Spillredaksjonen Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober Anmeldelse: Metaphor: ReFantazio Det ferskaste rollespelet frå Persona-studioet gjer mykje riktig, og mykje feil. Les hele saken på Gamer.no» 1 Lenke til kommentar
Kverndokken Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober Så langt er dette en av topp 5 spillene i 2024! Det er kos hvert minutt jeg får tid til den. 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober Jeg spilte demoen i ca to timer. Det var ca 20 minutter gameplay og 100 minutter cutscenes/lesing. Ufattelig kjedelig. Det er noe som heter "show, don't tell", men det har ikke Atlus skjønt. Absolutt alt skal forklares med teskje. Jeg blir faktisk fornærma når de skal forklare at jeg beveger meg med WASD. Hva i himmelens navn er vitsen med det? Jeg vil tro at 99,9% av de som spiller dette har spilt et dataspill før. Ekstremt generisk historie, og som Furevik sier over her: "Alt skal skildrast med omlag tre gongar så mange setningar som nødvendig er." Akkurat sånn føles det. Jeg mener det er 10 ganger så mange setninger som nødvendig. Hvor mange setninger hadde Elden Ring? Show, don't tell. Jeg syns det er for gærent å gi dette 7 av 10. Jeg har ikke spilt nok til å avgjøre selv, men 5 av 10 hadde vært mer passende utifra hva Furevik har av andre innvendinger mot spillet. 7 av 10 er et bra spill. Metaphor: Refantazio er ikke et spill, men en grafisk roman med innslag av spillelementer. Lenke til kommentar
Øystein.F. Skrevet 15. oktober Del Skrevet 15. oktober 12 hours ago, Gargantua said: Jeg spilte demoen i ca to timer. Det var ca 20 minutter gameplay og 100 minutter cutscenes/lesing. Ufattelig kjedelig. Det er noe som heter "show, don't tell", men det har ikke Atlus skjønt. Absolutt alt skal forklares med teskje. Jeg blir faktisk fornærma når de skal forklare at jeg beveger meg med WASD. Hva i himmelens navn er vitsen med det? Jeg vil tro at 99,9% av de som spiller dette har spilt et dataspill før. Ekstremt generisk historie, og som Furevik sier over her: "Alt skal skildrast med omlag tre gongar så mange setningar som nødvendig er." Akkurat sånn føles det. Jeg mener det er 10 ganger så mange setninger som nødvendig. Hvor mange setninger hadde Elden Ring? Show, don't tell. Jeg syns det er for gærent å gi dette 7 av 10. Jeg har ikke spilt nok til å avgjøre selv, men 5 av 10 hadde vært mer passende utifra hva Furevik har av andre innvendinger mot spillet. 7 av 10 er et bra spill. Metaphor: Refantazio er ikke et spill, men en grafisk roman med innslag av spillelementer. Kan ikkje seie meg einig i at historia er generisk. Historia i seg sjølv er ganske interessant, men det tek langt meir enn 20 minutt å verkeleg kome inn i den. Dette er eit spel som lett kan ta deg 100 timar, og mange av dei er historie. Ei grafisk novelle er det på ingen måte. Det har element av den natur, men ein vil bruke mange timar på kamp og utforsking. 1 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 15. oktober Del Skrevet 15. oktober 2 hours ago, Øystein.F. said: Kan ikkje seie meg einig i at historia er generisk. Historia i seg sjølv er ganske interessant, men det tek langt meir enn 20 minutt å verkeleg kome inn i den. Dette er eit spel som lett kan ta deg 100 timar, og mange av dei er historie. Ei grafisk novelle er det på ingen måte. Det har element av den natur, men ein vil bruke mange timar på kamp og utforsking. Ja. Nå spilte jeg altså 120 minutter, ikke 20. En kommentar fra Steam sitt diskusjonsforum: It gets more open later on but the game is not LIKE visual novel, it literally is AAA visual novel. Lenke til kommentar
Øystein.F. Skrevet 15. oktober Del Skrevet 15. oktober 41 minutes ago, Gargantua said: Ja. Nå spilte jeg altså 120 minutter, ikke 20. En kommentar fra Steam sitt diskusjonsforum: It gets more open later on but the game is not LIKE visual novel, it literally is AAA visual novel. Ah, sorry. Las feil. Men likevel 2 timar er ikkje nok til å døme eit så stort spel frå. Men om du ikkje likte det då er det ikkje noko meining i å prøve. Det er mykje historie, for mykje tyting, men ei visuell novelle blir det berre om du kuttar ca 50-60+ timar med dungeon crawl. 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 15. oktober Del Skrevet 15. oktober 2 hours ago, Øystein.F. said: Ah, sorry. Las feil. Men likevel 2 timar er ikkje nok til å døme eit så stort spel frå. Men om du ikkje likte det då er det ikkje noko meining i å prøve. Det er mykje historie, for mykje tyting, men ei visuell novelle blir det berre om du kuttar ca 50-60+ timar med dungeon crawl. Fair enough. Hva betyr "tyting", forresten? 😊 Lenke til kommentar
Øystein.F. Skrevet 15. oktober Del Skrevet 15. oktober 1 hour ago, Gargantua said: Fair enough. Hva betyr "tyting", forresten? 😊 At folk snakkar. Moglegvis ikkje kvardagsord over heilte landet, hehe. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå