Martelè Skrevet 14. oktober Rapporter Del Skrevet 14. oktober Theo343 skrev (På 13.10.2024 den 11:06 AM): Det samme med Viking alderen. Der har man også enormt internasjonalt potensiale hvis man lager noe aka The Witcher men basert på eks. Vikings universet hvor man kan etablere og bygge, bosetninger, dra på plyndringstokt, gå til krig med andre stammer/faksjoner, diplomati, utvikkle bosetningene osv. Vi ser mange forsøk på dette men det blir enten litt for Civ eller litt for sært. Valheim hadde kjempesuksess men det er nok i stor grad pga. at man kunne bygge bosetninger, vikingskip for å utforske samt støtte for å lage egne kart og mods. Ellers var det litt lackluster og litt sært. AC:Valhalla er vel det nærmeste vi har kommet, men altfor "Ubisoftish" og begrenset. Man trenger heller ikke det nivået av AAA for å lykkes. Ja det stemmer. Nordiske elementer (ikke Norske) som Norrøn mytologi og vikinger, har internasjonal appeal. Jeg har ikke spilt noe annet enn Vikings: Battle for Midgard 1 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. oktober Rapporter Del Skrevet 15. oktober (endret) 20 hours ago, Krig og fred said: Disse spillene, og hva EA eller Ubisoft gjør med sine franchiser, har ingen ting med norske spillutviklere eller hva vi diskuterer. Black Myth: Wukong? Å, du mener spillet som hadde reklame kampansjer på Twitter/Facebok/Reddit og på andre nettsider? Ja du har rett, det hadde jeg aldri høt om. Selvsagt har det noe med påstanden din om at spill basert på "gamle ting" og ulike univers ikke vil kunne møte et større publikum. Endret 15. oktober av Theo343 Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 15. oktober Rapporter Del Skrevet 15. oktober (endret) Krig og fred skrev (På 14.10.2024 den 2:26 PM): Hvis spill er gode, så vil de selge, selv om de til å begynne med ikke selger som utgiver hadde forventet. Du unnskylder middelmådige norske spill med en påstand som ikke stemmer. Krig og fred skrev (På 14.10.2024 den 2:26 PM): Du kan ikke sammenligne et megakonsern som Ubisoft, med norske utviklere når vi diskuterer salgstall. De opererer i to forskjellige virkeligheter. Nå må du bestemme deg. Du kan ikke få i både pose og sekk. Er det faktiske salgstall eller utgiverens forventninger som betyr noe? Forøvrig hoppet du pent over mesteparten av spillene jeg nevnte. Og du har uansett ikke adressert poenget mitt, så jeg spør rett ut: Mener du at et spill som selger godt er et godt spill og et spill som selger dårlig er et dårlig spill? Helheim Hassle, som har en Metacritic score på 79, har solgt 10 000 kopier. Til sammenligning har Hello Neighbor solgt 2 000 000 kopier med en Metacritic score på 38. Mener du fortsatt at kvalitet og salgstall henger sammen? Hva om vi slenger inn Owlboy som har 88 på Metacritic? Det har solgt 100 000 kopier. 1-2 Switch har 58 på Metacritic og har solgt 4 millioner kopier... Chicory: A Colourful Tale har 90 på Metacritic, med ca 100 000 kopier solgt. Call of Duty Modern Warfare 3 har 56 på Metacritic og har solgt over 10 millioner eksemplarer og hadde innen slutten av 2023 slått både Spider-Man 2 og Tears of the Kingdom i salgstall. Har vi nå muligens etablert at salgstall og kvalitet ikke henger sammen??? Og videre, har du i det hele tatt spilt brorparten av de norske spillene? Voldsomt mye bra. Men som sagt, så er nok problemet heller at norske utviklerstudioer ofte er veldig små, sannsynligvis som en kombinasjon av at avstandene er lange og at miljøet og infrastrukturen ikke er skikkelig etablert her enda. Martelè skrev (På 14.10.2024 den 3:23 PM): Alpha Protocol er det mest unike spion-rollespillet vi har til dags dato. Dialogen var eksepsjonelt skrevet og stemmeskuespillet var guddommelig. Spiller er et bevis på at Obsidian Entertainment er et av de få utviklerene som lager spill der dine valg faktisk har konsekvenser. Jeg gir spillet en 7/10 Nettopp poenget mitt. Spillet ble regnet som å selge dårlig, men er et fantastisk godt spill. Jeg ville gitt det 8/10 eller 9/10 personlig. Endret 16. oktober av Gringorilla 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå