Spillredaksjonen Skrevet 12. oktober Del Skrevet 12. oktober Sa opp jobben og satsa alt for å bli spelutviklar 26-åringen gav ut skytespel etter eit år med knallhard jobbing på guterommet. Les hele saken på Gamer.no» 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober Dette spillet så jo... ut som det kommer fra en annen tid. Lenke til kommentar
Deechon Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober Veldig kult å lese om en med skikkelig stå på vilje. Ønsker han masse lykke til videre! Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober Markiii skrev (På 13.10.2024 den 9:53 AM): Dette spillet så jo... ut som det kommer fra en annen tid. Det er praktisk umulig for 1 person å lage et spill som ser bra animert og tegnet ut, kjører bra og er teknisk godt, med en god historie, på godt level/verdendesign. Musikk og lyd er også vanskelig. Det bør være minst tre personer for p lage et spill. Det eneste unntaket jeg kjenner til som er stort er Castle Crashers av Tom Fulp og Dan Paladin. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober Det er i alle fall tøft gjort, og det finnes sikkert eit marked for slike retro spel også. Basert på anmeldingane som ligg på Steam så ser det ut som at folk liker flyten og rytmen i spelet. Personleg så så synes eg grafikken ser litt vel trippy ut men det er nok dette som er appelen til dei som liker slike spel. Eg trur likevel at det må bli tøft å skulle prøve å leve av dette. Sjølv om spelet berre kostar ein hundrelapp så er det slik at veldig mange er veldig gjerrige på tiarar og tjuekroner, noko som både billeg Steam spel og mobilspel forøvrig lid av. Spelet kostar ikkje meir enn ein kinobilett og gir sikker mykje meir underhaldning, men det er nok dessverre ein grunn til at mange spelutviklarar må over på mikrotransaksjonar for å få inntekter frå spela. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober 2 hours ago, Red Frostraven said: Det er praktisk umulig for 1 person å lage et spill som ser bra animert og tegnet ut, kjører bra og er teknisk godt, med en god historie, på godt level/verdendesign. Unntak finnes, men de med stor suksess er nok ikke mange, https://en.wikipedia.org/wiki/Jeff_Minter Lenke til kommentar
Kalle Klo Skrevet 14. oktober Del Skrevet 14. oktober Er en del eksempler her: https://www.gamespot.com/gallery/the-14-best-games-developed-by-only-one-person/2900-2172/ Har spilt både Braid og Papers, Please og har hatt mer moro med dem enn mange AAA-spill. Minecraft er selvfølgelig i en klasse for seg selv, men regner med at det er et team med utviklere som holder i det nå. Stardew Valley og Undertale har vel også mye fans. De dro fram River Raid, men på Atari 2600 tiden var det mer regelen enn unntaket at enkeltpersoner lagde spill. Lenke til kommentar
etreX Skrevet 15. oktober Del Skrevet 15. oktober Red Frostraven skrev: Markiii skrev (På 13.10.2024 den 9:53 AM): Dette spillet så jo... ut som det kommer fra en annen tid. Det er praktisk umulig for 1 person å lage et spill som ser bra animert og tegnet ut, kjører bra og er teknisk godt, med en god historie, på godt level/verdendesign. Musikk og lyd er også vanskelig. Det bør være minst tre personer for p lage et spill. Det eneste unntaket jeg kjenner til som er stort er Castle Crashers av Tom Fulp og Dan Paladin. Ja, solodev er ekstremt krevende, men må si jeg er uenig i mye her. Finnes flere enkle og fine grafikkstiler eller assets. Et teknisk godt spill er heller ikke umulig aleine med gode systemer, programmeringsrutiner og erfaring. Content derimot er vanskelig ja, spesielt hvis man velger en krevende sjanger. I bunn og grunn handler omtrent alt om erfaring og bruk av riktige verktøy og hjelpemidler, noe som tar veldig lang tid å opparbeide seg. Men umulig er å ta i. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. oktober Del Skrevet 15. oktober (endret) Retro look handler først og fremst om en danne en estetikk, og i dette tilfellet så er estetikken også sann til resten av spillet. At det også letter den tekniske byrden til spillet er bare enda en fordel, men jeg har ikke et inntrykk av at det er hovedårsaken til at man ikke velger å gå for photorealisme. Endret 15. oktober av Gavekort 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. oktober Del Skrevet 15. oktober Grafisk stil er sjølvsagt ein smakssak, personleg så hadde eg foretrukket ein enda enklare retrografikk. Sjølv om ein tek sikte på nostalgien til Doom og Quake spela så hadde eg foretrukket om også våpen og UI holdt same grafikkstil. Då hadde ein lettare fått følelsen av at ein har tørka støvet av ein 90-/00-tals klassiker i staden for å framstå som ein hybrid. Det sagt så er retro 3D grafikk noko av det vanskelegaste ein kan prøve seg på, det er ein grunn til at veldig mange indie spelutviklarar går for pixel grafikk som er mykje lettare å få til gjennomført gjennom heile spelet. Eg trur også at dette spelet hadde hatt godt av ein modus utan gore og andre distraksjonar på skjermen, då hadde spelet vært ein ypperleg kandidat for e-sport med klassisk FPS stil berre i litt meir moderne drakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå