Gå til innhold

Alt for mye Tabloide nyheter i Storavisene


DJViking

Anbefalte innlegg

Hvilken Norsk Stor nettavis har minst Tabloid-innhold?
Aftenposten, Dagbladet, VG

Jeg sluttet å lese Dagbladet fordi det var alt for mye Tabloid om diverse kjendiser sitt privatliv om alt mulig som ikke er nyhetsverdig.
Nå ser jeg at VG har blitt mer og mer tabloid.


Jeg driter i at kjendiser skal få barn, at Trump nå skal bli bestefar. La meg få slippe å lese om Martha og Durek og Kronprinsparets kriminelle sønn.
Gi meg faktiske nyheter, og ikke tabloid. La folk som ønsker å vite om kjendiser sitt privatliv lese andre aviser som faktisk dreier seg mot Tabloid.

Aftenposten, Dagbladet, og nå VG har alt for mye tabloide nyheter.
Artikkelen i VG "Skal ha barn" viser en nyhet i VG. Hvem skal ha barn sier jeg. Det er kun et bilde av noen jeg aldri har sett og ikke vet hvem er. Forbanna Clickbait. Går inn på den og det dreier seg om Haaland, som ikke var avbildet på forsiden. Og vva er dette for noen tittel, "Skal ha barn". Virker som noen mener de skal ha barn på trass. Skal! ha barn, ikke at de skal få barn.


Jeg gikk inn på Aftenposten i dag og så på nyhetene de hadde.

Det var overraskende veldig lite Tabloid. Ikke noe om kjendiser og privatlivet til vanlige og uvanlige folk.
Unntatt de Reels som ble vist på "Har du fått med deg disse videoene?"

En ting jeg også likte med Aftenposten nå var at de hadde merket artiklene med en Kategori. Dette likte jeg veldig. Hvis man opprettet en bruker i avisen, og kan kan velge blant en liste over kategorier man er interessert i, så kunne nettavisen filtrert vekk de kategoriene brukeren ikke vil se.


Jeg abonnerer ikke i dag på VG. Gjorde det i en periode hvor jeg hadde lyst å lese noen av de Pluss-artiklene. Mer og mer artikler blir jo nå Pluss. Kommer aldri til å abonnere igjen der.
Aftenposten så jeg i dag at må man abonnere for å lese uansett hvilken artikkel. Det blir mindre og mindre gratisartikler.
Så hvor går man for tiden nå for å få de faktiske nyhetene?

 

En annen ting med nettaviser. Hvorfor er de ikke tilpasset store skjermer? Jeg har en QHD skjerm, og når jeg var inne på både VG og Dagbladet så var halve skjermen ubrukt med tykke svarte striper på hver side av innholdet.

Det virker som de retter seg mer mot Mobil og Nettbrett hvor skjermen som regel leser nyheter i høyformat og ikke breddeformat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...