Monster Skrevet 15. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober leticia skrev (15 timer siden): Ja hun var noe for seg selv. Det har ingen ting å si om døra di var låst eller ikke. De har ikke lov til å gå inn til deg uansett uten at de har avtalt det med deg på forhånd. Men skjønner at du ikke ønsker noe drama Høres ut som hun hadde noe praktisk problem. Kanskje tvangs tanker. Ok nei de har nok ikke det selv om de i realiteten ikke har brutt seg inn når jeg har latt en dør stå ulåst. Men orker ikke å lage noe drama. Men synes det er ekkelt å tenke på at de går inn her hvis jeg har slengt fra meg skittene truser på gulvet for eksempel. Det har noe med privatliv. Men tenker egentlig at det er de som har gått over streken og at det er de som burde bli flau og ikke jeg hvis det skjer.. Vurderer å gjøre det med vilje å legge truser med bremsespor i gangen og en dildo. Kanskje de slutter da Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 15. oktober Rapporter Del Skrevet 15. oktober Bor i en leilighet på 109kvm med to bad som har varmekabler, pluss varmekabler i gangen. September-regninga kom på 1120,-. Tror aldri vi kom over 1700,- forrige vinter, riktignok med litt vedfyring på de kaldeste dagene. Det var en veldig kald vinter i Oslo, blant annet med ny kulderekord. Har i tillegg ganske så dårlige vinduer og bor i førsteetasje. Så du bør helt fint klare å holde deg under 1500,- gjennom vinteren. At utleier går inn i leiligheten og slår av lys og varme er forøvrig helt uakseptabelt uten avtale. 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 15. oktober Rapporter Del Skrevet 15. oktober (endret) Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi kommer så dårlig ut på strømregningen. Vi bor på 65 kvadrat i Oslo, første etasje i blokk (bodkjeller under). Sist vinter var den verste regningen i februar, den kom på 2400. De andre vintermånedene ligger vi og vaker rundt 2000. Noen ganger 1800, andre ganger 2100. Regningen som forfaller i oktober er på 622. Vaskemaskinen går omtrent hver dag. Vi har varmekabler på badet, og bruker elektrisitet til oppvarming. Soverommene blir sjelden varmet opp, vi har innetemperatur i stua på ca 22. Vi har flett nye vinduer og dører. Varmt vann er inkludert i fellesutgifter. Jeg skjønner ikke hvorfor hundrelappene flyr, men har vel bare innfunnet meg med at sånn er det, og strøm koster hva det koster... Jeg gidder rett og slett ikke å tilpasse forbruk etter klokka, sånn "vent to timer med å sette på klesvask for da sparer vi fem kroner". Det får bare være som det er. Det eneste er at vi har ganske gamle hvitevarer. Kanskje det er noe å hente der, den dagen vi skifter dem ut. Endret 15. oktober av :utakt Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. oktober Rapporter Del Skrevet 15. oktober :utakt skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi kommer så dårlig ut på strømregningen. Vi bor på 65 kvadrat i Oslo, første etasje i blokk (bodkjeller under). Sist vinter var den verste regningen i februar, den kom på 2400. De andre vintermånedene ligger vi og vaker rundt 2000. Noen ganger 1800, andre ganger 2100. Regningen som forfaller i oktober er på 622. Vaskemaskinen går omtrent hver dag. Vi har varmekabler på badet, og bruker elektrisitet til oppvarming. Soverommene blir sjelden varmet opp, vi har innetemperatur i stua på ca 22. Vi har flett nye vinduer og dører. Varmt vann er inkludert i fellesutgifter. Jeg skjønner ikke hvorfor hundrelappene flyr, men har vel bare innfunnet meg med at sånn er det, og strøm koster hva det koster... Jeg gidder rett og slett ikke å tilpasse forbruk etter klokka, sånn "vent to timer med å sette på klesvask for da sparer vi fem kroner". Det får bare være som det er. Det eneste er at vi har ganske gamle hvitevarer. Kanskje det er noe å hente der, den dagen vi skifter dem ut. Tipper det at dere bor over en kald bod og varmer elektrisk gjør majoriteten av kostnadene. Varmepumpe er ikke så dyrt, i tillegg kan en kjøpe på avbetaling. Det svarer seg nok in the long run. Iallefall med så høye regninger. Strømavtalen kan også være noe å se på, finnes mange rare avtaler der ute. Jeg går for spot med minst mulig påslag(pr i dag 0 kroner). Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 15. oktober Rapporter Del Skrevet 15. oktober Salvesen. skrev (14 minutter siden): Tipper det at dere bor over en kald bod og varmer elektrisk gjør majoriteten av kostnadene. Varmepumpe er ikke så dyrt, i tillegg kan en kjøpe på avbetaling. Det svarer seg nok in the long run. Iallefall med så høye regninger. Strømavtalen kan også være noe å se på, finnes mange rare avtaler der ute. Jeg går for spot med minst mulig påslag(pr i dag 0 kroner). Borettslaget nekter oss dessverre å montere varmepumpe. Kanskje på tide å se om det er noen bedre strømavtaler der ute, ja. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. oktober Rapporter Del Skrevet 15. oktober :utakt skrev (4 minutter siden): Borettslaget nekter oss dessverre å montere varmepumpe. Kanskje på tide å se om det er noen bedre strømavtaler der ute, ja. Off, kanskje vurdere å flytte også 😛 Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 15. oktober Rapporter Del Skrevet 15. oktober Jeg tenker man kan regne et snitt på max kr. 1500,- pr. måned gjennom hele året (altså 18.000 kr). Skjønt, enkelte leiligheter sluker strøm. Om du har på 1000W døgnet rundt i en måned vil det forhøye strømregningen med kr. 900,-. 2000W forhøyer med kr. 1800,-. Jeg regner da kr. 1 pr. kWh inkl. nettleie og strømstøtte. Og så ville truet med å anmelde huseier dersom de tar seg inn i leiligheten din en gang til. Faren med dette er jo at man risikerer å bli sagt opp. Lenke til kommentar
Monster Skrevet 15. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober :utakt skrev (1 time siden): Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi kommer så dårlig ut på strømregningen. Vi bor på 65 kvadrat i Oslo, første etasje i blokk (bodkjeller under). Sist vinter var den verste regningen i februar, den kom på 2400. De andre vintermånedene ligger vi og vaker rundt 2000. Noen ganger 1800, andre ganger 2100. Regningen som forfaller i oktober er på 622. Vaskemaskinen går omtrent hver dag. Vi har varmekabler på badet, og bruker elektrisitet til oppvarming. Soverommene blir sjelden varmet opp, vi har innetemperatur i stua på ca 22. Vi har flett nye vinduer og dører. Varmt vann er inkludert i fellesutgifter. Jeg skjønner ikke hvorfor hundrelappene flyr, men har vel bare innfunnet meg med at sånn er det, og strøm koster hva det koster... Jeg gidder rett og slett ikke å tilpasse forbruk etter klokka, sånn "vent to timer med å sette på klesvask for da sparer vi fem kroner". Det får bare være som det er. Det eneste er at vi har ganske gamle hvitevarer. Kanskje det er noe å hente der, den dagen vi skifter dem ut. Ts her Ja vanskelig å si hvorfor. Lager dere ofte mat som må stå lenge i ovnen kanskje? Det er noe som tar mye strøm hvis man bruker komfyren mye og lager mat som skal være stå en times tid osv. Kan også være gamle jbirebsrer ja. Er jo bare å google det jeg har heller ikke greie på sånt desverre 😅🙈 men håper dere finner ut hva som stjeler strømmen deres:) Lenke til kommentar
Monster Skrevet 15. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober Trulss skrev (24 minutter siden): Jeg tenker man kan regne et snitt på max kr. 1500,- pr. måned gjennom hele året (altså 18.000 kr). Skjønt, enkelte leiligheter sluker strøm. Om du har på 1000W døgnet rundt i en måned vil det forhøye strømregningen med kr. 900,-. 2000W forhøyer med kr. 1800,-. Jeg regner da kr. 1 pr. kWh inkl. nettleie og strømstøtte. Og så ville truet med å anmelde huseier dersom de tar seg inn i leiligheten din en gang til. Faren med dette er jo at man risikerer å bli sagt opp. Ok:) dette virker helt gresk for meg 😅 aner ikke hvordan man regner ut sånt men jeg føler at jeg er flink til å bidra med å spare likevel. Jeg har tilogmed kjøpt smart plugger til panelovner med timer og spurt hvilken leverandør jideoeene har for å kunne følge med på spot pridene når jeg skal vaske klær og sette på oppvaskmaskinen . Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 15. oktober Rapporter Del Skrevet 15. oktober Monster skrev (8 minutter siden): Ok:) dette virker helt gresk for meg 😅 aner ikke hvordan man regner ut sånt men jeg føler at jeg er flink til å bidra med å spare likevel. Jeg har tilogmed kjøpt smart plugger til panelovner med timer og spurt hvilken leverandør jideoeene har for å kunne følge med på spot pridene når jeg skal vaske klær og sette på oppvaskmaskinen . Ja, da ser du jo hvor mye strøm det går med til oppvarmingen på smartpluggene. Vaskemaskin og oppvaskmaskin bruker toppen 2 kr. i strøm. Om du vet at 1000W på panelovnen koster deg kr. 24 pr. døgn er det enkelt å danne seg et inntrykk av kostnaden. Lenke til kommentar
Monster Skrevet 15. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober Trulss skrev (34 minutter siden): Ja, da ser du jo hvor mye strøm det går med til oppvarmingen på smartpluggene. Vaskemaskin og oppvaskmaskin bruker toppen 2 kr. i strøm. Om du vet at 1000W på panelovnen koster deg kr. 24 pr. døgn er det enkelt å danne seg et inntrykk av kostnaden. Ja blir ca 200 kr i uka kanskje grovt regnet. Jeg oppholder meg bare hjemme 3-4 timer daglig mellom jobb og trening. Utenom det har jeg på svakere varme. Orker ikke å ha for mye varme på stua om natta siden det trekker inn på soverommet. Liker å ha det kaldt da Kjører oppvaskmaskin en gang hver 10. Dag sånn ca og vasker klær 2-3 ganger i uka. Det varierer litt siden jeg vasker sengetøy annenhver uke. Treningstøy pleier jeg å ta på 30 min vask og det er kald vask Har ikke fått installert de pluggene enda. Fikk d ikke til 😕 Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 15. oktober Rapporter Del Skrevet 15. oktober Monster skrev (15 minutter siden): Ja blir ca 200 kr i uka kanskje grovt regnet. Jeg oppholder meg bare hjemme 3-4 timer daglig mellom jobb og trening. Utenom det har jeg på svakere varme. Orker ikke å ha for mye varme på stua om natta siden det trekker inn på soverommet. Liker å ha det kaldt da Kjører oppvaskmaskin en gang hver 10. Dag sånn ca og vasker klær 2-3 ganger i uka. Det varierer litt siden jeg vasker sengetøy annenhver uke. Treningstøy pleier jeg å ta på 30 min vask og det er kald vask Har ikke fått installert de pluggene enda. Fikk d ikke til 😕 Ja, flere av disse pluggene kan være litt kranglete å få på nett. Du får kjøpt gammeldagse med display også, de er rimellige og lettere å forstå. Finnes på feks. Biltema (gjorde det før i tiden). Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. oktober Rapporter Del Skrevet 22. oktober Har omtrent 120 m2 og regningen har vært nede på 300 kroner (Har ikke varmtvann på kursen min) Siste regning var på 600 kroner. Når det blir minus ute så bikker nok prisen over tusingen. 1 Lenke til kommentar
Monster Skrevet i går, 10:26 Forfatter Rapporter Del Skrevet i går, 10:26 Dubious skrev (På 22.10.2024 den 5:06 PM): Har omtrent 120 m2 og regningen har vært nede på 300 kroner (Har ikke varmtvann på kursen min) Siste regning var på 600 kroner. Når det blir minus ute så bikker nok prisen over tusingen. Ok da er det ca ssmme jeg hadde da jeg leife med eget abonnement på dorro plass jeg bodde. Jeg føler omtrent at jeg ikke kan lufte på vinteren her. For en gang passet de på katten min en binger jeg sov borte et par netter. Så sendte hun meg melding om at ikke de fikk ksrren min inn når de åpnet døra of at jsn bsre løp vekk. Jeg skrev at han er redd fremme og skrev at de bsre kan ls døren stå litt åpen og gå vekk sånn at han tørr å gå inn. Nei det kunne de i når srelmmen var så dyr. Til slutt fikk jeg melding om at han hadde kommet inn til slutt ellers måtte jeg reist hjem siden det var dlere minus Men jeg skjønner seriøst ikke problemet om det blir kaldt nede hos meg. Å la slfen min stå åpen kanskje ti minutter for å snike seg ned ril meg iflen p lukne den npr pud jsdee kommer inn. Jeg stiller stadig opp dom dyrepasser og tsr inn post og venner blomswrne dems når de er på ferie. Så skal de være så sær mot meg. Det blir jo ikke kaldt oppe hos dem om døren eller ett vindu står oppe nede hos nej littegrann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå