Gå til innhold

Tesla slipper ny Model 3 med over 700 km rekkevidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne kommer nesten ingen til å kjøpe, for i motsetning til hva elbilmotstanderene tror, er det nesten ingen som regelmessig kjører i nærheten av 700 km på en dag.

De aller fleste legger ut på slike langturer færre enn 5 ganger i året, og har da ingen problemer med å vente en liten time for en dopause og matbit, vel vitende om at disse få timene med lading i året har skyhøy timesbetaling når en tar hensyn til sparte drivstoffkostnader.

Endret av John-B
Lenke til kommentar
John-B skrev (6 minutter siden):

Denne kommer nesten ingen til å kjøpe, for i motsetning til hva elbilmotstanderene tror, er det nesten ingen som regelmessig kjører i nærheten av 700 km på en dag.

De aller fleste legger ut på slike langturer færre enn 5 ganger i året, og har da ingen problemer med å vente en liten time for en dopause og matbit, vel vitende om at disse få timene med lading i året har skyhøy timesbetaling når en tar hensyn til sparte drivstoffkostnader.

Appelerer nok til førstegangskjøpere som tror at en elbil må ha ekstremt lang rekkevidde for å fungere for folk flest.

Personlig er den ekstra rekkevidden og økt 0-100 lett verdt prisen. Men jeg klarer meg fint med SR også, uten problemer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
55 minutes ago, Salvesen. said:

Appelerer nok til førstegangskjøpere som tror at en elbil må ha ekstremt lang rekkevidde for å fungere for folk flest.

Personlig er den ekstra rekkevidden og økt 0-100 lett verdt prisen. Men jeg klarer meg fint med SR også, uten problemer!

Skal vel kanskje nevnes at den også kan være aktuell for personer som ikke har mulighet for å lade hjemme, men som virkelig ønsker seg elbil. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, John-B said:

Denne kommer nesten ingen til å kjøpe, for i motsetning til hva elbilmotstanderene tror, er det nesten ingen som regelmessig kjører i nærheten av 700 km på en dag.

De aller fleste legger ut på slike langturer færre enn 5 ganger i året, og har da ingen problemer med å vente en liten time for en dopause og matbit, vel vitende om at disse få timene med lading i året har skyhøy timesbetaling når en tar hensyn til sparte drivstoffkostnader.

Nja. 

700km rekkevidde har flere fordeler, selv om det ikke er noe man bruker daglig.

Dersom man har hytte/familie/etc. 500km + unna (eks. Oslo - Bergen, Oslo - Trondheim). Det er behagelig for en barnefamilie og stoppe akkurat når og hvor man vil, uten å tenke på lading (selv om det kun er en tur man gjør sjeldent). 
Det er også deilig om man har et daglig forbruk på 50km. Man ønsker ikke å bruke bilen til 0% eller lade til 100%, så med 400km rekkevidde må du lade minst hver 5. dag. Med 700km så holder det å lade hver 11. dag. 

De to tingene er ikke noe som gjør at jeg vil bytte bil umiddelbart, men det er fordeler som jeg absolutt vil vekte høyt ved neste bil bytte. Livet fungerer helt godt som elbileier med 430km rekkevidde, men det hadde vært enda deiligere med 700 km

Jeg ville heller ikke tatt med takboksen på langtur "unødvendig" med 430km rekkevidde, med 700km så kunne det fort vært at jeg hadde satt den på for å ha rikelig med plass inni bilen.

Endret av WiiBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...