Labelle Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober (endret) Hei, Min samboer er medlem av tannlege/akademikerne i Danske bank. Kundeforholdet blir automatisk flyttet over til Nordea nå. Er dette en grei bank? De har ikke avtale med akademikerne. Hun har nå heller opprettet kundeforhold i handelsbanken (akademiker avtale). Lest noen rykter de ikke vil satse på private kunder. Stemmer det? Vi vil få "ung" rente på boliglånet enda en liten stund til siden jeg er 32år. Men har ikke lyst å bytte bank etter jeg fyller 34. Da forsvinner vel denne. Endret 13. oktober av Labelle Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober Usikker på om jeg tolket deg riktig, men du mister ung fordelene når alderskriteriet ikke er gyldig lengre. Så å beholde bank for å bevare "ung" fordelene går ikke. Jeg holder på å bytte til Bulder. De har gunstige renter for tiden. Dobbelt så høy rente på sparekonto for eksempel, og jeg sparer vel en 350kr mnd på boliglånet. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober Anbefaler å shoppe litt rundt. Forbundet mitt har avtale med Handelsbanken, men jeg fikk bedre rente ved å gå til Sparebank1 Sør-Norge. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober Kassa har bedre vilkår, 5.3% innen 60% sikkerhet, 5.5% opp til 75% https://kassa.no 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober ikke følg akademikerne blindt, er ingen selvfølge at dere får best avtale. Flytt boliglånet til bulder. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober Det er sjelden du får best lånerente og sparerente i samme bank. Jeg har hatt lånet mitt hos Danske Bank (omtrent 5.3%) og hatt sparekonto på mmbank (5.05%) Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober Labelle skrev (15 timer siden): Er dette en grei bank? For meg var det ikke det. Ikke holdt de det de lovet og henvendelser ble ignorert. Har flyttet alt til andre banker med bedre vilkår og kundebehandling, selv om fagforeningen har avtale med Nordea. Lenke til kommentar
Johan Kontant Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november (endret) Labelle skrev (På 13.10.2024 den 6:21 PM): Hei, Min samboer er medlem av tannlege/akademikerne i Danske bank. Kundeforholdet blir automatisk flyttet over til Nordea nå. Er dette en grei bank? De har ikke avtale med akademikerne. Hun har nå heller opprettet kundeforhold i handelsbanken (akademiker avtale). Lest noen rykter de ikke vil satse på private kunder. Stemmer det? Vi vil få "ung" rente på boliglånet enda en liten stund til siden jeg er 32år. Men har ikke lyst å bytte bank etter jeg fyller 34. Da forsvinner vel denne. Jeg bruker Nordea og er godt fornøyd. Gode nettsider og bra kundeoppfølging ved spørsmål. Jeg vil anta at hun gjennom fagforbundavtalen blir Premium-kunde, som kan gi relativt gode betingelser. (Jeg er premiumkunde gjennom NITO.) Men erfaringsmessig må man i ethvert bankforhold personlig følge opp sine egne betingelser fortløpende. Kunder som sitter stille i båten vil alltid bli akterutseilt, mens de som bråker og shopper bankforhold er vinnerne. Synd men sant. EDIT: Ser nå at du skriver at Nordea IKKE har avtale med akademikerne. Litt merkelig at denne avtalen ikke blir med på overføringen, men mulig akademikerne har reforhandlet og landet en avtale med en annen bank. I såfall vil jeg anbefale deg å sjekke om dere kan få bedre betingelser der. Endret 5. november av Johan Kontant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå