Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kassettspiller skrev (7 minutter siden):

Jeg tror at ordet feminist betyr ulikt for mange.

Ja, folk er glade i å lage sine egne definisjoner. Feminisme = likestilling. Feminisme = valg. Så enkelt og greit. Er man imot dette kan man ordne en enveisbillett til Afghanistan i stedet. 

Endret av Grønn420
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ogalaton skrev (10 timer siden):

Jeg har vel, om noe indirekte, allerede svart deg på både hvorfor og hvordan i åpnings-posten.

Egentlig ikke, du kan godt gjøre rede for hvordan feminisme har ødelagt noe som helst, du kan godt forklare hvordan de mest likestilte landene i verden også er de mest lykkelige, samtidig som du mener at feminisme har gjort disse samfunn ulykkelige, og ødelagt det vestlige samfunn, et vestlig samfunn som jeg tipper er på topp på de fleste målbare kriterier. Du må dokumentere dine påstander, følelser er ikke fakta. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tenker det er viktig i slike debatter å tydeliggjøre hva begrepet feminisme betyr og hvorfor folk bruker det ulikt.

Selv om mange i teorien er feminister så velger ikke alle å bruke ordet, fordi flere forbinder det med for eksempel kvinner som hater menn. I teorien skal ikke det stemme overens med begrepet, men mange misbruker ordet og da blir det slik.

Endret av Kassettspiller
Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (2 minutter siden):

Ja, folk er glade i å lage sine egne definisjoner. Feminisme = likestilling. Feminisme = valg. Så enkelt og greit. Er man imot dette kan man ordne en enveisbillett til Afghanistan i stedet. 

Tror egentlig de færreste har et problem med ordentlig feminisme. Det vi misliker, er heller den varianten som er blitt ren misandri

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (9 minutter siden):

 

Du blir kalt naiv, ok. Det er jo kanskje ikke så greit. Men hva kaller du kvinner som velger bort barn, da? Basert på mennene du sier deg enig med her så mistenker jeg at holdningene ikke er særlig bra rettet mot kvinner som velger annerledes enn deg selv. Så da må du nesten tåle at de samme kvinnene snakker negativt om din måte å leve på også. Det er nok av kvinner som også har meninger om hvordan vi skal leve livet vårt, og spesielt de som selv velger en tradisjonell vei.

Så har vi også en hel gruppe kvinner som blir glemt og er ubetydelige, og som ingen egentlig tenker over: oss som har vært syke i de unge år og som sitter igjen med langt færre muligheter og for eksempel ikke mulighet til å få barn lenger. Ingen veier oss en tanke, og vi havner automatisk i "moderne feminist som bare vil selvrealisere" (tro det eller ei, vi har ikke fått realisert EN DRITT...)-boksen. 

Ang. syn på menn er nok vi veldig ulike og jeg tenker at det er helt ok at vi er uenige. Du får ha ditt syn og jeg mitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Martelè skrev (Akkurat nå):

Tror egentlig de færreste har et problem med ordentlig feminisme. Det vi misliker, er heller den varianten som er blitt ren misandri

...som ca 3 personer i hele landet er en del av. Ergo ingen grunn til å tenke på det som relevant for debatten, engang. Dette er den håndfullen som dukker opp på talerstolen 8. mars og du ellers ikke ser. 99,99% av genuine feminister du ser i det daglige er ikke slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Martelè skrev (1 minutt siden):

Tror egentlig de færreste har et problem med ordentlig feminisme. Det vi misliker, er heller den varianten som er blitt ren misandri

Ja, for misandri er et kjempe stort problem i samfunnet. Mange kvinner som dreper og voldtar menn for eksempel... Eller nei vent, var det ikke andre veien? Hvem er det som utfører flest partnerdrap for eksempel? 

Der er lite misandri i forhold til kvinnehat... Men det skal man ikke diskutere. Det er ikke lov! 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (39 minutter siden):

Ja, så lenge man lever i bobla si så kan det funke bra. (men ser ikke helt ironien din, da feminister også gjør som de selv ønsker). Men har man ikke sikret sin økonomiske fremtid så er det ganske økonomisk krise om mannen havner i en ulykke, dør eller det blir et samlivsbrudd, eller at hun ender opp som minstepensjonist...

Ironien er at hun går ut og gjør akkurat det hun ønsker for å leve et lykkelig liv fremfor å leve et liv på jakt etter "urettferdigheter", krav om kvotering både i idrett og arbeidsliv dersom det er snakk om gunstige posisjoner/yrker, fnysing på nesen de få gangene det kommer frem at et eller annet utvalg tilfeldigvis består kun av etnisk norske menn osvosv. 

Jeg kjenner henne selvsagt ikke, dette er bare et inntrykk jeg fikk av denne tråden. 🙂

Digresjon: Jeg hadde en episode for noen år siden hvor samboeren satt på hjemmekontor og var i et teamsmøte med en kollega akkurat når håndtverkeren jeg hadde bestilt banket på døren. 

Hun åpnet døren, og han introduserte seg, og spurte (På en humoristisk måte) om "sjefen var hjemme". De humret litt og pratet og hadde en god tone, men når hun kom tilbake til dataen hadde jo kollegaen hørt alt sammen og var fly forbannet på min samboers vegne. Var ikke måte på hvor mange klager hun burde sende inn, hvordan menn tok seg til rette, hvordan dette var det verste hun hadde hørt osvosv. 

Og her er mitt problem med feminister. 

De reagerer slik denne kollegaen gjorde fremfor å skjønne at det var en vits. (Evnt gjore noe slik min samboer gjorde og si noe typ "hehe, her hjemme er det jeg som er sjef gitt 😉") 

De som fyrer seg opp av slike småting har, i mine øyne, dårligere livskvalitet enn de som ser forskjell på faktisk diskriminering og forsøk på både god og dårlig humor. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker det er viktig i slike debatter å tydeliggjøre hva begrepet feminisme betyr og hvorfor folk bruker det ulikt.

Selv om mange i teorien er feminister så velger ikke alle å bruke ordet, fordi flere forbinder det med for eksempel kvinner som hater menn. I teorien skal ikke det stemme overens med begrepet, men mange misbruker ordet og da blir det slik.

Hadde disse gutta plukket opp historiebøker i stedet for å se på tik toks om feminisme så hadde de skjønt litt mer, men i stedet fôrer de hjernen med incelpropaganda og sosiale medier tull.

Om man som mann er imot feminisme så er det et enormt, rødt flagg og jeg skjønner virkelig ikke at kvinner tør eller vil være sammen med en slik mann. For ikke å snakke om hvis man får døtre. 

Endret av Grønn420
Lenke til kommentar
Cyrio skrev (1 minutt siden):

Ironien er at hun går ut og gjør akkurat det hun ønsker for å leve et lykkelig liv fremfor å leve et liv på jakt etter "urettferdigheter", krav om kvotering både i idrett og arbeidsliv dersom det er snakk om gunstige posisjoner/yrker, fnysing på nesen de få gangene det kommer frem at et eller annet utvalg tilfeldigvis består kun av etnisk norske menn osvosv. 

Jeg kjenner henne selvsagt ikke, dette er bare et inntrykk jeg fikk av denne tråden. 🙂

Digresjon: Jeg hadde en episode for noen år siden hvor samboeren satt på hjemmekontor og var i et teamsmøte med en kollega akkurat når håndtverkeren jeg hadde bestilt banket på døren. 

Hun åpnet døren, og han introduserte seg, og spurte (På en humoristisk måte) om "sjefen var hjemme". De humret litt og pratet og hadde en god tone, men når hun kom tilbake til dataen hadde jo kollegaen hørt alt sammen og var fly forbannet på min samboers vegne. Var ikke måte på hvor mange klager hun burde sende inn, hvordan menn tok seg til rette, hvordan dette var det verste hun hadde hørt osvosv. 

Og her er mitt problem med feminister. 

De reagerer slik denne kollegaen gjorde fremfor å skjønne at det var en vits. (Evnt gjore noe slik min samboer gjorde og si noe typ "hehe, her hjemme er det jeg som er sjef gitt 😉") 

De som fyrer seg opp av slike småting har, i mine øyne, dårligere livskvalitet enn de som ser forskjell på faktisk diskriminering og forsøk på både god og dårlig humor. 

Preach

Lenke til kommentar
Cyrio skrev (3 minutter siden):

Ironien er at hun går ut og gjør akkurat det hun ønsker for å leve et lykkelig liv fremfor å leve et liv på jakt etter "urettferdigheter", krav om kvotering både i idrett og arbeidsliv dersom det er snakk om gunstige posisjoner/yrker, fnysing på nesen de få gangene det kommer frem at et eller annet utvalg tilfeldigvis består kun av etnisk norske menn osvosv. 

Jeg kjenner henne selvsagt ikke, dette er bare et inntrykk jeg fikk av denne tråden. 🙂

Digresjon: Jeg hadde en episode for noen år siden hvor samboeren satt på hjemmekontor og var i et teamsmøte med en kollega akkurat når håndtverkeren jeg hadde bestilt banket på døren. 

Hun åpnet døren, og han introduserte seg, og spurte (På en humoristisk måte) om "sjefen var hjemme". De humret litt og pratet og hadde en god tone, men når hun kom tilbake til dataen hadde jo kollegaen hørt alt sammen og var fly forbannet på min samboers vegne. Var ikke måte på hvor mange klager hun burde sende inn, hvordan menn tok seg til rette, hvordan dette var det verste hun hadde hørt osvosv. 

Og her er mitt problem med feminister. 

De reagerer slik denne kollegaen gjorde fremfor å skjønne at det var en vits. (Evnt gjore noe slik min samboer gjorde og si noe typ "hehe, her hjemme er det jeg som er sjef gitt 😉") 

De som fyrer seg opp av slike småting har, i mine øyne, dårligere livskvalitet enn de som ser forskjell på faktisk diskriminering og forsøk på både god og dårlig humor. 

Å herregud. Vel, jeg er feminist og hadde ikke tenkt noe over det der, hadde humret og pratet som normalt.

Slutt å sett oss alle i èn og samme bås. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (11 minutter siden):

Du blir kalt naiv, ok. Det er jo kanskje ikke så greit. Men hva kaller du kvinner som velger bort barn, da?

Jeg kaller dem ved navnene sine. Jeg har ikke noe imot at folk velger bort å få barn, fordi det er fritt valg og mange grunner til man ikke ønsker eller kan ha barn

Grønn420 skrev (11 minutter siden):

Basert på mennene du sier deg enig med her så mistenker jeg at holdningene ikke er særlig bra rettet mot kvinner som velger annerledes enn deg selv.

Det er bare antagelser og det stemmer ikke

Grønn420 skrev (11 minutter siden):

Så da må du nesten tåle at de samme kvinnene snakker negativt om din måte å leve på også.

Jeg tåler det, men jeg har ikke sagt noe negativt om par som ikke lever som vi gjør. ⬇️

Kassettspiller skrev (1 time siden):

Hvorfor? Jeg har til og med tidligere skrevet om at det kan for mange være viktig å ta utdanning og kanskje jobbe, av ulike grunner. Likevel mener jeg ikke det er naivt å dele oppgavene ulikt, selv om begge er i arbeid.

Det er heller ikke nødvendigvis naivt å velge å være husmor på fulltid. Dette er et valg man tar sammen som par og jeg forstår ikke hvorfor det nødvendigvis blir sett på som naivt. Så lenge man tar nødvendige forbehold, går det som oftest bra.

Bare fordi for eksempel min søsteren har valgt annerledes enn det du gjorde, betyr ikke det at hennes valg er naivt.

 

Grønn420 skrev (11 minutter siden):

Ingen veier oss en tanke, og vi havner automatisk i "moderne feminist som bare vil selvrealisere" (tro det eller ei, vi har ikke fått realisert EN DRITT...)-boksen. 

Det finnes mange grunner til at folk ikke får barn og jeg håper og tror at de fleste er klar over det.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Grønn420 said:

Ja, folk er glade i å lage sine egne definisjoner. Feminisme = likestilling. Feminisme = valg. Så enkelt og greit. 

Det er nesten bare moderne feminister som rakker ned på kvinner som ønsker tradisjonelle kjønnsroller.

Om det var så enkelt og greit som du fremstiller, så hadde disse feministene respektert andre sine valg.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (Akkurat nå):

 

Det finnes mange grunner til at folk ikke får barn og jeg håper og tror at de fleste er klar over det.

 

Dessverre ikke. Jeg ser aldri min gruppe bli nevnt i slike debatter. Vi blir ikke tenkt på i det hele tatt. Så sånn er det. 

Ang. utdanning og jobb er det strengt tatt viktigere enn noen gang at vi får flere helsearbeidere. Så det er veldig mye å kreve at kvinner skal være husmødre og ta lang sykepleier utdanning og i tillegg jobbe i høyere stilling for at vi skal være nok folk på jobb. Men jeg vet ikke, folk får igjen gjøre som de vil.. Skal alle kvinner gå hjemme så må vi ha mannlige sykepleiere og helsefagarbeidere iallfall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (2 minutter siden):

Det er nesten bare moderne feminister som rakker ned på kvinner som ønsker tradisjonelle kjønnsroller.

Om det var så enkelt og greit som du fremstiller, så hadde disse feministene respektert andre sine valg.

Bla bla bla jada. Svar på det andre jeg skrev til deg, du, hvor du fremstilte deg selv som en svært moderne mann og da med andre ord lite maskulin. Ikke sitt her og rakk ned på damer som ikke er slik du mener de skal være, når du selv er langt ifra den tradisjonelle, maskuline mannen når du gjerne ser på at kvinner drukner og dør fordi de har andre meninger enn deg. Du glemmer at moderne feminister også har barn. 

Igjen er det veldig tydelig at mennene som kritiserer feminisme og likestilling, og som kritiserer kvinner som går andre veier enn det de mener er riktig, selv er langt ifra tradisjonelle og maskuline. Snarere tvert imot.. JEG er mer maskulin og da er jeg til tider faktisk hjelpesløs, men heldigvis har jeg pappa. :D 

Endret av Grønn420
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (Akkurat nå):

Mange kvinner som dreper og voldtar menn for eksempel... Eller nei vent, var det ikke andre veien?

Noen av de verste seriemorderne i USA sin historie ble misbrukt av sine mødre, det man "lærer" i barndommen blir ofte med videre. Vi ser det med incest, det har en tendens til å gå i arv.

Jeg har ikke et problem med feminisme, men noe av det verste med de mest ekstreme versjonene av feminisme er akkurat misandri, og ikke minst en tanke om at kvinner er bedre enn menn, at vi er fra forskjellige planeter, at menn er forbryterne og kvinner ofre, når sannheten er nærmere den at kvinner er like jævlige som menn, de bruker vold, de voldtar, de manipulerer og kvinner er de ubestridte verdensmesterne i psykisk vold. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (Akkurat nå):

Dessverre ikke. Jeg ser aldri min gruppe bli nevnt i slike debatter. Vi blir ikke tenkt på i det hele tatt. Så sånn er det. 

Med den oppførselen der så gjør du ikke deg fortjent til å bli lyttet til. Voksne vil prate med voksne. Ikke rasende barn fanget i en bestemors kropp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Noen av de verste seriemorderne i USA sin historie ble misbrukt av sine mødre, det man "lærer" i barndommen blir ofte med videre. Vi ser det med incest, det har en tendens til å gå i arv.

Jeg har ikke et problem med feminisme, men noe av det verste med de mest ekstreme versjonene av feminisme er akkurat misandri, og ikke minst en tanke om at kvinner er bedre enn menn, at vi er fra forskjellige planeter, at menn er forbryterne og kvinner ofre, når sannheten er nærmere den at kvinner er like jævlige som menn, de bruker vold, de voldtar, de manipulerer og kvinner er de ubestridte verdensmesterne i psykisk vold. 

 

Fedrene misbrukte de gjerne også. Ikke uvanlig at fedrene også har stukket av og ikke deltatt i oppdragelse, da med ustabil mor igjen med ansvar for oppdragelse. Har lest om maaange seriemordere og ja der er ting som går igjen, en dårlig oppvekst er det normale, alkoholisert far og unnvikende mor er også nevnt noen ganger! 

Hør nå her. Kvinner er ikke bedre enn menn og menn er ikke bedre enn kvinner. Vi er likestilt. Hva vil du krangle på her? Skal jeg si at menn er litt bedre kanskje og at kvinner er ganske onde... Eller? 

Lenke til kommentar
Martelè skrev (6 minutter siden):

Med den oppførselen der så gjør du ikke deg fortjent til å bli lyttet til. Voksne vil prate med voksne. Ikke rasende barn fanget i en bestemors kropp

Bestemors kropp? Jeg er ikke 30 engang! 😛 Men la meg gjette, du er en av de som mener man er gammel når man ikke er mindreårig eller nettopp blitt myndig.. Ditt problem, ikke mitt! 

Endret av Grønn420
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...