Gå til innhold

Stortingsvalget 2025


Anbefalte innlegg

11 minutes ago, Salvesen. said:

Som sagt, les saken ikke vg. 

Det ble også beslaglagt en mobil med oversikt over hva som var solgt og hva folk skyldte av penger etc. Her var det ikke snakk om litt hasj.... 

https://www.nrk.no/norge/politiet-fant-brukerutstyr-og-lynlasposer-hjemme-hos-velle-1.16868262

Her er NRKs versjon av saken. Godkjent?

Og gjett hva vi leser der:

Quote

Politiet gjør også beslag av kommunikasjon de mener kan knyttes til kjøp og salg av narkotika på en mobiltelefon de finner på Simen Velles soverom.

Mobiltelefonen tilhører ikke Velle.

På mobiltelefonen finner politiet det som omtales som et narkoregnskap, med oversikt over navn som har bestilt og betalt for mindre mengder cannabis.

Men om du har noe bedre å komme med så er det bare å komme med det. 

 

11 minutes ago, Salvesen. said:

Uanset, så er ikke dette folk jeg ønsker på stortinget. Da vi har andre folk å ta av. Det er min mening, så må du gjerne være uenig og ønske slikt til makten. Det er også masse mer enn bare denne saken, jeg og Velle er totalt uenig om det meste. Iallefall hva jeg har hørt han si til nå. 

Så at du er uenig med han er en viktig grunn til at du mener han bør holde seg unna politikken? Jøss.

Jeg er forøvrig uenig i mye av det han fronter politisk. Men på mange områder kan han være et "friskt pust" på stortinget.

På samme måte som at jeg mener at også Rødt bør være representert til tross for at jeg er helt uening med 99% av politikken de fronter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Smule8o skrev (1 minutt siden):

https://www.nrk.no/norge/politiet-fant-brukerutstyr-og-lynlasposer-hjemme-hos-velle-1.16868262

Her er NRKs versjon av saken. Godkjent?

Og gjett hva vi leser der:

Men om du har noe bedre å komme med så er det bare å komme med det. 

 

Så at du er uenig med han er en viktig grunn til at du mener han bør holde seg unna politikken? Jøss.

Jeg er forøvrig uenig i mye av det han fronter politisk. Men på mange områder kan han være et "friskt pust" på stortinget.

På samme måte som at jeg mener at også Rødt bør være representert til tross for at jeg er helt uening med 99% av politikken de fronter.

Jeg tror du skal lese det jeg sier jeg. Jeg mener det er bedre personer å velge. Selv om jeg også er uenig med de. På bakgrunn av valg de har gjort, alvorlige valg.

Saken kan du lese, de ligger åpent på nett i rettssystemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Salvesen. said:

 

Saken kan du lese, de ligger åpent på nett i rettssystemet.

Detter er så jalla diskusjonsteknikk at jeg blir helt matt. 

"Jeg har rett, du viser til teite kilder, søk det opp selv"

I min verden ligger bevisbyrden hos den som kommer med oppsiktsvekkende påstander som går på tvers av hva opp til flere forholdsvis seriøse redaktørstyrte medier skriver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 time siden):

Vel, i dyrepolitikken får de alt de vil, og det er nettopp det punktet jeg "hater" dem på

De har forøvrig fått gjennom mye, de saboterer byene  til fordel for distriktene, og ikke minst diskriminerer mennesker basert på hvor de bor

Døde ulver i Hedmark eller forlatte bysentrum vil ikke forhindre ap-toppen i å få kremjobber i Europa eller resten av verden, så de lar SP "få" dette. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (1 time siden):

Detter er så jalla diskusjonsteknikk at jeg blir helt matt. 

"Jeg har rett, du viser til teite kilder, søk det opp selv"

I min verden ligger bevisbyrden hos den som kommer med oppsiktsvekkende påstander som går på tvers av hva opp til flere forholdsvis seriøse redaktørstyrte medier skriver.

Jeg ba deg ikke lese den, jeg sa bare at den er tilgjengelig.

Jeg har den ikke lett tilgjengelig forran meg og snakker fra jeg husker fra å ha lest den.

Men det har egentlig lite å si for meg akkuratt hva som sto i mobilen.

Jeg ønsker ikke slike folk på tinget, verken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Salvesen. said:

Jeg ba deg ikke lese den, jeg sa bare at den er tilgjengelig.

Jeg har den ikke lett tilgjengelig forran meg og snakker fra jeg husker fra å ha lest den.

Vel, opp til flere journalister fra redaktørstyrte medier har betydelig mer troverdighet enn deg.

3 minutes ago, Salvesen. said:

 

Men det har egentlig lite å si for meg akkuratt hva som sto i mobilen.

Tydeligvis nok til at du brukte det som argument for bare noen innlegg siden ;)

3 minutes ago, Salvesen. said:

Jeg ønsker ikke slike folk på tinget, verken mer eller mindre.

Kan du stemme på partier som har folk som har "misforstått" skatteregler eller reiseregninger på listen?

Om ikke blir utvalget av partier skralt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (14 minutter siden):

Vel, opp til flere journalister fra redaktørstyrte medier har betydelig mer troverdighet enn deg.

Tydeligvis nok til at du brukte det som argument for bare noen innlegg siden ;)

Kan du stemme på partier som har folk som har "misforstått" skatteregler eller reiseregninger på listen?

Om ikke blir utvalget av partier skralt.

Argumentet mitt er at jeg ønsker en annen person enn en person som har historie med slikt. Vi har mange å ta av.

At jeg husker saken feil er absolutt mulig, ingen tvil om det. Jeg husket at det var flere stoffer, men det var kanskje bruken og ikke salget. Men uansett så er poenget mitt det jeg startet med.

Du må gjerne være uenig, det er bare min mening 

Lenke til kommentar

Blir et spennende valg, det er helt sikkert. Nå har vi forsøkt nok en venstrevridd regjering som har ført til enda større utgifter, enda flere løftebrudd og enda mer triksing med tall/fakta for å lure deg til å tro at du får mer å rutte med enn du faktisk gjør. (Ref f. Eks skattelettene våre nå nylig)

Om folk husker hvor mye moro som har skjedd under denne regjeringen, så bør de ligge å vake rundt sperregrensen til neste år alle sammen. 🙂

Vi har jo tross alt alt fra personlig økonomisk vinning og akademisk juks til et utall budsjettsprekker å ta av.

Det store spørsmålet derimot er om de som faktisk vinner valget tar det til seg og rydder opp i alt sløseri/lureri eller om vi får nok en periode med passiv styring og hvor man lager stor greie ut av at lakrispiper er lovlig igjen. (Noe som selvsagt bare skulle mangle, men det burde jo virkelig ikke tatt mer enn et formiddagstreff til for å løse opp i akkurat den problematikken)

Som sagt, blir spennende. 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (12 timer siden):

https://www.nrk.no/norge/politiet-fant-brukerutstyr-og-lynlasposer-hjemme-hos-velle-1.16868262

Her er NRKs versjon av saken. Godkjent?

Og gjett hva vi leser der:

Men om du har noe bedre å komme med så er det bare å komme med det. 

 

Så at du er uenig med han er en viktig grunn til at du mener han bør holde seg unna politikken? Jøss.

Jeg er forøvrig uenig i mye av det han fronter politisk. Men på mange områder kan han være et "friskt pust" på stortinget.

På samme måte som at jeg mener at også Rødt bør være representert til tross for at jeg er helt uening med 99% av politikken de fronter.

Jeg må flire og riste på hodet. NRKs tabloide overskrift er "narkotika", men når vi leser videre leser vi at det er snakk om...hasj. Huff, hasjjj; dette superdødelige dopet som vi alle vet og fikk høre på skrekkforedrag på skolene var den sikre inngangsporten til heroindøden moahaha; hasjhasjhasj:

 

(For de uinnvidde; dette er en låt med et band bestående av politimenn som på 80-tallet laget en rekke propagandalåter rettet inn mot kampanjer på skolene)

Seriøst; hadde mediestormen vært så stor om det var smuglet alkohol han oppbevarte; det er jo ulovlig også selv om det er lov å selge alkohol(som er ekstremt dødelig og helsefarlig)i Norge. Eller er det det at folk instinktivt reagerer på ordet "hasj"? Tror nok det er det siste. Jeg mener; ville han blitt lettere tilgitt om det var smuglersprit han oppbevarte? Har en sterk mistanke om dette.

Uavhengig av parti trenger vi stemmer som ønsker å slå en kile inn i den fastlåste rusdebatten i Norge og som har stått mer eller mindre stille siden 1970 grunnet rekasjonære bremseklosser som SP og KRF.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
49 minutes ago, Morromann said:

 

Uavhengig av parti trenger vi stemmer som ønsker å slå en kile inn i den fastlåste rusdebatten i Norge og som har stått mer eller mindre stille siden 1970 grunnet rekasjonære bremseklosser som SP og KRF.

Og FrP

https://www.nrk.no/norge/kritiserer-anundsens-_cannabis-bevis__-brukte-upublisert-eksamensoppgave-1.13126432

Med Anundsen ved roret var det i alle fall ikke mye snakk om en kunnskapsbasert ruspolitikk

Lenke til kommentar
12 hours ago, Tussi said:

Jeg er stygt redd for en desimering av velferdsstaten hvis Høyre, FRP og Venstre får flertall uten KrF 

Alle tre partiene har nå stort sett videreføring av dagens ordning på programmet i alle fall. Litt krampeprivatisering, altså privatisering hvor det ikke oppstår reel konkurranse i ettertid, må man nok regne med. Men det er nok ikke verdens undergang selv om det til tider er meningsløst 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...