Gå til innhold

B.T. mener: Islam og Vesten er uforenlige


Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (4 minutter siden):

Det har «de kristne» også, i aller høyeste grad. Dessverre også i Norge.

Blir også feil å si at «muslimene» eller «de kristne» står bak, som om det var noe alle som følger disse religionene var medskyldig i.

Hvilke angrep har kristne, da mener jeg kristne, ikke abb, begått i Norge?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (5 minutter siden):

Det har «de kristne» også, i aller høyeste grad. Dessverre også i Norge.

Blir også feil å si at «muslimene» eller «de kristne» står bak, som om det var noe alle som følger disse religionene var medskyldig i.

Kanskje det ja, men da er det vel bra for meg at jeg gjorde det klart og tydelig at
kristne terrorister er minimale sammenlignet med de muslimske. Og vi vet alle at det ikke er hele gjengen som er batshit

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 minutter siden):

Blir også feil å si at «muslimene» eller «de kristne» står bak, som om det var noe alle som følger disse religionene var medskyldig i.

Islamistisk terror er jo den største terrortrusselen mot Europa. Det er tankevekkende at vi aldri hører om noe buddhistisk eller hinduistisk terror i Europa, vi har millioner av de i Europa også. Islam klarer å lage veldig mye problemer til tross for at muslimene er en minoritet.

Det må være lov å påpeke hvilken religion/ideologi disse problemene kommer fra.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Tenk at det jeg skrev imot generalisering av muslimer og kristne som terrorister er noe man føler for å argumentere mot. Utrolig. 

Vel, det er muslimer som står bak mesteparten av terroren i Europa. Det er fakta og det må det være lov å si. Men det betyr åpenbart ikke at alle muslimer er terrorister eller støtter terrorisme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Tenk at det jeg skrev imot generalisering av muslimer og kristne som terrorister er noe man føler for å argumentere mot. Utrolig. 

Jeg skal ikke si at ikke kristne kan begå terror, men jeg kan ikke huske noen form for kristent terrorangrep i Norge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (28 minutter siden):

Jeg skal ikke si at ikke kristne kan begå terror, men jeg kan ikke huske noen form for kristent terrorangrep i Norge

Anders Behring Breivik la kristendom til grunn som et viktig element i hans «kosmiske kamp mot islam». Leser du manifestet hans er det fullt av referanser til kristendommen, korsfarere og tempelriddere - og om hvorfor han «kjemper» for den «kristne kulturen». Senere har han hevdet han tror på «Odin» (lol).

https://www.nrk.no/urix/_-han-er-en-kristen-terrorist-1.7735739

Manshaus er et annet, ganske nylig eksempel. Kristendom var sentralt i hans radikaliseringsprosess. Det angrepet ble heldigvis i stor grad avverget av heroisk innsats fra publikum.

https://www.nrk.no/norge/philip-manshaus-oppsokte-laestadianske-menigheter-i-tiden-for-terrorangrepet-1.14663167

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Anders Behring Breivik la kristendom til grunn som et viktig element i hans «kosmiske kamp mot islam». Leser du manifestet hans er det fullt av referanser til kristendommen og hvorfor han «kjemper» for den «kristne kulturen». Senere har han hevdet han tror på «Odin» (lol).

https://www.nrk.no/urix/_-han-er-en-kristen-terrorist-1.7735739

Manshaus er et annet, ganske nylig eksempel. Kristendom var sentralt i hans radikaliseringsprosess. Det angrepet ble heldigvis i stor grad avverget av heroisk innsats fra publikum.

https://www.nrk.no/norge/philip-manshaus-oppsokte-laestadianske-menigheter-i-tiden-for-terrorangrepet-1.14663167

Manshaus vet jeg for lite om, men ABB sjkal blant annet ha sagt at Jesus var patetisk, synes det svørt svært søkt å kalle ham kristen 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tussi skrev (14 minutter siden):

Manshaus vet jeg for lite om, men ABB sjkal blant annet ha sagt at Jesus var patetisk, synes det svørt svært søkt å kalle ham kristen 

ABB var neppe personlig kristen, selv om han brukte en del kristen ikonografi i oppbyggingen av seg selv. Jeg har alltid tenkt på han som den første incel-massemorderen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (50 minutter siden):

Anders Behring Breivik la kristendom til grunn som et viktig element i hans «kosmiske kamp mot islam». Leser du manifestet hans er det fullt av referanser til kristendommen, korsfarere og tempelriddere - og om hvorfor han «kjemper» for den «kristne kulturen». Senere har han hevdet han tror på «Odin» (lol).

https://www.nrk.no/urix/_-han-er-en-kristen-terrorist-1.7735739

Manshaus er et annet, ganske nylig eksempel. Kristendom var sentralt i hans radikaliseringsprosess. Det angrepet ble heldigvis i stor grad avverget av heroisk innsats fra publikum.

https://www.nrk.no/norge/philip-manshaus-oppsokte-laestadianske-menigheter-i-tiden-for-terrorangrepet-1.14663167

World of Warcraft spillingen døgnet rundt ble pratet mer om i rettsaken... Det var ingen kristen terrorgruppe som samarbeidet med ABB, ei heller noen kirke som radikaliserte han eller noe kristent miljø som radikaliserte han.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (19 minutter siden):

World of Warcraft spillingen døgnet rundt ble pratet mer om i rettsaken... Det var ingen kristen terrorgruppe som samarbeidet med ABB, ei heller noen kirke som radikaliserte han eller noe kristent miljø som radikaliserte han.

Nettopp. De som sammenligner kristendom og diverse andre religioner med islam når det gjelder terrorangrep og undertrykkelse i vår tid bruker alltid de få eksemplene når noen "kristne" har gjort noe en eller annen gang. Husk det er ikke lov å si sannheten om ting når det gjelder islam.

Men det er enorm forskjell på en eller annen psykiatripasient som klikker, ala breivik, manshaus eller han i new zealand som kaller seg "kristne" men som i realiteten er bare ett sinnsykt enkeltindivid, og det som er organisasjoner med tusenvis av medlemmer som konstant utfører terrorangrep.

Enkelte land som Iran og Saudi Arabia direkte støtter jo terrororganisasjoner. Det er ideologi. Finnes det noen kristne grupperinger eller andre religioner med terrororganisasjoner som ukentlig utfører selvmordsangrep i storbyer i Europa? Aldri skjedd. 

Det er ikke den vestlige verden som sliter med å tilpasse seg, det er en grusom ideologi som ikke klarer å tilpasse seg vesten.

England er ett skrekkeksempel, mange byer der er rene ghettoer nå. Frankrike, Nederland og belga har ENORME problemer med det, det må da være lov å si?

Vi trenger ikke se lenger enn til Sverige.

Og man blir alltid kalt rasist når man kritiserer islam, hvorfor? Det er en religion, ikke en rase, jeg bryr meg ikke om rase og farge. Jeg synes all religion er hjernedødt, men Islam er desidert verst i den moderne verden. Det er jo bare fakta.

 

Endret av ChopperRead
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
ChopperRead skrev (2 minutter siden):

Nettopp. De som sammenligner kristendom og diverse andre religioner med islam når det gjelder terrorangrep og undertrykkelse i vår tid bruker alltid de få eksemplene når noen "kristne" har gjort noe en eller annen gang. Husk det er ikke lov å si sannheten om ting når det gjelder islam.

Men det er enorm forskjell på en eller annen psykiatripasient som klikker, ala breivik, manshaus eller han i new zealand som kaller seg "kristne" men som i realiteten er bare ett sinnsykt enkeltindivid, og det som er organisasjoner med tusenvis av medlemmer som konstant utfører terrorangrep.

Enkelte land som Iran og Saudi Arabia direkte støtter jo terrororganisasjoner. Det er ideologi. Finnes det noen kristne grupperinger eller andre religioner med terrororganisasjoner som ukentlig utfører selvmordsangrep i storbyer i Europa? Aldri skjedd. 

Det er ikke den vestlige verden som sliter med å tilpasse seg, det er en grusom ideologi som ikke klarer å tilpasse seg vesten.

England er ett skrekkeksempel, mange byer der er rene ghettoer nå. Frankrike, Nederland og belga har ENORME problemer med det, det må da være lov å si?

Vi trenger ikke se lenger enn til Sverige.

 

Det er en gruppe som jeg tror har et kristent utgangspunkt. Men som har kverka det totalt, LRA i Afrika. Og KKK kaller seg kristne og bruker pervers religiøs argumentasjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (3 minutter siden):

Det er en gruppe som jeg tror har et kristent utgangspunkt. Men som har kverka det totalt, LRA i Afrika. Og KKK kaller seg kristne og bruker pervers religiøs argumentasjon

Jo, men hvor stor er KKK nå? de var aktive før i tiden, men i meget liten skala og i bakvendtlandet Usa. De har aldri hatt millioner av følgere og står bak millioner av dødsfall. 

KKK kalte seg kristen, men i realiteten bare likte de ikke svarte folk, som mange andre i den tiden. Ren rasisme, ikke en religion.

Endret av ChopperRead
  • Liker 2
Lenke til kommentar
ChopperRead skrev (2 minutter siden):

Jo, men hvor stor er KKK nå? de var aktive før i tiden, men i meget liten skala og i bakvendtlandet Usa. De har aldri hatt millioner av følgere og står bak millioner av dødsfall. 

KKK kalte seg kristen, men i realiteten bare likte de ikke svarte folk, som mange andre i den tiden. Ren rasisme, ikke en religion.

Joda, KKK idag er marginale, det er i  hovedsak nynazistiske grupper som har tatt over, men en del av de gamle KKKerne har jo tatt utgangspunkt i at i Klanen, der er man kristen. Men deres teologiske syn er i strid med bibelen på flere punkt. Men én kommer jo ikke unna at de bruker religion før å fremme sitt syn og sitt hat, selv om det er en form for "kristendom" jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (15 minutter siden):

Joda, KKK idag er marginale, det er i  hovedsak nynazistiske grupper som har tatt over, men en del av de gamle KKKerne har jo tatt utgangspunkt i at i Klanen, der er man kristen. Men deres teologiske syn er i strid med bibelen på flere punkt. Men én kommer jo ikke unna at de bruker religion før å fremme sitt syn og sitt hat, selv om det er en form for "kristendom" jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i

Det er sant. Men det er så få som følger slikt i moderne samfunn som er enorme organisasjoner som terroriserer og kriger. Det er idioter i absolutt alle religioner. Men lite ekstreme og organiserte som i en spesifikk en som vi prater om her. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

World of Warcraft spillingen døgnet rundt ble pratet mer om i rettsaken... Det var ingen kristen terrorgruppe som samarbeidet med ABB, ei heller noen kirke som radikaliserte han eller noe kristent miljø som radikaliserte han.

Ikke sant, akkurat som en rekke kjente islamistiske terrorister.

Det er riktig at Behring Breivik var mye mer opptatt av politikk og historie, enn skrifter og religiøs overbevisning. Men det samme kan i grunn sies om Osama bin Laden, Ayman al-Zawahiri og alle andre islamistiske aktivister.

Bin Laden var en forretningsmann og ingeniør, mens al-Zawahiri var lege. Ingen av dem var teologer eller prester. Tekstene deres viser at de var mye mer interessert i islams historie enn teologien, og de forestilte seg selv at de gjenskapte store øyeblikk i islams historie i sine egne, innbilte kriger.

Anders Behring Breivik skriver om al Qaida med beundring, som om det han virkelig ønsker er å skape en kristen versjon av deres hellige krigere. Behring Breivik var fascinert av korsfarerne, og innbilte seg at han var medlem av Tempelridderne – den tusen år gamle korsfarerhæren. Han skulle gjerne ønske at han hadde en kristen hær som lignet al Qaidas muslimske militante.

Med andre ord: Hvis bin Laden var en muslimsk terrorist, er Behring Breivik en kristen terrorist.

Derfor er Anders Behring Breivik en kristen terrorist
https://www.nrk.no/urix/_-han-er-en-kristen-terrorist-1.7735739

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Islam har jo ikke tilført vesten noe posititvt som har gjort vesten til et bedre sted å leve i, tvert imot så er vel de negative sidene med den religionen så store at det heller har ført til problemer.

Det er jo merkelig at når kristendommen endelig har tilpasset seg samfunnet så slipper man til en religion som ikke kan reformeres og som har som mål at det er samfunnet og verden som må tilpasse seg religionen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...