Gå til innhold

Intel Core Ultra 200 Arrow lake series

Anbefalte innlegg

spacer.png

Så da er Arrow lake her og ting ser ikke akkurat bedre ut for Intel.. Ser ut som de bruker litt mindre strøm enn tidligere generasjoner mens ytelsen faktisk går ned (!).. 

Uansett.. 24 oktober slippes denne også får vi se.

Endret av scuderia
changed header
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • scuderia endret tittelen til Intel Core Ultra 200 Arrow lake series
Videoannonse
Annonse
scuderia skrev (46 minutter siden):

Er vel ikke akkurat et Bulldozer øyeblikk for Intel men uansett skremmende svakt.

Ikke bra for industrien dette :(  AMD dominerer fullstendig på CPU siden og Nvidia på GPU siden.

Dominerer AMD CPU siden da? På hvilken måte? 

Lenke til kommentar
Snuggis skrev (5 timer siden):

Dominerer AMD CPU siden da? På hvilken måte? 

X3D har jo vært helt i toppen ytelsesmessig siden de kom i gaming.

Nå har Intel kommet med noe ræl "ingen vil ha"

- Dyrt.

- Man må ha enda en ny plattform.

- Ytelsesmessig dårligere enn Raptor Lake.

AMD skal lansere Zen 5 med X3D snart.

Endret av Aquatic
Lenke til kommentar

Jeg er vel neppe den eneste som lurer på hva som egentlig foregår hos Intel CPU HQ.

Det virker litt som noen avdelinger er i panikkmodus og gjør irrasjonelle ting. Det viktigste er at produktene er stabile og der har Intel en jobb å gjøre. AMD er mye mer riktig plassert i markedet. Hvilken fordel er det Intel har igjen egentlig?

Edit: Forresten noen som har hørt rykter om Ricky Lake? 

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Aquatic skrev (20 timer siden):

X3D har jo vært helt i toppen ytelsesmessig siden de kom i gaming.

Nå har Intel kommet med noe ræl "ingen vil ha"

- Dyrt.

- Man må ha enda en ny plattform.

- Ytelsesmessig dårligere enn Raptor Lake.

AMD skal lansere Zen 5 med X3D snart.

Nja, basert på resultater i forskjellige spill og forskjellige setups, så er det til og fra. Ingen tvil om at det er gode gaming prosessorer, men å kalle det dominering er vel å ta i ganske grovt. 

Lenke til kommentar
Snuggis skrev (På 26.10.2024 den 3:26 PM):

Nja, basert på resultater i forskjellige spill og forskjellige setups, så er det til og fra. Ingen tvil om at det er gode gaming prosessorer, men å kalle det dominering er vel å ta i ganske grovt. 

Nå var det du som brukte ordet dominering... 2 ganger, ikke jeg :)

Lenke til kommentar
vidor skrev (På 25.10.2024 den 8:16 PM):

Jeg er vel neppe den eneste som lurer på hva som egentlig foregår hos Intel CPU HQ.

Det virker litt som noen avdelinger er i panikkmodus og gjør irrasjonelle ting. Det viktigste er at produktene er stabile og der har Intel en jobb å gjøre. AMD er mye mer riktig plassert i markedet. Hvilken fordel er det Intel har igjen egentlig?

Edit: Forresten noen som har hørt rykter om Ricky Lake? 

Så en nevne at Intel har hatt mye "brain drain" siste årene, altså flinke folk som finner seg jobb andre plasser som Apple osv.

Fyren har visstnok jobbet som ingeniør hos Intel tidligere, klart at ting man leser på nett bør jo tas med en klype salt, men jeg tviler forsåvidt ikke.

Men det blir jo rimelig stusselig om Intel skulle gitt opp akkurat dette segmentet, får håpe det ikke skjer, vi trenger 2 aktører.

Endret av Aquatic
Lenke til kommentar
4 hours ago, Aquatic said:

Så en nevne at Intel har hatt mye "brain drain" siste årene, altså flinke folk som finner seg jobb andre plasser som Apple osv.

Fyren har visstnok jobbet som ingeniør hos Intel tidligere, klart at ting man leser på nett bør jo tas med en klype salt, men jeg tviler forsåvidt ikke.

Men det blir jo rimelig stusselig om Intel skulle gitt opp akkurat dette segmentet, får håpe det ikke skjer, vi trenger 2 aktører.

På meg så virker det litt som brain drain, ja. Alle gjør en grei jobb slik som vanlig, men det er rett og slett funksjoner som mangler både innenfor funksjonalitet og quality assurance.

Det å ha problemer med 2+ serier er på linje med å være alvorlig. Heldigvis har arkitekturen oppdaterbar microcode, men en fiks koster nok ytelse, noe Intel absolutt ikke trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...