Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

NOKIAN HAKKAPELIITTA 8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Phantom Software skrev (1 time siden):

Tror https://www.dekkpartner.no er grei på pris, tenkte å teste de i år. Jeg går fra Nokian H 8 til 10 selv, litt velger det dekket litt på grunn av egenskap på våt asfalt også. For islagte bakker mener jeg andre dekk kommer bedre ut.

Jeg fant ikke dekkstørrelsen min hos dem.

Bakkene hos oss er i solen, så det kan også bli bart deler av vinteren ved salting. Men det er dagene med store snøfall og typisk når vinteren kommer brått på tidlig i sesongen, at bilistene får prøvd seg. Ikke minst andre sjåfører som ikke kjenner terrenget i fra før.

Ellers har vi en lang innkjørsel som blir isete, her er det flatt mesteparten av veien (dog en liten sving med litt stigning).

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (7 timer siden):

og asfalten. Godt hjulpet av salt-tæring av asfalten.

Hehe joda, men nå betaler vi alle skatt for at veiene skal holdes vedlike, så heller det enn at man ikke kommer seg frem :) 

Lenke til kommentar
On 9.10.2024 at 10:54 PM, Maskinfører said:

Åja sånn sett ja 😉 beklager kjører piggfritt da bilen min spytter pigger 😀

Tja, Hakka 9 og nyere sitter piggene sjukt bra på.

Jeg gjorde noen seriøse forsøk med en E63s jeg hadde for noen år siden, på tre vintre mistet jeg ikke en eneste pigg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Snylter skrev (3 timer siden):

Tja, Hakka 9 og nyere sitter piggene sjukt bra på.

Jeg gjorde noen seriøse forsøk med en E63s jeg hadde for noen år siden, på tre vintre mistet jeg ikke en eneste pigg.

De gjør det ja 😀 kjører Mitsubishi L200 og opplevde at piggene forsvant får prøve piggdekk igjen neste gang da da var det jo bra dekk 😀

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...