Gå til innhold

USB-C deksel, er det en ting?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker man ikke utgangen til å sende data, kun til lading, så er magnetiske kabler geniale. Da sitter det en plugg i hullet hele tiden, og det er enklere å koble fra og til. Minuset er hvis man lader flere steder, så må man ha riktig kabel til hvert sted. Samt at man bør kjøpe antallet man trenger med en gang, da det er mange forskjellige typer.

Det følger som regel med USB-C, USB Micro B og Apple Lightning, slik at mna kan bruke samme kabel til flere ting også. Samt man slipper å dra en plugg inn og ut hver gang man skal lade. (Lader man trådløst så er det ikke noe problem)

Endret av AndersT2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (2 timer siden):

Bruker man ikke utgangen til å sende data, kun til lading, så er magnetiske kabler geniale. Da sitter det en plugg i hullet hele tiden, og det er enklere å koble fra og til. Minuset er hvis man lader flere steder, så må man ha riktig kabel til hvert sted. Samt at man bør kjøpe antallet man trenger med en gang, da det er mange forskjellige typer.

Jeg byttet over til dette i sommer og angrer ikke et sekund. kjøpte nok kabler til å ha på powerbanks, ladere hjemme / på jobben / på hytten i tilleg til å ha noen kabler i bakhånd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Mannen med ljåen said:

USB-C er laget for å være mer holdbar enn tidligere plugger. Fjærkontaktene sitter i kabelen, ikke i enheten. Enheten blir derfor mer solid. Det er billigere å bytte kabel. Du kan rengjøre kontakten med tannpirker når behovet melder seg.

USB pluggen jeg skal bruke den på er på et objektiv (til et kamera). Har hørt at den er extra beskyttet mot vann, men jeg har fortsatt lyst til å gjøre det litt vanskeligere for vann å komme inn der. Tenkte at de sikkert er billige, så hvorfor ikke liksom.

Lenke til kommentar

Bruker aldri trådløs lading, gir for mye varme som igjen tar livet batteriet mye kjappere enn ved treg kabel lading (slår av all hurtiglading i telefonen). Hadde det ikke vært for at jeg må bruke kabel for Android Auto i bilen, så hadde jeg brukt magnetiske kabler også. Bruker det på trådløs mus hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...