Gå til innhold

Anbefaling av USB HUB

Anbefalte innlegg

For et par måneder siden kjøpte jeg en Samsung 57" Odyssey G9 skjerm med innebygget KVM switch. Jeg bruker en TP-Link UH720 USB HUB som jeg kjøpte i april 2018 og jeg mistenker USB-kontakten (som går til skjermen) begynner å bli dårlig. Jeg har sett for meg ICY BOX 7 porter da en har nok USB-porter og USB-A som går inn i skjermen. Noen erfaringer med denne?

(hvis Noen André fra fremtiden ser dette så er det to USB-kontakter på denne skjermen som kan kobles til hver sin skjerm, og etter å ha oppdatert firmwaren oppdaget jeg at man måtte inn i menyen for å designere USB-porter til DP og HDMI-inngangene som ble brukt. Ustabil docking hjalp ikke på feilsøkingen). 

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis stabilitet er prioriteten, så anbefaler jeg noe fra Startech Industrial serien.
Jeg bruker denne, Startech HB30A7AME:
https://www.proshop.no/USB-hub/StarTechcom-7-Port-Industrial-USB-30-Hub-with-External-Power-Adapter-hub-7-ports-USB-hub-7-porter-Svart/2807779

Finnes billigere hub'er, inkludert en 4-port, men pass på at du finner en utgave med strømadapter inkludert.

Ønsket selv å bruke en USB-hub til hovedsaklig mus og tastatur for å forbedre kabelføringen fra PC-en, og når jeg først prøvde TP-Link UH700 så hadde enten mus eller tastatur en tendens til å miste kontakten en gang i blant. Og jeg måtte bak skrivebordet for å plugge inn og ut. Tror det var et driverproblem, for en venn av meg testet hub'en og han hadde ingen slike problemer.

Men etter å ha brukt en Startech Industrial USB 2.0 hub i mange år uten problemer, og jeg ønsket nå en USB 3.0 hub, så bare kjøpte jeg en som garantert ville virke etter TP-Link skuffelsen (som nå ligger ny en boks). Og Industrial USB 3 hub'en jeg linket til over har fungert 100 % hele tiden.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...