Maskinfører Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Dubious skrev (På 15.10.2024 den 3:00 PM): Grunnen til at hjul faller av er at de sansynligvis har fått byttet hjul av "profesjonelle" og dermed ikke etterstrammet boltene. Alltid skiftet hjul selv aldri mistet ett eneste hjul etter bolten er strammet med muttertrekker,n benytter jeg momentnøkkel på til 120 NM 😀 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Maskinfører skrev (1 time siden): Alltid skiftet hjul selv aldri mistet ett eneste hjul etter bolten er strammet med muttertrekker,n benytter jeg momentnøkkel på til 120 NM 😀 Da har du etterstrammet. Jeg går over boltene etter å ha kjørt en del, men aldri funnet noen som har blitt løse. 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober (endret) Dubious skrev (10 minutter siden): Da har du etterstrammet. Jeg går over boltene etter å ha kjørt en del, men aldri funnet noen som har blitt løse. Ja etterstrammer hver gang så er det gjort etterstrammer i November så går jeg gjerne over en gang i Februar 😀 aldri funnet noen løse nei Endret 30. oktober av Maskinfører 1 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober sedsberg skrev (5 timer siden): Håper ikke du bruker aluminiumsbolter på hjulene? Var det spørsmålet til meg? Da jeg bestilte et sett nye hjulbolter for noen år siden så ble jeg fortalt at de var av aluminium. Vet ikke om det stemmer, men de var vesentlig lettere enn de gamle og rustne stålboltene. Fikk ihvertfall beskjed om at nå måtte jeg være ekstra forsiktig med å ikke stramme til for hardt ved hjulskift. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Det finnes aluminiumsbolter som fungerer fint, men dei blir kanskje fortare slitt enn stål. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Jeg hadde aldri tatt sjansen på alubolter i stål (navet). Spesielt ikke på ting som er så utsatt for store krefter som hjul. 1 Lenke til kommentar
John-B Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober 23 hours ago, Locrin said: Hvor ofte fyller man opp tomme dekk? Det har ikke jeg gjort noensinne Har opplevd flere ganger når jeg bytter dekk at et dekk har vært temmelig tomt for luft. Noen ganger har det holdt på luften når jeg fyllte det opp, og andre ganger har det vært hull, men så lite at jeg kunne fylle det opp og kjøre til dekksjappen for å lappe. Uansett, selv et dekk som er nesten helt fullt tar gjerne 5 minutter med støy å fylle til riktig trykk med 12V, mens en kompressor bruker 10 sekunder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå