Gå til innhold

Får ikke jobb etter endt utdanning.

Anbefalte innlegg

52 minutes ago, Pyroblast said:

Det er ikke relevant fordi utfordringen ikke er at jeg ikke kommer videre i intervju prosessen. Problemet er at jeg ikke får intervju fordi jeg ikke er norsk nok. 

Om du skal få jobb så holder det ikke bare å komme på intervju, du må også komme videre i intervju prosessen.

Bedriften får bare noen få kvalifiserte søkere, men de får hundrevis av ukvalifiserte søkere. De har ikke råd til å ikke intervjue en kvalifisert søker uansett hva de heter.

Det er riktig at trynefaktor påvirker om en ukvalifisert søker får komme til intervju, men arbeidsgiver var aldri ordentlig interessert i dem og vil ansette en kandidat med erfaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pyroblast skrev (9 timer siden):

Det er ikke relevant fordi utfordringen ikke er at jeg ikke kommer videre i intervju prosessen. Problemet er at jeg ikke får intervju fordi jeg ikke er norsk nok. 

Som igjen er grunnen til at du bør stille opp på dei intervjua du får tilbod om, sjølv om tilbodet om intervju kjem som følgje av at du har søkt under eit dekk-navn. (Forutsetter då sjølvsagt at det øvrige i søknad/CV er korrekt på dei relevante områda).

At det forgår diskriminering er nok på det reine, men det hjelper deg lite når du ikkje får sjansen til å vise kven du er på intervju. Har du fyrst fått den fyrste jobben så blir vidare søknadsprosess mykje mykje enklare sidan du då både har relevant arbeidserfaring på CVen og relevante referansepersonar som jobber i rette bransjen.

Det andre alternativet er at du må jobbe mykje meir aktivt i søknadsprosessen enn dei du konkurrerer med. Som nemnt tidlegare i tråden så bunner slik diskriminering ofte ut i at ein er redd for at du med utanlandsk namn ikkje snakker godt norsk / kjenner norske arbeidsforhold godt nok. Den som tilsetter har ofte så mange søknadar at ein ikkje prioriterer å sjekke opp om antakelsen stemmer, og dermed får du ikkje tilbod om jobbintervju. Der det er slike ting som ligg bak diskrimineringa så vil det hjelpe veldig mykje om du tek kontakt og på den måten tjuvstarter med eit fyrsteinntrykk. 

Eit anna råd er også at du vurderer litt kritisk kva du søker jobb og kva stillingar du søker på. Mellom anna så vil du ha litt meir slagkraft om du påberoper deg diskriminering i ei tilsettingssak i offentleg sektor. I det offentlege har ein eit kvalifikasjonsprinsipp der ein ved tilsettinga skal begrunne at det er den beste kandidaten som får jobbtilbodet. Det er også lovfesta at saka skal være så opplyst som mogleg før det blir fatta vedtak, for offentlege stillingar kan det medføre eit objektivt krav til å gjennomføre fleire interjvu for å være sikker på at ikkje gode kandidatar blir kutta for tidleg.
I private virksomheiter så er det heller ikkje lov å diskriminere, men samtidig er det mindre reguleringar som gjer at ein privat arbeidsgivar i større grad kan bruke skjønn.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Pyroblast skrev (På 10.10.2024 den 9:59 PM):

Hei alle sammen,

Jeg ble ferdigutdannet som elektronikkingeniør i 2022, og siden da har jeg søkt på utallige jobber uten å få noe intervju. Etter hvert begynte jeg å lure på om CV-en og søknaden min kunne være problemet, så jeg fikk hjelp til å forbedre dem flere ganger. Til tross for dette fikk jeg fortsatt bare avslag.

Etter en tid begynte jeg å mistenke at min utenlandske bakgrunn kan spille en rolle, så jeg begynte å i tillegg til min egen, å sende inn en CV og søknad med et norsk navn. Jeg har alltid fått innkalling til intervju med den CV-en, men aldri med min egen.

Etter ett år med avslag bestemte jeg meg for å ta en master i 2023 for å unngå å ha hull i CV-en. Nå nærmer vi oss 2025, og jeg har fortsatt ikke fått noe intervju.

Jeg er åpen for å jobbe i utlandet og vil til og med gi opp statsborgerskapet mitt hvis jeg får jobb i utlandet. Men det er utfordrende å få jobb i utlandet fra Norge uten erfaring.

Har noen av dere opplevd lignende utfordringer? Er det noe konkret jeg kan gjøre gjøre for å forbedre sjansene mine? 

Har du meldt deg arbeidsledig på nav.no ? Hvis ikke gjør det ASAP

Deretter sender du melding til NAV om at du er nyutdannet og blant annet på grunn av lite erfaring innenfor arbeidsområde har du utfordringer med å nå frem som arbeidssøker. NAV skal prioritere personer 30 år eller yngre. De kan også hjelpe deg med alt praktiske rundt jobbsøking. Bare vær ærlig med dem hvor lenge du har vært arbeidsledig.

Mange før deg som har stått i en slik situasjon som du opplever nå, flere har funnet løsninger. Lykke til.

Lenke til kommentar
ps5 skrev (På 14.12.2024 den 7:17 PM):

Hvorfor i all verden skal religion oppgis på en cv? Om "test-cv"-ene er pepret med den slags er det klart de ramler rett i den sylindriske beholderen - snakker om å heve røde flagg.

For å lage denne forskningsrapporten vart religion oppgitt indirekte ved å skjule det bak verv eller frivillig arbeid i organisasjonar med tydeleg religiøs tilhøyrlegheit.

Eg har ikkje lest forskningsrapporten så eg har ikkje grunnlag til å seie så mykje om kva svakheiter i datagrunnlaget som vart vurdert. Men eg tenker som deg at som jobbsøkar så bør du vurdere om det er relevant å skrive i CVen at du er medlem i Minhaj ungdom eller i kirkens bymisjon, tilsvarande er det med politisk tilhøyrigheit. Det kjem sjølvsagt ann på kva slags jobb du søker, men eg tenker at dersom frititdsaktivitetane dine i det heile tatt er relevante for jobben du søker så er det nok tilstrekkeleg å i fyrste omgang skrive veledigheitsarbeid, frivillig arbeid, eller liknande utan å gå i detaljar.

Eg tenker også at ein svært stor feilkjelde i denne forskinga er at ein typisk norsk arbeidsgivar kjenner nok til kirkens bymisjon og veit kva det arbeidet går ut på, men ein har kanskje ikkje peiling på kva Minhaj ungdom står for.
Og omvendt, om du oppgir at du har jobba som frivillig i Syria for Røde halvmåne så gir nok det eit langt større pluss i boka sidan dei fleste veit at dette er namnet som Røde kors brukar i muslimske lang, enn at du oppgir at du er aktivt medlem i Jehovas vitner som fort teller meir negativt sjølv om det er "rett" religion. 

Det er interessante data dette som går på bruken av namn i ulike verdensdelar, men akkurat når det kjem til denne hintinga om religion så trur eg det er vel så mykje kunnskapslausheit enn diskriminering som ligg bak.
Litt på same måte som at dersom du har ei utdanning med tittelen "business analyst" eller "systemplanlegger" så bør du forklare kva kompetanse som ligg i den utdanninga, for det er ikkje sikkert at arbeidsgivar forstår kva kompetanse du sitt på utifrå ein slik tittel åleine.

Eg vil nok også gjette på at når det er sendt ut 3000 falske jobbsøknader så har ein nok ikkje klart å skreddersy kvar søknad for den aktuelle stillinga, så det er nok vanskeleg å unngå at mange arbeidsgivarar les søknaden som ein jobbsøknad som i liten grad er tilpassa den aktuelle stillinga, og då er ein alt der i fare for å ikkje få tilbod om intervju.

Eg blir forresten også nyskjerring på korleis dei har løyst kommunikasjonen i dette forskningsprosjektet, kanksje eg skal søke opp og lese rapporten? Ein ting er å skrive ein søknad med eit falskt navn og oppretta ei falsk epostadresse med tilsvarande navn, men det er ikkje så lett å ha falske telefonnummer. Dersom det kjem opp feil navn tilknytta telefonnummeret, eller at det ikkje kjem opp eit navn som er knytt til telefonnummeret så tenker eg at det også reduserer sannsynlegheita for at du får ein telefon med tilbod om å kome til intervju.

Lenke til kommentar

Kanskje nevnt allerede, men bytt ihvertfall fornavn til noe nordisk og dropp bilde på søknaden. Jeg kjenner andre som har byttet navn og fikk mye bedre svar på jobbsøknader. Trist at det er sånn, men mange arbeidsplasser har fokus på kompatibilitet og da er det mange som føler seg tryggere med å velge Daniel Danielsen enn Mgumbe Mtabhe. Du virker som en ålreit fyr sånn utifra det lille jeg ser her så du får sikkert en jobb bare du faktisk får lov til å møte opp og snakke med arbeidsgiver.

Lenke til kommentar

Å bruke eit norsk-klingande navn har nok dessverre litt for seg. 
Eg er ikkje sikkert på at det er lurt å droppe bilde. Både fordi det i mange søknadsprosessar har blitt så vanleg å legge med bilde at ein fort kan tape ut på å ikkje legge ved bilde. I tillegg kan du risikere at arbeidsgivaren googlar deg for å leite etter eit bilde og då vil du normalt sett styre kva som skal være arbeidsgivaren sitt fyrsteinntrykk av deg. Det er ikkje heilt bra om fyrsteinntrykket er gamle Facebook-bilder.

Eg er også ganske så overbevist om at det ikkje er hudfargen som du blir diskriminert mot, eg er ganske sikker på at det arbeidsgivarane er mest redde for er å tilsette ein person som ikkje er skikkeleg god på norsk språk og den norske arbeidskulturen. Her er det lett å dra slutninga om at ein person med anna hudfarge kanskje har vokse opp i eit anna miljø og har eit anna språk enn norsk som sitt morsmål, og samtidig så er nok mange for lite flinke til å ta kontakt med søkaren for å få avkrefta eller bekrefta sine mistanker, det enklaste er tross alt å heller ringe kandidaten Hans Hansen for å invitere til intervju.

Eg vil nok tru at dersom ein har utanlandsk utsjåande så vil det hjelpe mykje om du oppgir å være oppvokst i Norge eller adoptert. Ikkje at det finnes ein fasit for kva som er smartast å gjere, men eg tenker at diskrimineringa har sitt utspring i andre ting enn berre utsjåanden.
Eg er også rimeleg sikker på at det er litt same mekanismane som gjer seg gjeldande ved kjønnsdiskriingering. Det å tilsette ei dame på verkstedet er nok ikkje det som er vanskelegast, det vanskelegaste med å tilsette ei dame inn i eit mannsdominert yrke er nok redselen for at arbedsmiljøet blir endra. Og endring blir det sikkert, men det er nok neppe ei forverring dersom det å rekruttere damer fører til at ein tek ned topplauskalenderane og behandlar kvarandre med respekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...