Cinemarxism Skrevet 9. oktober Del Skrevet 9. oktober (endret) Hei. Har bestilt reise tur/retur fra Oslo-Shanghai med SAS (reiser ned desember, tilbake i mars). Business Class (for første gang, var liten forskjell fra ordinær billettpris). Bestilt direkte fra SAS. Har i dag fått beskjed om at flyttingen er kansellert, SAS legger ned ruten (siste flyvning i starten av november) København-Shanghai pga. økte kostnader i forbindelse med lengre rute pga. stengt luftrom (krigen i Ukraina). Hva har jeg egentlig krav på her? Vil ombooking være mulig når selskapet ikke lenger tilbyr ruten? Litt uklart for meg etter googling om jeg vil kunne gjøre krav på refusjon av hele billettprisen (første etappe Oslo-København går jo fortsatt, men gir meg ingen verdi om jeg ikke kommer lenger..) eller kun et fastsatt beløp. Endret 9. oktober av Cinemarxism Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 9. oktober Del Skrevet 9. oktober Du kan velge om du vil ha hele reisen refundert. Eller at de omruter deg på tilsvarende reisetid og reiseklasse. https://www.forbrukereuropa.no/transport/fly/er-flyet-innstilt/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå