Gå til innhold

Problem med nytt skjermkort og direct 3d

JacobDW

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har nettopp gått til innkjøp av et Saphire radeon 9200SE skjermkort, siden jeg fikk noen nye spill til jul. Men akk og ve, det vil ikke virke som det skal. Innstalasjon og slikt har gått i orden, har bilde og alt sånt, men når jeg skal starte opp Simpsons hit&run får jeg en feilmelding om at skjermkortet mitt ikke støtter directx 8.1 Og det gjør det jo?? Har lagt inn directX 8.1 fra før, og for sikkerhets skyld lagt det inn en gang til fra simpsonscden. Dette kortet støtter da directX 8.1 fullt ut?? For å finne ut om det var noen feilmeldinger, kjøret jeg dxdiag, og når jeg kjører test av direct 3d 8.1 får jeg beskjed om at dette ikke støttes. Direct 3d 7.1 derimot, funker som det skal.

Dette er jo selvfølgelig utrolig irriterende. Det samme spillet fungerte utmerket på pcen hjemme hos foreldrene mine, og der er det bare gforce2 mx-kort. Man skulle tro at det kanskje var noen driverissues med det nye kortet, men feilmeldinga som kom når jeg skulle spille simpsons, var HELT IDENTISK med den jeg fikk når jeg prøvde med det gamle skjermkortet mitt, som er et Gainward Gforce2 Ti. Så jeg begynner å lure på om det har noe å gjøre med noe annet enn skjermkortet. Hovedkort som er ute å kjører f eks. Det er ihvertfall utrolig frustrerende..... og det er flere spill som heller ikke vil funke, verken med det gamle eller det nye skjermkortet.

All hjelp mottas med takk!!

Maskina:

Targa

Intel Celeron 800

384 mb ram

20 gig harddisk

Via chipset

Sapphire Radeon 9200se Atlantis 128 mb ram

Audigy Player lydkort

Windows ME

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fixa det! (hurra!) Gikk inn i regedit og fant direct3d. Der sto det en oppføring som het noe med direct3d ver6.1.... Så jeg sletta den, og vips, så funka Simpsons. (og en rekke andre spill som ikke har fungert før.) Snodige greier

Jacob

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...