Gå til innhold

Gratis websideplass

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[e2] btw, det er så og si umulig å finne gratis php/mysql host..

Si ikke det...

man får uansett aldri den kvaliteten på webhotellet som det man gjør om man betaler for det.

Det er greit nok, men du skrev at men nesten aldri finner gratishoster med php og mysql, ingenting om kvaliteten ;)

Lenke til kommentar

I sin tid var jeg også på jakt etter mysql og php host. Det jeg fant ut er at en host med mysql og php er:

1. hosten er treg
  2. databasen man får er ALT for liten
  3. den totale plassen man får er for liten
  4. filstørrelsen må være mindre enn X kB
  5. det er begrensninger på hvor mye trafikk du kan ha til og fra mysqldatabasen
  6. du får X MB trafikk hver mnd
  7. du må være student i det landet hosten holder til

Så hva lærte jeg? Jo, KJØP tjenesten. Da får du en mye større mysqldatabase og hosten er, hvis du velger riktig, rask og stabil. I tillegg kan du velge en norsk host som faktisk forstår deg hvis du får problemer med hostingen (det er jo ikke alle som er like stødige i engelsk).

Av de gratis hostene jeg hittil har vært borti må jeg vel si at Frac.dk er best.

Et godt tips: IKKE være så dum å tro at de som tilbyr masse plass (f.eks Spaceports) er gode og raske. Dette er nemlig en ting som er ment for å lokke folk til å bruke hosten (mange brukere = mange sidevisninger = store inntekter fra reklame gjennom popupbanner osv.), du er altså ikke den eneste i verden som tror de er gode og raske. Dette resulterer i at hosten i mange tilfeller (neste alle) er treg (og jeg mener faktisk treg, så tregt at du faktisk kan tape besøkende bare pga tregheten). Jeg vil være skeptisk til hosten hvis de tilbyr mer enn 100MB gratis.

Edit: skriveleif

Edit #2: lagt til litt mer tekst

Endret av ernie85
Lenke til kommentar
Er det foresten noen som har prøvd å lage konto på frac.dk i det siste? Jeg fikk aldri den confirmation mailen...

Hadde du .dk mail da? Feilmelding som kommer vis du ikke gjør det er veldig liten. Kanskje du overså den :\

Uansett: http://www.frac.dk er utvilsomt best.

Jeg lagde meg en sol.dk mail, prøvde til og med to ganger - men null reaksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...