Szir0 Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Jeg har brukt den grønne bio posen for mat avfall hele tiden, men på butikken sist hadde de en annen type mat avfall pose. En større mer svart pose. Kan jeg bruke denne eller kan jeg bare bruke den grønne bio posen? Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober En bør følge instruksene til kommunen der en bor. Gå til kommunen sin hjemmeside, eller til en felles renovasjons tjeneste for flere kommuner. Eksempelvis deles grønne poser ut ved Romerike: https://roaf.no/ditt-avfall/privat/gronne-matavfallsposer/ Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober De fjernet grønne matavfallsposer fra butikkene pga misbruk (var gratis i dispenser i mange butikker i Asker). Dvs for å unngå å betale 5 kr pr handlepose så brukte noen disse posene istedenfor... eller hamstret... gudene vet... Knyte pose på matavfallsbeholderen funker fortsatt - da legger renovatøren igjen en ny rull. (Gratis, dvs inkl i renovasjonen) Tror også innbyggertorg har dette. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Kommer helt på om de tømmer dunken uten å sjekke, og om de gir ut gratis grønne poser. Her åpner de lokket for å se hva som er i dunken før de tømmer. Sikker på at den andre posen er for bio? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Dubious skrev (2 minutter siden): Sikker på at den andre posen er for bio? Jeg la merke til det samme i går på Rema, så det finnes hvertfall. De kalte det bare for biopose. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå