Gå til innhold

Begynnerspørsmål: Åpning av porter

Anbefalte innlegg

Hei Godtfolk! :)

Takk for all hjelp og svar fra alle som bidro! 

Serveren er nå igang igjen. Etter en ganske lang runde med Altibox fant de ut at portene som var åpnet, ikke hadde åpnet seg grunnet noe greier hos dem. De sto visst med status "pending". Jeg måtte slette disse, starte ruteren på nytt (vha restart-knapp i minst 5 sekunder, ikke strøm ut og inn igjen, for de som måtte få samme problem i fremtiden) og legge inn portåpningen på nytt.

Så tusen takk for all bistand, det løste seg til slutt. Enn så lenge :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har drevet med "hjemmemekk" servere i ca 15 år, og det funker forsåvidt greit nok det. Cloudflare tunell er nevnt, noe som også fungerer. Men jeg vil dra frem wireguard her, og en ekstern liten vps server. Kan fåes for noen 10-kroninger i mnd (selv i Norge), og du har selv full kontroll, statisk ip utad, og du har fleksibilitet til å nappe ut strøm og nett fra "serveren" hjemme, plaseere denne hvor som helst på planeten, gi den strøm og nett der, og skru på, og vipps, så er du online igjen, med samme ip, uten å endre på noe som helst. Støtter også alt av pc, mac, telefoner etc, om du er opptatt av litt sikkerhet på nettet generelt.

Kjører alt mitt hjemme på denne måten. Enkelt å sette opp når man har gjort det ett par ganger. Kan godt hjelpe deg med dette om du ønsker det. Send isåfall en dm. Da slipper du tull med vanskelige routere, porter etc. Du slipper også å "expose" ditt eget hjemmenettverk ut mot nettet (dette tiltrekker seg mye crawlere, bots og annen drit som konstant prøver å bryte seg inn). 

Ta kontakt om du vil vite mer / vil ha hjelp til å sette dette opp. 

Endret av SnusBoks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...