piotin12 Skrevet 12. oktober Del Skrevet 12. oktober (endret) Blitt utsatt for en psykriatisk pasient, som skrek ut "Han er en person som fortjener å få seg noen blåmerker". Dette skjedde etter en veldig hyggelig person jeg har snakket med, sa spontant hei til meg. Hun som skrek er veninnen (ikke samme person som sa hei) til en jeg har hatt slags messenger kontakt med (pga en del events sammen), og tåler ikke at vi har en god tone. Denne personen har vist nok aktivt prøvd å hindre meg i å være med denne personen, og spredd psyko rykter. Tenker at det er reelt at hun kan finne på engesjer personer til å begå volds episoder på universitetslokale - det instuttet jeg er på har hatt problemer med faktiske voldsepisoder før, på grunn av liknende tilfeller. Lurer på hva som egentlig er lurt her, om jeg eventuelt bør gå til politiet eller noe hvis ting fortsetter. Endret 12. oktober av piotin12 Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 12. oktober Del Skrevet 12. oktober For det første sitter jeg med en følelse av at du holder tilbake en del informasjon. Dette er forståelig, siden du sikkert ikke vil brette ut om privatlivet, men av det kan også være momenter der som gjør at venninnens reaksjon gir mye mer mening. I en eventuell politisak vil mistenkte forklare seg om dette, og det kan gjøre at saken stiller seg annerledes. Slik du beskriver det tenker jeg at dette ikke er en politisak per nå, men dersom det fortsetter/eskalerer kan det bli aktuelt med besøksforbud og/eller anmeldelse. Vilkårene for besøksforbud finner du i straffeprosessloven § 222 a. Det du kan gjøre fremover er å loggføre alle hendelser, slik at du har dokumentasjonen klar dersom saken eskalerer. Når det er sagt tviler jeg på at dette noensinne vil eskalere utover det du har opplevd nylig, og den ubehagelige hendelsen du beskriver tror jeg er innenfor det man dessverre bare må tåle. Lenke til kommentar
Gjest dee4e...6a5 Skrevet 12. oktober Del Skrevet 12. oktober Jeg lurer litt på hva som er reelt her, du har laget 3 tråder med mildt sagt rar oppførsel fra andre. Er dette reelt eller er det noe som bare du oppfatter? Anonymous poster hash: dee4e...6a5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå