ForTheImperium Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober (endret) Krig mellom Taiwan og Kina for eksempel? Nord-Korea går amok mot Sør-Korea og Japan? Russlands krigsføring i Ukraina sprer seg mot andre land som har landområder annektert av Russland, Georgia og Moldova? Kosovo og Serbia? Endret 15. oktober av ForTheImperium Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober Jeg tror det er mye som står på spill i 2024/2025. Enten fortsetter den vestlige verdensordenen, eller så reverserer vi tilbake til der vi var da imperier kunne annektere andre land og begå folkemord uten represalier. For første gang i mitt liv er jeg genuint bekymret for hvor vi ender opp. Det var ingen i 1914 som viste at de var på vei inn i en verdenskrig som ville koste millioner av liv. Det var heller ingen som kunne forestille seg hva som ventet de da Tyskland tok Sudetenland. Lenke til kommentar
ForTheImperium Skrevet 15. oktober Forfatter Del Skrevet 15. oktober Krig og fred skrev (10 timer siden): Jeg tror det er mye som står på spill i 2024/2025. Enten fortsetter den vestlige verdensordenen, eller så reverserer vi tilbake til der vi var da imperier kunne annektere andre land og begå folkemord uten represalier. For første gang i mitt liv er jeg genuint bekymret for hvor vi ender opp. Det var ingen i 1914 som viste at de var på vei inn i en verdenskrig som ville koste millioner av liv. Det var heller ingen som kunne forestille seg hva som ventet de da Tyskland tok Sudetenland. Ser ut som det går den veien... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå