Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bibliotekar som har psykiske problemer, antakeligvis pga en ikke får samtaler med andre mennesker

mikotan

Anbefalte innlegg

Hei, er beskmyret for en bibliotekar - i lys av siste uttalelser - hvor hun sier "Jeg er opptatt av få den der samtalen, slik at jeg som ___ (mitt fornavn, kanskje en person med annet etternavn (?)) får et utgangspunkt". Hun har flere ganger tidligere, også, gitt inntrykk av at hun sliter sosialt og ikke har venner - sliter med å få samtaler. Tenker hennes sosiale problemer gir en slags forklaring på hvorfor hun holder på å gaule med seg selv om slikt, og veldig mye annet. Hun har holdt på slik i over 1 år no, så vet ikke om det er noe nevrologisk eller noe - men holder mynt på at det er på grunn av at  hun er en eldre person, og at det er derfor hun kanskje ikke klarer seg helt bra.

Er noe jeg burde gjøre, eller tenke på, opp mot denne personen?

Takk for svar

Endret av mikotan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mikotan skrev (19 timer siden):

Er noe jeg burde gjøre, eller tenke på, opp mot denne personen?

Det er ditt eget verdigrunnlag som dikterer hva du burde gjøre.

Du kan tenke på å ta en prat med henne og spørre om hun trenger hjelp, og eventuelt råd om hva hun burde gjøre. Hvilket selvfølgelig er å oppsøke sin fastlege.

Lenke til kommentar

Hva er din relasjon til henne?
Om du bare er en "tilfeldig besøkende" på dette biblioteket, kan du velge å lukke øynene (om du er av den typen) og bare ignorere alt.
Om du er en kollega. Så har du en moralsk plikt å strekke ut en hånd, slik jeg ser det. Eventuelt drøfte det med din leder.

Det enkleste er ofte det beste.... Du kan jo invitere henne på en kopp te & et wienerbrød....Og spørre rett ut: "Hvordan går det med deg? Mye bedre enn å søke subjektive svada-råd fra nørder på nett, basert på veldig lite bakgrunnsinfo. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...