som både villsvin og rotter, uten at jeg hadde sett det som et bilde av svarte menn av den grunn

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (På 19.10.2024 den 12:25 AM):

Såkalt omvendt rasisme

Det må jo være så stas endelig å kunne bruke disse ordene, ikke sant? Akkurat som at "de er ikke noe bedre enn oss så". Istedenfor å bekjempe rasisme er man mer opptatt av å jevne ut. Latterlig! Men ikke uventet av patrioter osv.

Endret av Boing_80
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (5 minutter siden):

Det må jo være så stas endelig å kunne bruke disse ordene, ikke sant? Akkurat som at "de er ikke noe bedre enn oss så". Istedenfor å bekjempe det er man mer opptatt av å jevne ut. Latterlig! Men ikke uventet av patrioter osv.

Veldig stas minner meg om Hotel Cæsar og Odd Bahr sa omvendt rasisme var der jeg lærte ordtrykket 😉 enig der sånn 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Veldig stas minner meg om Hotel Cæsar og Odd Bahr sa omvendt rasisme var der jeg lærte ordtrykket 😉 enig der sånn 

Men det vil ikke føre frem. Vi må bekjempe styggdommen som rasisme er. Alle sammen. Rasisme/diskriminering/apartheid er dritt uansett hvem som utfører den.

Endret av Boing_80
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (På 17.10.2024 den 8:52 PM):

Når hvite gutter blir banket av migrant-gjenger, hendelser når migrant-gjenger gjeng-voldtar norske jenter. Spesielt da når overgripere prater nedverdigene om offerets gruppe.

Det er jo helt innafor. Offer her har blitt neglisjert av sine myndigheter i lang tid. Storbritannia er helt krise, historiene derfra vitner om en ufattelig feig regjering.

Slik er det nå en gang blitt, så da er det vel også greit for overgriperne å tisse litt på sine offer som dessert..

Lenke til kommentar
On 22.10.2024 at 9:50 PM, Boing_80 said:
On 19.10.2024 at 12:25 AM, Maskinfører said:

Såkalt omvendt rasisme

Det må jo være så stas endelig å kunne bruke disse ordene, ikke sant? Akkurat som at "de er ikke noe bedre enn oss så".

Så løsningen på rasisme er å tolerere rasisme mot hvite/lyse? eller såkalt ''omvendt-rasisme''?

On 22.10.2024 at 9:50 PM, Boing_80 said:

Istedenfor å bekjempe rasisme er man mer opptatt av å jevne ut. Latterlig! Men ikke uventet av patrioter osv.

Det er jo akkurat det jeg påpeker her, at ''anti-rasister'' som ''journalisten'' her heller vil jevne ut og svare på rasisme med mer rasisme, derav tråden. Andre eksempel på det er ting som DEI og 'affermative action'.
Det er ikke noe som heter positiv rase-diskriminering, det er bare rase-diskriminering.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (6 timer siden):

Så løsningen på rasisme er å tolerere rasisme mot hvite/lyse? eller såkalt ''omvendt-rasisme''?

Det er jo akkurat det jeg påpeker her, at ''anti-rasister'' som ''journalisten'' her heller vil jevne ut og svare på rasisme med mer rasisme, derav tråden. Andre eksempel på det er ting som DEI og 'affermative action'.
Det er ikke noe som heter positiv rase-diskriminering, det er bare rase-diskriminering.

Omvendt rasisme ja 😉

Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (På 17.10.2024 den 7:26 PM):

Hvorfor problematiserer vi i Norge aldri rasisme mot Hvite, og kriminalitet mot hvite?

image_2024-10-17_190201229.thumb.png.b0635efe26850abb2448e3e4f6ac0b36.png

6 hvite menn illustreres som apekatter hos Bergens Tidene.

Skal vi bytte farger å se hvordan våre sjefer behandler oss da?
Om noe mediehus i det hele tatt tillater det, selv i en meningskronikk.

Hvordan er dette rasisme mot hvite?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (17 minutter siden):

Det er ikke noe som heter "omvendt rasisme". Hvorvidt noen er rasistisk eller ikke, har ikke noe med hudfargen til den som sier noe rasistisk.
"Omvendt rasisme" kommer fra et tankesett(som står sterkt i USA) som sier at kun hvite mennesker kan være rasistiske, noe som selvsagt bare er noe tull.

Jeg ser ikke helt problemet med at illustrasjonen som brukes er noen nazistiske aper. Altså primitive (tankesett).
Afrikanere som kalles aper har en lang og mørk historie, dypt rasistisk. Det er ikke noe som kan sammenlignes med dette. Det har ikke den samme konnotasjonen.
Hvite mennesker har ikke blitt sammenlignet med aper fordi de er dumme, ikke er ordentlig mennesker osv. Men fordi de oppfører seg dustete, du kan si det er mer rasistisk mot aper enn det er mot hvite mennesker :lol:

Joda det er noe som heter omvendt rasisme i gamle dager så kunne ikke hvite mennesker sitte på samme buss som mørke for da hadde de banket opp de hvite min kjære avdøde far fortalte dette 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...