Gå til innhold

Fraflytting - Tapsbegrensningsplikt

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har leid en leilighet nå i snart 9 mnd, og dessverre ikke vært altfor mye i den pga altfor nær eksen og trusler fra hun. Derimot det har ingenting med saken å gjøre. Jeg sa opp leiligheten tidlig denne mnd og for en uke siden så sa jeg at jeg kunne flytte derifra denne uken her og spurte han om han ville være villig til å legge den ut på Finn og slikt for å begrense tapet for begge. Så sa jeg at jeg er inne forstått med oppsigelsestiden, og betaler frem til han har fått nye leietakere. Ingen problem!

Derimot så har han vært treg med respons og at jeg har spurt han om han kan legge den på Finn i nær tid og at jeg kan stille leiligheten til disposisjon 24/7. Det har han ikke vært så medgjørlig på og han vil vente til Januar med å legge den ut. Syns dette er lite medgjørlig og har også lest om tapsbegrensningsplikten som begge har ansvar for.

Har dere noen råd til hvordan jeg kan gå frem her da jeg har funnet ny leilighet og har sagt meg villig til alle løsninger? ☺️ 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fleire måtar å sjå på denne saka, og det avgjerande spørsmålet er kva som er raskt nok.
Det er ikkje heilt utenkeleg at ein utleigar kan ha rett i at det er innafor det som er raskt nok å bruke oppseiingstida på å finne tak i ny leigetakar på grunnlag av at det er ein grun til at ein har avtalt tre månadars oppseiingstid.
Det sagt så er det også eit spørsmål om kva som er realistisk tid for å få tak i ny leigetakar. Der det er press på leigemarkedet så burde 1-2 månadar være tilstrekkeleg for å få tak i ny leigetakar, i områder med mindre press så kan det kanskje være innafor med meir tid.

Strengt tatt så har nok du meir å tene på å være mindre samarbeidsvillig. Dersom du melder frå at du anser leilegheita som overlevert og at husleiga for oktober var siste husleiga du kjem til å betale så legg du press på utleigar om å gjere noko. Enten ved å gå til sak mot deg der ditt forsvar er tapsbegrensningsplikta, eller ved at leigetakar får ut fingeren og annonserer leilegheita som ledig for å få inn ein villig betalar. Tilsvarande framgangsmåte gjeld sjølv om du har depositum sidan utleigar då må rette og dokumentere eit krav på å få trekke heile eller delar av depositummet.
Om dykk ikkje blir einige om kva som er tilstrekkeleg med innsats frå utleigar til å avgrense dine tap, så kjem du ikkje vekk frå at dykk vil trenge ei rettsleg avgjersle for å avgjere kven som har rett. 

Den andre løysinga er at ettersom du uansett må betale ut oppseiingsperioda så beheld du råderetten til bustaden og at du heller baserer deg på kortidsutleige, som til dømes AirBnB. Særleg no når vi går inn i julebordsesongen så burde det være kurrant med kortidsutleige til festglade mennesker. Utleigar kan berre nekte framleige med sakleg grunn, og det er vanskeleg å hevde at det er sakleg å nekte framleige når grunnnen til at det i det heile tatt er aktuelt med framleige er at utleiger ikkje ynskjer å annonsere bustaden som ledig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tapsbegrensningsplikten

"For utleieren er tapsbegrensningsplikten mest aktuell dersom leieboeren flytter før leietiden er ute. Utleieren plikter da å bruke sine muligheter til å leie ut husrommet på ny snarest mulig, slik at leieboeren ikke trenger betale leie lengre enn nødvendig."

Det blir vel ikke klarere enn det? Men det som står svart på hvitt er en ting...

Ville snakket med utleier om fremleie slik som The Avatar nevner. En måneds svarfrist, da har du en måned igjen, det er noe.

Om jeg hadde leid ut og leietaker hadde begynt med Airbnb hadde jeg blitt forbannet. Er det virkelig innenfor?

Leie ut leid bolig på Airbnb

"Hvis avtalen ikke sier noe om fremleie, er hovedregelen at du ikke har mulighet til å fremleie, etter husleieloven § 7-2."

Endret av ^fmj
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man vet vel lite om årsaken til at leietaker ikke vil leie ut før i januar.

En fullt forståelig grunn kan være at han planlegger å pusse opp leiligheten og ikke vil begynne på dette før i januar.
Utleier kan være plaget med at folk forsvinner før avtalt tid og er lei.

Utleier kan være bortreist, syk, har tenkt seg på ferie før nyttår og vil slippe arbeidet med nye leietakere akkurat nå osv.

Lenke til kommentar
Trulss skrev (1 time siden):

Man vet vel lite om årsaken til at leietaker ikke vil leie ut før i januar.

En fullt forståelig grunn kan være at han planlegger å pusse opp leiligheten og ikke vil begynne på dette før i januar.
Utleier kan være plaget med at folk forsvinner før avtalt tid og er lei.

Utleier kan være bortreist, syk, har tenkt seg på ferie før nyttår og vil slippe arbeidet med nye leietakere akkurat nå osv.

Er einig med deg i at vi ikkje veit om utleigar har ein fornuftig grunn til å vente.

Likevel så gir ikkje disse grunnane eit sakleg grunnlag for å ikkje utøve sin tapsbegrensingsplikt. Dersom tanker er oppussing så er det rart at utleigar ikkje har informert om det. Eit ønske om å pusse opp styrkar også leigetkaren sin sak sidan oppussing berre kan gjerast når leigetakaren har akseptert å ta tilbake bustaden, og i så tilfelle så fell også leigetakers betalingsplikt når utleigar har tatt over husrommet.
Det gir heller ikkje meining at utleigar har planar om å pusse opp i januar sidan leigetakar har fått tilbakemelding om at leilegheita blir annonsert på finn i januar. Eventuelt oppussing må i så tilfelle utførast i tida leigetakar skal ha full bruksrett på husrommet.

At det er plagsomt med at folk forsvinner på kort varsel og forventer at utleigar skal finne nye leigetakarar på kort varsel er nok heilt sant, men det gjer det ikkje spesielt sakleg å skulle "straffe" leigetakaren med å ikkje samarbeide om å avgrense tapet til leigetakar.

At utleigar er utilgjengeleg kan sjølvsagt også være, men det er snakk om 2,5 måned fram til 1 januar, det er ikkje mange som er vekkreist i så lang tid. Skal utleigar reise vekk i jule og nyttårstider så er jo det berre større grunn til at husrommet bør annonserast no i oktober og november for å få på plass leigetakarar før ein reiser vekk.
Og dersom det skulle være tilfelle at utleigar er vekkreist heile vinteren så fritek ikkje det utleigar for sine forpliktingar som utleigar.

@^fmj Ved framleige på til dømes AirBnB så er hovudregelen at du må ha samtykke frå utleigaren, men utleigaren kan ikkje nekte framleige utan sakleg grunn. Kva som er sakleg grunn blir ei vurderingssak, men å nekte kortids framleige på grunnlag av at ein nekter å gjennomføre sin tapsbegrensningsplikt og annonsere etter faste leigetakarar kan nok vanskeleg seiast å være sakleg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...