TheOats Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Er det mulig å kjøpe deksel som puttes inn i USB-C porter for å holde ute støv? Prøvde å finne det på Prisjakt, men er ikke sikker på hva jeg bør søke etter. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Typisk eBay/Ali/Temu-ting. Kanskje Kjell&Co har? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober USB-C er laget for å være mer holdbar enn tidligere plugger. Fjærkontaktene sitter i kabelen, ikke i enheten. Enheten blir derfor mer solid. Det er billigere å bytte kabel. Du kan rengjøre kontakten med tannpirker når behovet melder seg. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Søk på google etter usb støvplugg. Ser ut som det er mange butikker som selger disse. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Har jo disse https://www.24hshop.no/mobiltilbehor/2-pk-antistv-plugg-for-usb-c-port?gad_source=1 Trolig enda billigere på temu/aliexpress. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober (endret) Bruker man ikke utgangen til å sende data, kun til lading, så er magnetiske kabler geniale. Da sitter det en plugg i hullet hele tiden, og det er enklere å koble fra og til. Minuset er hvis man lader flere steder, så må man ha riktig kabel til hvert sted. Samt at man bør kjøpe antallet man trenger med en gang, da det er mange forskjellige typer. Det følger som regel med USB-C, USB Micro B og Apple Lightning, slik at mna kan bruke samme kabel til flere ting også. Samt man slipper å dra en plugg inn og ut hver gang man skal lade. (Lader man trådløst så er det ikke noe problem) Endret 10. oktober av AndersT2 1 Lenke til kommentar
Eskove Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Cord Protect|type-c Dust Plugs 10/30/50pcs - Anti-dust Silicone Charging Port Covers For Samsung, Xiaomi, Huawei (aliexpress.com) 50pakk på ali. Burde holde noen dager Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober AndersT2 skrev (2 timer siden): Bruker man ikke utgangen til å sende data, kun til lading, så er magnetiske kabler geniale. Da sitter det en plugg i hullet hele tiden, og det er enklere å koble fra og til. Minuset er hvis man lader flere steder, så må man ha riktig kabel til hvert sted. Samt at man bør kjøpe antallet man trenger med en gang, da det er mange forskjellige typer. Jeg byttet over til dette i sommer og angrer ikke et sekund. kjøpte nok kabler til å ha på powerbanks, ladere hjemme / på jobben / på hytten i tilleg til å ha noen kabler i bakhånd. 1 Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 10. oktober Forfatter Del Skrevet 10. oktober 4 hours ago, Mannen med ljåen said: USB-C er laget for å være mer holdbar enn tidligere plugger. Fjærkontaktene sitter i kabelen, ikke i enheten. Enheten blir derfor mer solid. Det er billigere å bytte kabel. Du kan rengjøre kontakten med tannpirker når behovet melder seg. USB pluggen jeg skal bruke den på er på et objektiv (til et kamera). Har hørt at den er extra beskyttet mot vann, men jeg har fortsatt lyst til å gjøre det litt vanskeligere for vann å komme inn der. Tenkte at de sikkert er billige, så hvorfor ikke liksom. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 10. oktober Forfatter Del Skrevet 10. oktober Takk for alle svarene og linkene! Lenke til kommentar
ali q Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Skal aldri tilbake til ikke-magnetiske kabler/kontakter på mobiler/nettbrett.. Folk som ikke har prøvd vet ikke hva de går glipp av Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Bruker som regel IQ-ladere. Lader med kabel kanskje 3-4 ganger i året. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober 40 minutes ago, sedsberg said: Bruker som regel IQ-ladere. Jeg har bare Qi-ladere, jeg. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 11. oktober Del Skrevet 11. oktober Bruker aldri trådløs lading, gir for mye varme som igjen tar livet batteriet mye kjappere enn ved treg kabel lading (slår av all hurtiglading i telefonen). Hadde det ikke vært for at jeg må bruke kabel for Android Auto i bilen, så hadde jeg brukt magnetiske kabler også. Bruker det på trådløs mus hjemme. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. oktober Del Skrevet 11. oktober Kan ikke si jeg merker noe varme på min IQ-lader. Dog står den oppreist så telefon får god kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå