Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vaksiner : Farlig?

Gjest 3d3f1...e08

Anbefalte innlegg

Gjest 3d3f1...e08

Leser en del skiverier om at vaksiner er farlige/bør unngås, men har problemer med å forstå helt hvorfor.  At det holdes tilbake vitenskapelige opplysninger pga konkurranse mellom de som lager vaksiner? Hva betyr SAE i vaksiner og mRNA?
Her er en video der en engelsk lege snakker om hvor gale det er. Bør vi tro på han?

Har planlagt å ta både Covid og Influensa vaksine snart, fordi legen har anbefalt det. Er litt i sonen risikogruppe .
Nå er jeg i villrede hva jeg skal gjøre. Er infuensavaksine også betenkelig? Hra tatt det hvert år i det siste, begge deler. Har ikke merket noe da, men..

Anonymous poster hash: 3d3f1...e08

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en ørliten risiko ved vaksiner, men risikoen fra sykdommer er mye verre.

https://www.theguardian.com/us-news/2021/jul/22/us-coronavirus-covid-unvaccinated-hospital-rates-vaccines

Sitat

I’m admitting young, healthy people to the hospital with very serious Covid infections,” wrote Cobia in a Facebook post on Sunday.

“One of the last things they do before they’re intubated is beg me for the vaccine. I hold their hand and tell them that I’m sorry, but it’s too late,” she added, referring to patients who have to be put on a ventilator.

Endret av Tussi
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Alt du stapper i det kan ha en konsekvens. Som at du kan dø av å spise potet. 

Men er det sannsynlig? Nei.

Vaksiner kan også drepe, men det er usannsynlig om du ikke har påvist allergi mot noe i vaksinen etc.

Det er helt klart mange som har dødd av alle vaksinene vi tar igjennom livet. Men det er ingen tvil om at flere hadde dødd av sykdommene om vi droppet vaksinene.

Vi skal alle dø en dag, men det er greit om vi ikke alle dør på en gang...

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder mRNA preparater (dose/sprøyte) mot korona, som er en gentransfusjonsbehandling, så oppdaget jeg etterhvert at det var ett så viktig tema at jeg begynte denne tråden i september 2022. Der ligger det veldig mye informasjon som kan bidra til å ta ett informert valg.

NRK hadde nylig en artikkel om emnet også (september 2024), som gir en slags svært avkortet oppsummering av temaet:

Ny rapport: Korona­vaksinene som Norge brukte, kan gi sykdom

Når det gjelder sprøytepreparater generelt, så er det ett så omfattende og komplisert tema, at det blir svært vanskelig å forklare noe om det her i kortform.

Jeg ser derimot at Vaxigrip tetra og Influvac Tetra ikke har aluminiumhydroxid, slik som f.eks Tetravac som blir gitt til barn har.

Flere kilder, og brukere her inne holder fast ved at Aluminium i bundet form til andre stoffer (f.eks hydrogen og oksygen) ikke har farlige egenskaper.

Barn med autisme har vitenskapelig blitt påvist å ha ett svært høyt innhold av aluminium i hodet. (1,2). Det kan være tilfeldig, og ikke ha noe med immunitetspreparater å gjøre.

Lenke til kommentar

Bare til opplysning så er han ikke lege, han er en sykepleier med doktorgrad.

SAE: Serious adverse event

Forklaring av mRNA og dets funksjon i en vaksine.

Alt har bivirkninger, koronavaksinene har nå et godt datagrunnlag, det er satt milliarder av doser. Jeg har tatt to doser med Pfizer, per nå ser jeg ikke behovet for flere. Men jeg er ikke i en risikogruppe og har hatt covid-19 i alle fall én gang.

• Liker 3
Lenke til kommentar
10 hours ago, Guest 3d3f1...e08 said:

Leser en del skiverier om at vaksiner er farlige/bør unngås, men har problemer med å forstå helt hvorfor.  At det holdes tilbake vitenskapelige opplysninger pga konkurranse mellom de som lager vaksiner? Hva betyr SAE i vaksiner og mRNA?
Her er en video der en engelsk lege snakker om hvor gale det er. Bør vi tro på han?

Har planlagt å ta både Covid og Influensa vaksine snart, fordi legen har anbefalt det. Er litt i sonen risikogruppe .
Nå er jeg i villrede hva jeg skal gjøre. Er infuensavaksine også betenkelig? Hra tatt det hvert år i det siste, begge deler. Har ikke merket noe da, men..

Legene og helsemyndighetene (og det enorme kvalitetssikringsapparate rundt de) kommer med et soleklart råd, men du finner en fyr som har laget en video hvor han kan kaste ut de påstander han vil og blir usikker. Da går du til et inernettforum for å finne de riktige anbefalingene for din helse...  

HØR PÅ LEGEN DIN, det er de som kan dette. Dette er folk som har brukt livene sine på å forske å studere nettopp slike ting.

• Liker 7
Lenke til kommentar
AnnonymG skrev (35 minutter siden):

Det er egentlig veldig merkelig at vi er kommet til en tid der vi er mer skeptiske til vaksiner enn noen gang. Barn som vokser opp i Norge i dag vil aldri se meslinger, kusma, røde hunder, poliomyelitt og koppeviruset, difteri, stivkrampe - pga vaksiner. Tilfeller av livmorhalskreft går stadig ned etter massevaksinering mot HPV-virus. Det er ingen barn i Norge som dør av kikhoste etter vaksinering. Akkurat vaksinene har gjort oss mennesker en helt enorm tjeneste. Det lever fortsatt noen eldre mennesker i dag som fikk poliomyelitt som liten, og fortsatt lever med senskadene.

Jeg er sterkt for vaksiner, potensiale for å unngå alvorlige sykdomsforløp er formidabel. 

Vaksiner er "offer" for sin egen suksess....

Ingen barn fødes med skade pga Røde hunder fordi vi har MMR

Kvinner som vokser opp idag får ikke kreft pga HPV fordi vi har HPV-vsksinen

Barn blir ikke lenger lammet pga Polio

Men europeiske barn har begynt å dø pga meslinger,  fordi akkurat dette viruset er ekstremt smittsomt, kg vaksknedekningen er under det som kreves for å hindre smitte flere steder. 

Ingen døde av meslinger pga vaksinen, nå er folk redd for vaksinen og barn dør av et virus man kan beskyttes mot med ett eneste stikk (eller to). 

Tragisk, omsorgssvikt 

• Liker 5
Lenke til kommentar

Influensavaksinen er nok så godt utprøvd og temmelig ufarlig og sikkert lurt av eldre mennesker å ta, men jeg personlig vaksinerer meg ikke mot influensa. De gangene jeg får influensa (som er meget sjelden) så blåser den over på par dager.

Når det kommer til Covid, så vaksinerte jeg meg aldri. Det var og er en eksperimentell vaksine. Da er jeg skeptisk. Jeg fikk Covid og ble ikke merkbart syk av det, så glad jeg ikke vaksinerte meg. Ble på en måte vaksinert på den naturlige måten da :D

Men understreker nå at hva jeg gjør ikke må bli sett på som noe råd. Jeg tar mine valg og så får andre velge for seg selv. 

Lenke til kommentar
Gjest 3d3f1...e08 skrev (På 8.10.2024 den 12:21 PM):

Nei, vaksiner er ikke farlig.

Og fyren i videoen er ikke lege, men (tidligere?) sykepleier. Og han har blitt mer og mer ekstrem i uttalelsene sine etter hvert som han har blitt glad i penger. Han har gått fra ganske OK videoer til å spre løgn og ekstremisme for å få folk til å se på videoene sine.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 3d3f1...e08
^fmj skrev (16 timer siden):

Bare til opplysning så er han ikke lege, han er en sykepleier med doktorgrad.

Med doktorgrad. Bare lurer da på hvor kvalifisert en med slik utdannelse, professor altså? - er i forhold til en vanlig lege? :hmm:

Lenke til kommentar
On 8.10.2024 at 10:33 PM, Tussi said:

Vaksiner er "offer" for sin egen suksess....

Ja der fikk du sagt det. 100% enig. 

De som har en gammel lokalavis fra 50-tallet, kan kanskje lese om den gangen barn fikk kusma, meslinger og poliomyelitt som var relativt vanlig. Vi vet ikke lenger hva det er.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Min eks-svigermor overlevde visstnok en bilulykke fordi hun ikke brukte bilbelte og klarte dermed å dukke ned foran setet. Betyr dette ene mulige unntaket at å bruke bilbelte er farlig? Nei. Bruk bilbelte. Ta vaksine.

(Når det gjelder selve influensaen så gjelder anbefalingen prmært utsatte grupper eller folk som omgåes utsatte grupper)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...