Gå til innhold

Er svingdør passienter tatt med i ventelistene ?

Anbefalte innlegg

Regjeringen får mye kritikk fordi ventelistene ved helseforetakene er høye,  og det  handler om penger.  Eldrebølgen øker i omfang, og til flere eldre  det blir i samfunnet   til større behov  må ein påregne i helse- helsetjeneste.  

Helseforetakene opplever   mange svingdørpassienter som utvilsamt står på venteliste, og dette er ofte ressurskrevende passienter. 

Sykefravert er høyt i Norge, og  særleg blandt de yngre.  og det er vel noe som  bør gi all grunn til bekymring,.  Kanskje er   de yngre blitt  mer såbare for yrkesrelaterte sykdom nå en før, og de skal jobbe til de kanskje blir 70 år.  Ungdomer flest begynner i jobb igjennomsnittleg 4-5 år senere en ungdomer flest gjorde før.

Livstilsykdom utgjør ein stor del av ventelistene, og høyst sansynleg må hver og en av oss ta mer ansvar for egen helse og  livstil i årene som kommer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg står selv på venteliste da min siste lege pensjonerte seg og vi har enorm mangel her i området. Heldigvis hadde vi bedriftslege, men med min flaks så ble den ordningen såklart nettopp fjernet da legen sa opp🤣

Men, jeg hadde en diskusjon om dette med han og problemet i dag er at flyktningene som kommer til får lege utenom ventelistene. Så bevegelse i venteliste er veldig lav i mange områder.

Og bare så det er sagt, jeg har ingenting i mot flyktninger. Jeg stemmer ikke frp osv. Har ingen problemer med at de får lege før meg osv.

Sier bare det han sa til meg😅

• Liker 1
Lenke til kommentar

Regjeringen driter totalt i de eldre.
Som alle psykopatiske systemer kaster de folk når de ikke lengre  har bruk for dem.

Eldre konsumerer og jobber ikke lengre.
De er en byrde for staten, ikke en inntekt som vi SKAL være.

At yngre folk er så mye sykemeldt er jo bare et symptom på at vi har et sykt samfunn i utgangspunket.
Et sinnsykt et! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Buffelo skrev (På 12.10.2024 den 4:20 PM):

Regjeringen får mye kritikk fordi ventelistene ved helseforetakene er høye,  og det  handler om penger. 

Handler vel mer om prioriteringer enn penger og det de prioriterer er byråkrati.

Buffelo skrev (På 12.10.2024 den 4:20 PM):

Kanskje er   de yngre blitt  mer såbare for yrkesrelaterte sykdom nå en før, og de skal jobbe til de kanskje blir 70 år. 

Regner med at pensjonsalderen blir satt opp ytterligere innen dagens ungdommer har blitt gamle. Noe som vil øke sannsynligheten for at enda færre av dem faktisk aldri vil få pensjon. Det ligger kyniske baktanker bak ønskene om høyere pensjonsalder, sann mine ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...