Gå til innhold

Stortingsvalget 2025


Anbefalte innlegg

Morromann skrev (2 minutter siden):

Bør ikke folk få retten til en ny sjanse i livet?

Nå har vell ikke velle blitt fengslet for det engang og løy masse for å unnslippe. Så jeg mener at han absolutt ikke har fortjent en ny kjangse. At han fortsatt er i partiet er uforklarlig for meg. 

I tillegg tenker jeg at når vi har ett helt land å velge fra, så kan en velge vekk slike. Iallefall på bakgrunn av det jeg skrev over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Jeg tipper begger har like god kjangs til å bli forkastet om de kommer til makten, når folk ser hva de faktisk gjør mot landet. 

I Wiborgs tilfelle, kanskje mer Østfold fylke. Skulle FrP ende opp i regjering så kan vel til og med ikke de slippe til en som ringer inn sex-meldinger til journalister i fylla.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Nå har vell ikke velle blitt fengslet for det engang og løy masse for å unnslippe. Så jeg mener at han absolutt ikke har fortjent en ny kjangse. At han fortsatt er i partiet er uforklarlig for meg. 

I tillegg tenker jeg at når vi har ett helt land å velge fra, så kan en velge vekk slike. Iallefall på bakgrunn av det jeg skrev over. 

Det er flere ting jeg ser på som langt mer diskvalifiserende enn å bruke litt narkotika i ungdommen....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Tussi said:

Det er flere ting jeg ser på som langt mer diskvalifiserende enn å bruke litt narkotika i ungdommen....

Type alle skattesnyterne og andre som har "misforstått regelverket" som nå er på veg tilbake inn i varmen. Langt mer alvorlig enn å gjøre noe idiotisk som 17-åring spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (2 minutter siden):

Type alle skattesnyterne og andre som har "misforstått regelverket" som nå er på veg tilbake inn i varmen. Langt mer alvorlig enn å gjøre noe idiotisk som 17-åring spør du meg.

Ja, og å jukse på masteroppgaver. Men den økonomiske kriminaliteten vil jeg kalle det, der man snyter på skattepenger når man selv tjener ekstremt mye mer enn gjennomsnittspersonen... det sier mye om noens moral...

Jeg har selv prøvd hasj, 2 ganger, synes ikke det skulle være noe noen dømte meg for, eller en politiker for den del

Endret av Tussi
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Men så er det ikke det saken omhandler overhodet. Jizes, er dere blinde så snart det retter seg mot en viss type mennesker? 

Nei, og jeg skjønner narkotika er kriminelt, og jeg er ikke for ubetinget legalisering av alt, men moralsk sett vil jeg heller dømme en stortingspolitiker som snyter på reiseregninger når de er 40 enn en som har brukt narkotika og kanskje solgt til noen venner når hen er under 20

Endret av Tussi
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 minutt siden):

Nei, og jeg skjønner narkotika er kriminelt, og jeg er ikke for ubetinget legalisering av alt, men moralsk sett vil jeg heller dømme en stortingspolitiker som snyter på reiseregninger når de er 40 enn en som har brukt narkotika og kanskje solgt til noen venner når hen er under 20

Ok, så du mener økonomisk kriminialitet som ikke fører til død eller skade(i de fleste tilfeller iallefall) er verre enn å deale narkotika som i mange tilfeller fører til død og skade. Jeg skjønner, vi er ikke enige der. 

Og det handler mest om valgene en tar. Jeg mener begge tilfeller bør komme seg til helsikken ut av politikken, pronto. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Ok, så du mener økonomisk kriminialitet som ikke fører til død eller skade(i de fleste tilfeller iallefall) er verre enn å deale narkotika som i mange tilfeller fører til død og skade. Jeg skjønner, vi er ikke enige der. 

Og det handler mest om valgene en tar. Jeg mener begge tilfeller bør komme seg til helsikken ut av politikken, pronto. 

Nei, å forårsake noens død er svært alvorlig, men jeg synes det er mer alvorlig det man gjør når man er godt voksen og bevisst, en det man gjør når man er ungdom, og ihvertfall når ingen har kommet til skade som man vet om. 

Jeg snakker ikke juridisk, jeg snakker moralsk. Jeg snakker hvem jeg vil ha på Stortinget,  og hvilken mlral de har vist ift rollen de har

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Salvesen. said:

Ok, så du mener økonomisk kriminialitet som ikke fører til død eller skade(i de fleste tilfeller iallefall) er verre enn å deale narkotika som i mange tilfeller fører til død og skade. Jeg skjønner, vi er ikke enige der. 

Og det handler mest om valgene en tar. Jeg mener begge tilfeller bør komme seg til helsikken ut av politikken, pronto. 

1. Han var 17 år. 

2. Finn gjerne noen som har dødd eller tatt alvorlig skade av hasj.

 

Lenke til kommentar
Tussi skrev (2 minutter siden):

Nei, å forårsake noens død er svært alvorlig, men jeg synes det er mer alvorlig det man gjør når man er godt voksen og bevisst, en det man gjør når man er ungdom, og ihvertfall når ingen har kommet til skade som man vet om. 

Jeg snakker ikke juridisk, jeg snakker moralsk. Jeg snakker hvem jeg vil ha på Stortinget,  og hvilken mlral de har vist ift rollen de har

Jeg vill ikke ha noen av de der, vi har langt bedre folk å velge i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Salvesen. said:

De solgte og tok langt mer enn hasj, vennligst les saken i sin fulle før du kommenterer.

Du har kanskje lest saken, men åpenbart ikke forstått.

Quote

Mandag 19. februar i 2018, da han var 17 år, ble han og to kompiser tatt av politiet for oppbevaring av ca. 100 gram marihuana, som de ifølge dommen forklarte var til eget bruk.

Samtlige tilsto og ble dømt. Velle ble dømt til 30 dagers betinget fengsel for overtredelse av straffelovens paragraf 231 første ledd.

Quote

 

Det første møtet Velle fikk med politiet var mens han var på en fest.

– Jeg ble tatt på fersken. Da ble jeg tatt med ganske nøyaktig ett gram cannabis og 0,2 gram kokain. Jeg har prøvd kokain to ganger i mitt liv, og den andre gangen ble jeg tatt.

 

100 gram hasj er for mye for personlig bruk, men så der snakker vi nok salg. Men hasj er harmløse greier.

0,2 gram kokain er ikke noe man tjener seg rik på å selge. Ergo er personlig bruk plausibelt. Og at en 17-åring eksperimenterer med ymse kan være alvorlig nok for den det gjelder. Men på ingen måte nok til å diskvalifisere for noe som helst spør du meg. Fillesaker

Lenke til kommentar
Smule8o skrev (6 minutter siden):

Du har kanskje lest saken, men åpenbart ikke forstått.

100 gram hasj er for mye for personlig bruk, men så der snakker vi nok salg. Men hasj er harmløse greier.

0,2 gram kokain er ikke noe man tjener seg rik på å selge. Ergo er personlig bruk plausibelt. Og at en 17-åring eksperimenterer med ymse kan være alvorlig nok for den det gjelder. Men på ingen måte nok til å diskvalifisere for noe som helst spør du meg. Fillesaker

Som sagt, les saken ikke vg. 

Det ble også beslaglagt en mobil med oversikt over hva som var solgt og hva folk skyldte av penger etc. Her var det ikke snakk om litt hasj.... 

Uanset, så er ikke dette folk jeg ønsker på stortinget. Da vi har andre folk å ta av. Det er min mening, så må du gjerne være uenig og ønske slikt til makten. Det er også masse mer enn bare denne saken, jeg og Velle er totalt uenig om det meste. Iallefall hva jeg har hørt han si til nå. 

Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (5 minutter siden):

En ting er hasjen. Jeg synes meningene er verre:

https://frifagbevegelse.no/nyheter/simen-velle-vil-konkurranseutsette-sykehusene-6.158.1084202.9834bc5345

Nå vil han tydeligvis privatisere hele helsesektoren.

Å boy.... jeg kan være enig med Frp i at eldreomsorg skal være statlig finansiert.... Men at vi skal totalt ødelegge helsevesenet ved å privatisere det.... et bare å se på hva private sykehus allerede gjør, de mest lønnsomme prosedyrene og overlater komplikasjonene og mindre "lønnsomme" prosedyrer til det offentlige. Mens de tapper de samme sykehusene

De vil rasere velferdsstaten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (1 minutt siden):

Er noen år siden SP har hatt noe makt, de har vært et marionett-parti av arbeiderpartiet i mange år.  

Vel, i dyrepolitikken får de alt de vil, og det er nettopp det punktet jeg "hater" dem på

De har forøvrig fått gjennom mye, de saboterer byene  til fordel for distriktene, og ikke minst diskriminerer mennesker basert på hvor de bor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...