Alfred_A Skrevet 18. oktober Rapporter Del Skrevet 18. oktober 8 hours ago, Martelè said: En kristen terrorist er ikke det samme som en terrorist som er kristen Hva mener du? Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 18. oktober Rapporter Del Skrevet 18. oktober Snikpellik skrev (På 17.10.2024 den 7:56 PM): kke sant, akkurat som en rekke kjente islamistiske terrorister. Med din virkelighetsforståelse, at det "ikke er relevant" at de islamistiske terroristene også var muslimer i noen/en del/mange tilfeller, har du aldri lurt på hvorfor vi ikke hører så mye om buddhistiske og hinduistiske terrorister i Europa? Islam er den største terrortrusselen mot Europa... Men vi har millioner av andre religiøse minoriteter også. Når var sist gang en buddhist eller en jøde fant ut at det er en god ide å gå inn på en konsert og skyte ned alle han klarer med maskinpistol? Jeg klarer ikke kjøpe tilfeldighetsargumentet. Islam står for en uproporsjonal stor del av problemet. 5 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 18. oktober Rapporter Del Skrevet 18. oktober (endret) Martelè skrev (9 timer siden): En kristen terrorist er ikke det samme som en terrorist som er kristen Og han var ikke kristen engang Alfred_A skrev (41 minutter siden): Hva mener du? Jeg tror han mener at hvis en kristen kommunist eller høyreekstremist begår terror for å fremme en høyreekstreme eller kommunistisk sak, så er det saken som definerer hvilken terror vi snakker om, ikke personens religion, som er saken uvedkommende Akkurat som en muslim i PFLP som begår terror ikke begår islamistissk, men palestinsk nasjonalistisk terror Endret 18. oktober av Tussi 3 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 18. oktober Rapporter Del Skrevet 18. oktober (endret) DukeNukem3d skrev (1 time siden): Med din virkelighetsforståelse, at det "ikke er relevant" at de islamistiske terroristene også var muslimer i noen/en del/mange tilfeller, har du aldri lurt på hvorfor vi ikke hører så mye om buddhistiske og hinduistiske terrorister i Europa? Islam er den største terrortrusselen mot Europa... Men vi har millioner av andre religiøse minoriteter også. Når var sist gang en buddhist eller en jøde fant ut at det er en god ide å gå inn på en konsert og skyte ned alle han klarer med maskinpistol? Jeg klarer ikke kjøpe tilfeldighetsargumentet. Islam står for en uproporsjonal stor del av problemet. Tror du må blande mitt innlegg med noen andres. Har aldri skrevet det du påstår. Mitt innlegg handlet om generalisering av grupper - det vil si at det ikke er riktig å si at «muslimene» eller «de kristne» har utført terror fordi en muslim eller kristen terrorist har gjort det. Endret 18. oktober av Snikpellik 1 Lenke til kommentar
DetteErBareMinMening Skrevet 19. oktober Rapporter Del Skrevet 19. oktober sk0yern skrev (På 16.10.2024 den 1:45 PM): Hva hadde reaksjonene vært hvis en stor norsk avis hadde publisert en slik leder? https://www.bt.dk/debat/bt-mener-islam-og-vesten-er-uforenlige Det er jo helt sant. Islam og vesten er uforenlige. Vi må snart slutte å tro at muslimer "leker" religion sånn som vi har blitt vant til med kristne. Når man graver et hull i bakken og plasserer en kvinne bundet fast oppi der så bare hodet stikker opp. Og en flokk med galninger stiller seg rundt og begynner å kaste stein på hodet hennes.....til hun dør. Da vil jeg påstå at man har ingenting i vestlige samfunn å gjøre. 7 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 19. oktober Rapporter Del Skrevet 19. oktober sk0yern skrev (På 16.10.2024 den 1:45 PM): Hva hadde reaksjonene vært hvis en stor norsk avis hadde publisert en slik leder? https://www.bt.dk/debat/bt-mener-islam-og-vesten-er-uforenlige En spenstig uttalelse og en dyrkjøpt erfaring etter mange år med feilslått integreringspolitikk. Vanlige folk i Norge betaler også en høy pris for det samme eksperimentet, drevet av både kyniske globalister og naive idealister. Målet om et fredelig, harmonisk og respektfullt samfunn forsvinner i det fjerne….. 5 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober sk0yern skrev (På 16.10.2024 den 1:45 PM): B.T. mener: Islam og Vesten er uforenlige Påstanden i overskriften virker åpenbart alt for bombastisk, men innlegget virker innholdsmessig mer moderat, der jeg oppfatter at en peker mer mot det å sette religionen over lovverket og dårlig integrerte muslimer. Samtidig ligger nok mye av "sjokkeffekten" i at en peker på Islam. Om en snakker slik om Kristendommen vil nok få bli sjokkerte. Jeg tenker likevel den kategoriske overskriften "maskerer" noe som kanskje er vel så viktig; kulturer vi på mange måter vil anse som primitive og skadelige kan godt avfeies som "uforenelige" med "Vesten", men sannheten er nok heller at innvandringen fra land med slike kulturer naturlig nok også påvirker vestlige land. For det er faktisk ikke slik at "våre" samfunn står statisk og verner om sin kultur og verdier, mens "de andre" som kommer hit står alene med sin. "Vi" har endret oss en hel del, lempet på en del friheter og verdier vi kanskje ville tenke var ukrenkelige og akseptert temmelig mye som i utgangspunktet går på akkord med "vestlige verdier". 3 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 21. oktober Rapporter Del Skrevet 21. oktober (endret) Spør du meg, så har ikke Islam noe å gjøre i vestlige land i det hele tatt. Jeg synes vi skal følge Sveriges eksempel, der de ba muslimer å forlate landet om de ikke kunne tilpasse seg. Ideelt sett, hadde jeg som leder, blokkert alle immigranter og flyktninger fra Islamske nasjoner Endret 21. oktober av Martelè 5 Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 23. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. oktober SV har oppdaget lederen i BT, konklusjon, veldig rasistisk. Lenke til kommentar
NatNat Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober On 16.10.2024 at 2:51 PM, Gavekort said: At islam ikke kan være en sekulær religion på lik linje med kristendommen er hatpropaganda. hva er en "sekulær religion" ??? definisjon av sekulær på norsk : Noe som er sekulært tilhører verden og den ikke-religiøse delen av samfunnet, i motsetning til en åndelig eller religiøs verden. dvs : det finnes ikke sekulær religion. sekulær er sekulær, religion er religion. 4 1 Lenke til kommentar
NatNat Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober On 18.10.2024 at 10:26 PM, Snikpellik said: Tror du må blande mitt innlegg med noen andres. Har aldri skrevet det du påstår. Mitt innlegg handlet om generalisering av grupper - det vil si at det ikke er riktig å si at «muslimene» eller «de kristne» har utført terror fordi en muslim eller kristen terrorist har gjort det. Samtidig, 99% av alle terrorhandling i Vesten i de siste 40 årene kommer fra Muslimer.. 5 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober NatNat skrev (2 minutter siden): hva er en "sekulær religion" ??? definisjon av sekulær på norsk : Noe som er sekulært tilhører verden og den ikke-religiøse delen av samfunnet, i motsetning til en åndelig eller religiøs verden. dvs : det finnes ikke sekulær religion. sekulær er sekulær, religion er religion. Sitat Begrepet sekularisme viser til en moderne politisk doktrine eller ideologi som vektlegger et skille mellom stat og religion. Dette innebærer at statsborgernes religiøse eller livssynsmessige overbevisninger er en privatsak. Det vil også si at politikk og lovgivning ikke eksklusivt kan utgå fra bestemte religiøse eller livssynsmessige overbevisninger. https://snl.no/sekularisme 2 1 Lenke til kommentar
NatNat Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober Just now, Gavekort said: https://snl.no/sekularisme oh ok, du mener at religion skulle holdes privat. Jeg er helt enig forresten. Men når man ser at en kristen parti som KRF har lov til å stille til valg, kan vi si at religion er privat i Norge ? 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober Snikpellik skrev (På 17.10.2024 den 8:27 AM): Dette synes jeg er veldig godt sagt. En av de største styrkene med vårt samfunn er nettopp den brede aksepten og toleransen for ulike kulturer og levemåter. Dette kjennetegner også i stor grad de landene som er best levestandard, har mest demokrati, frihet, pressefrihet etc. Vi har egentlig veldig lav toleranse for ideologier og religiøse tekster som har gått ut på dato. Vi står igjen med en veldig snill versjon av kristen igjen, derfor er den til å leve med. Venstresiden velger å gjøre et unntak for akkurat islam, derfor kan hatefulle tekster leses opp i norske moskeer uten motstand. Hatpredikanter får komme til Norge og spre det dårlige budskap. Og vi får ikke tatt noe spesielt oppgjør med æreskultur, islamisme, bokstavtro islam. 4 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober NatNat skrev (1 minutt siden): oh ok, du mener at religion skulle holdes privat. Jeg er helt enig forresten. Men når man ser at en kristen parti som KRF har lov til å stille til valg, kan vi si at religion er privat i Norge ? Jepp. Jeg snakker om muslimer som mener at religion er en privatsak, og som ikke har noen som helst forutsetninger om at andre skal måtte forholde seg til sin tro, hverken stat eller individer. 2 1 Lenke til kommentar
NatNat Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober 4 minutes ago, Gavekort said: Jepp. Jeg snakker om muslimer som mener at religion er en privatsak, og som ikke har noen som helst forutsetninger om at andre skal måtte forholde seg til sin tro, hverken stat eller individer. ja, og kristne også (jeg er verken eller) Men det er en del Muslimer som mener at religion kommer eller skulle komme før sekulær lov. Akkurat som i USA hvor en del kristne blander politikk og religion.. dvs forbudt med abort i flere stater, etc.. etc.. 3 Lenke til kommentar
NatNat Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober 46 minutes ago, DukeNukem3d said: Venstresiden velger å gjøre et unntak for akkurat islam, derfor kan hatefulle tekster leses opp i norske moskeer uten motstand. Du har dessverre rett. Det er noe jeg har aldri forstått og skal aldri forstå med venstre sida. Det er rett og slett et mysterium 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå