Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Grønn420 skrev (40 minutter siden):

Problemet er at du gjør det som enkelte i samfunnet mener er det eneste riktige. Det handler ikke om at du får gjøre hva du vil - men at du gjør det som er riktig. 

Oi 😳😳 Hva skal vi gjøre med henne? Hvordan få henne til å handle riktig? Er piskeslag ut? Hva med litt gapestokk på torget? Kansellering fra de korrekte rekkers forening? Eller holder det med litt nedlatende blikk og slengbemerkninger til å begynne med?

Kos deg med mannen din slik du vil @Kassettspiller! Det du sier burde være en selvfølge.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fustasjeopphengsforkobling skrev (Akkurat nå):

Oi 😳😳 Hva skal vi gjøre med henne? Hvordan få henne til å handle riktig? Er piskeslag ut? Hva med litt gapestokk på torget? Kansellering fra de korrekte rekkers forening? Eller holder det med litt nedlatende blikk og slengbemerkninger til å begynne med

Hæ...? Ingen kvinner skal piskes, hva feiler det deg? Klarer du ikke å lese og forstå hele setninger? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (3 minutter siden):

Sikker? Du forstår åpenbart ikke ironi, gjør du? Du legger deg jo ut på et slags oppdrag for å omvende henne til "den gode siden". Metodene varierer riktignok, men målet er det samme.

Du er jo dum som et brød. Les hele innlegget mitt. Du ser veldig tydelig at jeg respekterer fullt ut livsstilen hun velger så lenge det passer for henne og hun vil det selv. 

Det jeg poengterer er at folk som deg støtter kun henne fordi hun velger en vei som DU mener er riktig. Det handler ikke om at du støtter at HUN HAR ET VALG, som likestilling handler om, men at hun velger det du mener er riktig. Forsto du dette eller skal du ha det inn med teskje? Om en mann hater andre kvinner for at de tar andre valg enn det han mener er riktig, som for eksempel trådstarter og tydelgivis du, da er de faktisk ikke særlig bra folk. 

Til slutt så finnes det kvinner og menn som støtter andre kvinner og menn i valgene de tar UAVHENGIG AV HVA VALGENE ER. Men du er ikke en av de, og heller ikke ts, heller ikke han her som mener at noen typer kvinner skal dø osv. Dere er ikke kvinners venner, men fiender. 

Ironi forstår jeg, men den passer ikke der du bruker den, for det er ingen som har snakket ned kvinner som velger husmortilværselen i innlegget du siterer fra. Hadde du hatt litt leseforståelse så hadde du skjønt det, men du svartnet vel av hat fordi du kom over en dame som selv ikke er husmor. 

Endret av Grønn420
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cyrio skrev (15 minutter siden):

Ironien er at hun går ut og gjør akkurat det hun ønsker for å leve et lykkelig liv fremfor å leve et liv på jakt etter "urettferdigheter", krav om kvotering både i idrett og arbeidsliv dersom det er snakk om gunstige posisjoner/yrker, fnysing på nesen de få gangene det kommer frem at et eller annet utvalg tilfeldigvis består kun av etnisk norske menn osvosv. 

Jeg kjenner henne selvsagt ikke, dette er bare et inntrykk jeg fikk av denne tråden. 🙂

Digresjon: Jeg hadde en episode for noen år siden hvor samboeren satt på hjemmekontor og var i et teamsmøte med en kollega akkurat når håndtverkeren jeg hadde bestilt banket på døren. 

Hun åpnet døren, og han introduserte seg, og spurte (På en humoristisk måte) om "sjefen var hjemme". De humret litt og pratet og hadde en god tone, men når hun kom tilbake til dataen hadde jo kollegaen hørt alt sammen og var fly forbannet på min samboers vegne. Var ikke måte på hvor mange klager hun burde sende inn, hvordan menn tok seg til rette, hvordan dette var det verste hun hadde hørt osvosv. 

Og her er mitt problem med feminister. 

De reagerer slik denne kollegaen gjorde fremfor å skjønne at det var en vits. (Evnt gjore noe slik min samboer gjorde og si noe typ "hehe, her hjemme er det jeg som er sjef gitt 😉") 

De som fyrer seg opp av slike småting har, i mine øyne, dårligere livskvalitet enn de som ser forskjell på faktisk diskriminering og forsøk på både god og dårlig humor. 

Jeg hadde en liten fetter av den der på 17. mai. Hadde jo bakt noe med flaggmotiv (som vanlig), og satt på en t-banestasjon for å vente på litt bærehjelp. Kom en gjeng jenter/kvinner bort (17-25 år, vanskelig å si med bunad på), og de begynte plutselig å spørre om jeg hadde bakt den selv. Kjempegøy at de tok kontakt og tilsvarende dumt at jeg ikke kunne bli med dem dit de skulle (de ville ha meg med).

I ettertid var jeg egentlig litt forbannet på samfunnets forventninger til menn, når man tydeligvis tror vi er helt hjelpeløse med kjevle og slikkepott slik at å putte blått og rødt syltetøy på en hjemmelaget hvetestang plutselig blir en big deal. Kan ikke på noe vis se for meg at en kvinne på 50 år ville blitt spurt "om du har laget den selv". Det ville nok blitt antatt av de fleste.

Men jeg liker å være konstruktiv, og tenker at de lave forventningene gir meg en veldig enkel oppgave med å imponere kvinner. Liksom, bak en kake, smelt litt sjokolade i bokstavformer og putt noens navn i sjokolade på kaka - ta da! Enhver tosk er i stand til såpass, sånn egentlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Kassettspiller said:

Selv om mange i teorien er feminister så velger ikke alle å bruke ordet, fordi flere forbinder det med for eksempel kvinner som hater menn. I teorien skal ikke det stemme overens med begrepet, men mange misbruker ordet og da blir det slik.

Det er et dumt misbruk, for det har ikke rot i virkeligheten.
(Og jeg påstår ikke at du hevder det)
La meg legge ved en studie som bør avlive myten om denne mannshatende feministen.
(Så kan vi kanskje heller spørre oss hvorfor denne fremstillingen er så populær, selv om den ikke har noen forankring i virkeligheten..)

[...]In six studies, we examined the accuracy and underpinnings of the damaging stereotype that feminists harbor negative attitudes toward men.
Random-effects meta-analyses of all data showed that feminists’ attitudes toward men were positive in absolute terms and did not differ significantly from nonfeminists'.
An important comparative benchmark was established in Study 6, which showed that feminist women's attitudes toward men were no more negative than men's attitudes toward men.
We term the focal stereotype the misandry myth in light of the evidence that it is false and widespread.

[...]Examination of attitudes toward women showed that while both groups (feminister & ikke-feminister) displayed attitudes toward women that were positive in absolute terms, feminists’ attitudes toward women were more positive than nonfeminists.
Importantly, feminists’ positivity toward women and men were positively correlated: the warmer they felt toward women, the warmer they also felt toward men, contradicting any notion that feminists’ ingroup love for women translates to outgroup hate for men

[...]Nonetheless, the researchers found that both feminists and non-feminists incorrectly believed that feminists hold negative attitudes toward men.
In other words, the stereotype of feminists being anti-men persists even within feminist circles. The researchers hope their findings will help set the record straight.

“The present findings disconfirm a trope that deters women from feminism, and which is widely used to delegitimize it,” they write in the study results.
Indeed, the notion that feminists hate men is one of the primary reasons women hold back from declaring themselves feminists.
Christina Scharff, a lecturer at King’s College, interviewed young German and British women and concluded, “I found associations of the term ‘feminism’ with man-hating, lesbianism or lack of femininity was a key factor in rejections of the label ‘feminist’.”
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (4 minutter siden):

Du er jo dum som et brød. Les hele innlegget mitt. Du ser veldig tydelig at jeg respekterer fullt ut livsstilen hun velger så lenge det passer for henne og hun vil det selv. 

Det jeg poengterer er at folk som deg støtter kun henne fordi hun velger en vei som DU mener er riktig. Det handler ikke om at du støtter at HUN HAR ET VALG, som likestilling handler om, men at hun velger det du mener er riktig. Forsto du dette eller skal du ha det inn med teskje? Om en mann hater andre kvinner for at de tar andre valg enn det han mener er riktig, som for eksempel trådstarter og tydelgivis du, da er de faktisk ikke særlig bra folk. 

Til slutt så finnes det kvinner og menn som støtter andre kvinner og menn i valgene de tar UAVHENGIG AV HVA VALGENE ER. Men du er ikke en av de, og heller ikke ts, heller ikke han her som mener at noen typer kvinner skal dø osv. Dere er ikke kvinners venner, men fiender. 

Ironi forstår jeg, men den passer ikke der du bruker den, for det er ingen som har snakket ned kvinner som velger husmortilværselen i innlegget du siterer fra. Hadde du hatt litt leseforståelse så hadde du skjønt det, men du svartnet vel av hat fordi du kom over en dame som selv ikke er husmor. 

Takker for komplimentet 😅. Du beskrev at hun hadde et problem, og jeg spurte deg hva som skulle til for å fikse problemet. Hun har definitivt ikke noe problem i det hele tatt. Problemet sitter mellom ørene dine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (2 minutter siden):

Hør nå her. Kvinner er ikke bedre enn menn og menn er ikke bedre enn kvinner. Vi er likestilt. Hva vil du krangle på her? Skal jeg si at menn er litt bedre kanskje og at kvinner er ganske onde... Eller? 

Det var vel strengt tatt ikke jeg som la mesteparten av vold på menn 👇, og det er alt jeg sier, det er litt mer nyansert enn det. Seksuell vold f.eks handler ikke om sex, men om makt, hvordan kan en kvinne utøve makt på en fullvoksen mann, det blir litt vanskelig så de som er sånn går etter yngre, gjerne sine egne også. Som sagt bare litt nyansering, kvinner er ikke de perfekte skapningene som noe ekstrem feminisme prøver å skape et inntrykk av, og det er åpenbart mange som har trodd på det. Jeg vet ikke hvordan det er blitt nå, men prøv å anmeld en voldtekt utført av kvinner for under 30 år siden og se på hvordan det reageres, stor sjanse for at en ble ledd ut av politistasjon, er det da rart at statistikken ikke går i menns favør ? Det er fremdeles sånn at vold utført av kvinner mot menn er noe morsomt, noe fortjent, vold mot kvinner er ekstremt tabu og vil bli reagert på en helt annen måte enn om det går andre veien. 

 

Grønn420 skrev (17 minutter siden):

Mange kvinner som dreper og voldtar menn for eksempel... Eller nei vent, var det ikke andre veien?

 

Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (1 minutt siden):

Takker for komplimentet 😅. Du beskrev at hun hadde et problem, og jeg spurte deg hva som skulle til for å fikse problemet. Hun har definitivt ikke noe problem i det hele tatt. Problemet sitter mellom ørene dine.

Igjen så må du lære deg å lese, antar at du bare troller nå men HUN er ikke et problem. Slike som DEG, trådstarter og et par andre guttunger her er problemet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Det var vel strengt tatt ikke jeg som la mesteparten av vold på menn 👇, og det er alt jeg sier, det er litt mer nyansert enn det. Seksuell vold f.eks handler ikke om sex, men om makt, hvordan kan en kvinne utøve makt på en fullvoksen mann, det blir litt vanskelig så de som er sånn går etter yngre, gjerne sine egne også. Som sagt bare litt nyansering, kvinner er ikke de perfekte skapningene som noe ekstrem feminisme prøver å skape et inntrykk av, og det er åpenbart mange som har trodd på det. Jeg vet ikke hvordan det er blitt nå, men prøv å anmeld en voldtekt utført av kvinner for under 30 år siden og se på hvordan det reageres, stor sjanse for at en ble ledd ut av politistasjon, er det da rart at statistikken ikke går i menns favør ? Det er fremdeles sånn at vold utført av kvinner mot menn er noe morsomt, noe fortjent, vold mot kvinner er ekstremt tabu og vil bli reagert på en helt annen måte enn om det går andre veien. 

 

 

Prøv å anmeld en voldtekt i det hele tatt. Det blir henlagt. Søk opp dette og statistikk osv, mesteparten av voldtektssaker blir henlagt.. Da også om kvinner voldtar, ja. 

Beklager altså men dette er ikke en diskusjon jeg tar videre, for det du gjør er å late som om voldtekt og vold mot kvinner ikke eksisterer og at kvinner er de store synderne i alt de gjør. Det orker jeg ikke lese mer om, men du skal få tro og mene det du vil, jeg gidder ikke bruke tid på å overbevise deg. Ingen fremstiller kvinner som perfekte, for ingen er nettopp det, perfekte.. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (1 minutt siden):

Igjen så må du lære deg å lese, antar at du bare troller nå men HUN er ikke et problem. Slike som DEG, trådstarter og et par andre guttunger her er problemet. 

Ja, jeg er sikkert også "problemet" ditt. Det lever jeg fint med. Nei, du sa ikke at hun ER et problem, men at hun har et problem (hun gjør feil). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg er sikkert også "problemet" ditt. Det lever jeg fint med. Nei, du sa ikke at hun ER et problem, men at hun har et problem (hun gjør feil). 

Hahaha. Nei... Du har faktisk et problem og det er at du ikke klarer å forstå hva du leser. Det er ille. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (Akkurat nå):

Prøv å anmeld en voldtekt i det hele tatt. Det blir henlagt. Søk opp dette og statistikk osv, mesteparten av voldtektssaker blir henlagt.. Da også om kvinner voldtar, ja. 

Ja sånn er det dessverre, gjerne på bevisets stilling, bedre seksual undervisning fra tidlig alder av er nok noe som jeg tror vil hjelpe, det er dessverre fremdeles mange som assosierer det med skam, noe vi må gjøre noe med. 

 

Grønn420 skrev (1 minutt siden):

for det du gjør er å late som om voldtekt og vold mot kvinner ikke eksisterer og at kvinner er de store synderne i alt de gjør.

Bullshit, her bare lyver du, jeg har aldri sagt noe sånt, jeg bare sier at det er mer nyansert enn at det er alltid menn som er forbryterne, hvordan du får det til å bli at vold mot kvinner ikke eksisterer må du nesten ta med eget hode, for det er faktisk en psyk påstand uten noe som helst hold i virkeligheten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Ja sånn er det dessverre, gjerne på bevisets stilling, bedre seksual undervisning fra tidlig alder av er nok noe som jeg tror vil hjelpe, det er dessverre fremdeles mange som assosierer det med skam, noe vi må gjøre noe med. 

 

Bullshit, her bare lyver du, jeg har aldri sagt noe sånt, jeg bare sier at det er mer nyansert enn at det er alltid menn som er forbryterne, hvordan du får det til å bli at vold mot kvinner ikke eksisterer må du nesten ta med eget hode, for det er faktisk en psyk påstand uten noe som helst hold i virkeligheten. 

Ja velkommen etter, det visste jeg for lenge siden så vet ikke hvorfor du har et behov for å fortelle meg det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (2 minutter siden):

Ja velkommen etter, det visste jeg for lenge siden så vet ikke hvorfor du har et behov for å fortelle meg det. 

Du skylder meg en unnskyldning for de motbydelige løgnene dine, inntil jeg har fått en kan du bare la være å svare meg. 

og denne setningen 👇 forteller en ganske annen historie.

Grønn420 skrev (48 minutter siden):

Mange kvinner som dreper og voldtar menn for eksempel... Eller nei vent, var det ikke andre veien?

 

 

Lenke til kommentar
P7SA skrev (1 time siden):
Grønn420 skrev (1 time siden):

og greit. 

Det er nesten bare moderne feminister som rakker ned på kvinner som ønsker tradisjonelle kjønnsroller.

Det er så merkelig at noen her påstår og antar at jeg har dårlige holdninger og at valgene mine ikke er helt mine, selv om jeg har vært tydelig på hva jeg mener i mine innlegg. 

Det er tragisk at noen blir overrasket over og kritiserer valget jeg og flere kvinner tar, basert på det som er naturlig for oss.

Endret av Kassettspiller
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (6 minutter siden):

Det er så merkelig at noen her påstår og antar at jeg har dårlige holdninger og at valgene mine ikke er helt mine, selv om jeg har vært tydelig på hva jeg mener i mine innlegg. 

Det er tragisk at noen blir overrasket over og kritiserer valget jeg og flere kvinner tar, basert på det som er naturlig for oss.

Det er dessverre ikke uvanlig at kvinner som velger annet enn karriere og barn får høre at de tok valget av andre grunner. Økonomi er en vanlig en, hvor noen må være hjemme med barn og mannen tjener best, og defor valgte "du" (selv om det impliseres at valget ble gjort for deg og/eller av nødvendighet mer enn et ønske) å være den som er hjemme.

Det er som om det er ufattelig for noen at en kvinne ville valg slik av egen fri vilje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (1 time siden):

Bestemors kropp? Jeg er ikke 30 engang! 😛 Men la meg gjette, du er en av de som mener man er gammel når man ikke er mindreårig eller nettopp blitt myndig.. Ditt problem, ikke mitt! 

Denne kommentaren rapporterer jeg. Ekstremt forstyrrende og alvorlig. Du er virkelig ikke velbevart

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...