Gå til innhold

Anbefalte innlegg

knopflerbruce skrev (På 14.10.2024 den 10.14):

... Og, det med utseendet er en subjektiv skala og ikke en objektiv skala. (det vil alltid være noen kvinner "alle" er enige om er pene, ...

Om skalaen var subjektiv, og ikke objektiv, ville det ikke vært slik at "alle" menn er enige.

 

knopflerbruce skrev (På 14.10.2024 den 10.14):

De mennene som nå strømmer til konservative SoMe-kanaler er jo nettopp dem som leter etter forklaringer på manglende dametekke hos sine egne. Det er en grunn til at det er få av den sorten på f.eks. youtube som har verdiliberale menn som målgruppe, fordi de mennene leter ikke etter løsninger på dameproblemer de ikke har.

De som har problemer med dametekke søker hjelp til dét... det er apolitisk. Det er ikke slik at den som har slike problemer søker hjelp innenfor en eller annen politisk side.

De menn som har satte holdninger og tror de allerede vet hvordan det hele fungerer søker jo ikke hjelp, selv på tross av dårlige resultater. At det er tilnærmet lik null på venstresiden som gir menn råd om slikt på nett er bare tull. Det renner over av råd om slikt fra venstresiden... rådene er bare noen helt andre, og ofte mer subtile. Råd som "du må respektere kvinners valg" eller "kvinner vil bestemme selv" eller "gi rom for kvinnen i forholdet" eller "kvinner vil ha snille menn som hører på dem" osv. Se på rådene (som mer eller mindre direkte) har kommet fra deg i tråden, f.eks. "menn må utvikle seg med tiden" eller "vi må oppdatere oss som menn til å forstå at femininitet er bredere og inkluderer ting som før er blitt kalt maskulint" (veldig løst og fritt etter hukommelsen her altså, så ikke ordrett).

Ellers kan jo mangelen på mer direkte venstreorienterte "dating coaches" handle mye om at man på venstresiden har innbilt seg at det ikke er særlig med forskjeller mellom kjønnene, og at man derfor falskt tror at slikt ikke trengs.

 

knopflerbruce skrev (På 14.10.2024 den 10.14):

De du kaller "simper" er faktisk veldig populære, fordi de viser gode barnefarkvaliteter, ...

De er populære som "gay friends", og havner svært ofte i "the friend zone".

De viser det motsatte av barnefar-kvaliteter, da en barnefar bør sette grenser, lære barn disiplin, ha klare prinsipper, være villig til (om nødvendig) å "gå mot strømmen" og risikere livet sitt for både kona og barna, korrigere barna inn på rett spor, osv. Det er nemlig nødvendig å noen ganger skape "dårlig stemning" for å redde barna fra potensielle farer...

<"åååÅÅÅHH! Pappa, du eRR SÅÅ DUUUUUUUUUM!!!!! JEG ER 12 år!!!! Jeg er den ENESTE jenta i hele verden som ikke får ligge over hos kjæresten min!!!! Hvorfor HATER DU MEEEeeeeg! *dørsmell)">

*kremt, ^^^nødvendig^^^.

 

knopflerbruce skrev (På 14.10.2024 den 10.14):

No offence, men jeg er 99% sikker på at de fleste kvinnene her mye heller hadde tatt en kaffe med meg enn med deg. (...) Jeg har et kvinnepositivt syn, mens du skriver som om det er egenskaper de ikke har, og at menn er dem overlegne på ymse felt.

Når de fleste kvinner i tråden er feminister, grundig programmert til å være lojale til feminismen (grunnet dens sosial-dominante/populære stilling i samfunnet), så ville de nok det ja. Dog kan vi egentlig ikke vite dét heller, da personlige møter er noe ganske annet enn over ett tema i en nett-diskusjon.

 

 

 

Endret av Ogalaton
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ogalaton skrev (18 minutter siden):

Når de fleste kvinner i tråden er feminister, grundig programmert til å være lojale til feminismen (grunnet dens sosial-dominante/populære stilling i samfunnet), så ville de nok det ja. Dog kan vi egentlig ikke vite dét heller, da personlige møter er noe ganske annet enn over ett tema i en nett-diskusjon.

Jeg er ikke feminist, eller på noen områder er jeg det, men visse tema gjør at feminister overhodet ikke vil sette meg i samme kategori

Men likevel ville jeg aldri følt meg hjemme i en tradisjonell rolle som husmor, eller underordnet meg en mann på noe som helst vis 

Jeg liker livet som singel, økonomisk selvstendig kvinne som kan gjøre hva jeg vil... jeg betaler tilogmed andre for å vaske, fordi jeg ikke liker det selv

 Det er deilig

Endret av Tussi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Kassettspiller said:

Jeg er så takknemlig for mannen min og livet vi har sammen.

Jeg håper at alle dere også finner en partner med gode verdier, som kan løfte dere opp i forholdet og støtte hverandre. Velg å leve livet på en måte som føles riktig for deg og lev livet, så lenge det ikke skader noen. :)

❤️

Veldig glad for at slike som deg finnes. Du er et godt forbilde med tanke på mentalitet.

Det virker også som du har god forståelse for at det er forskjeller mellom kjønnene, og at det kan være fordelaktig at man får spille på disse fordelene og komplimentere hverandre i et forhold.

Slenger inn en video som er fullpakket med info om forskjeller på menn og kvinner. Kanskje interessant for deg som ser ut til å like å lære om forskjellig. Potensielt veldig lærerikt for alle som innbiller seg at menn og kvinner er veldig like. Forskning viser selvsagt en rekke med tydelige forskjeller mellom kjønnene. Noe som også gjør at vi normalt fungerer best med litt forskjellige roller og oppgaver. 🙂

 

Endret av P7SA
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (32 minutter siden):

men visse tema gjør at feminister overhodet ikke vil sette meg i samme kategori

Men det er jo ikke de som bestemmer hva som er feministisk eller ikke. Sikter du på abortdebatten?

Feminisme = en som arbeider for kvinners likestilling og frigjøring

Er godt forståelig hvorfor noen ikke ønsker å kalle seg feminister, selv om de er for likestilling, fordi begrepet ofte blir brukt feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (Akkurat nå):

Men det er jo ikke de som bestemmer hva som er feministisk eller ikke. Sikter du på abortdebatten?

Feminisme = en som arbeider for kvinners likestilling og frigjøring

Er godt forståelig hvorfor noen ikke ønsker å kalle seg feminister, selv om de er for likestilling, fordi begrepet ofte blir brukt feil.

Ja. I utgangspunktet så er jeg svært for kvinners rettigheter, kvinners muligheter og kvinners kompetanse i samfunnet.... likestilling,.like muligheter og likeverd som hovedord...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (32 minutter siden):

❤️

Veldig glad for at slike som deg finnes. Du er et godt forbilde med tanke på mentalitet.

Målet er at folk skal finne noe de trives med, slik at de kan leve et godt liv. Alle ønsker jo det beste for hverandre! (Håper jeg da).

Jeg synes det er interessant med forskning på mennesker og de forskjellene som finnes mellom kjønnene. Jeg synes det er vanskelig å forstå hva folk mener med at det er lite ulikt, men det kan skyldes at man bruker ulike definisjoner. :)

Folk skal få velge det som gjør dem lykkelige og passer dem🥰

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Ogalaton said:

Om skalaen var subjektiv, og ikke objektiv, ville det ikke vært slik at "alle" menn er enige.

Facts!

På individnivå er attraktivitet subjektivt. Men når vi snakker generelt om for eksempel menns preferanser, og har data fra titusener eller millioner, får vi en tydelig, objektiv, og målbar "skala" på en rekke parametre.

 

2 hours ago, Ogalaton said:

De menn som har satte holdninger og tror de allerede vet hvordan det hele fungerer søker jo ikke hjelp, selv på tross av dårlige resultater. At det er tilnærmet lik null på venstresiden som gir menn råd om slikt på nett er bare tull. Det renner over av råd om slikt fra venstresiden... rådene er bare noen helt andre, og ofte mer subtile. Råd som "du må respektere kvinners valg" eller "kvinner vil bestemme selv" eller "gi rom for kvinnen i forholdet" eller "kvinner vil ha snille menn som hører på dem" osv. Se på rådene (som mer eller mindre direkte) har kommet fra deg i tråden, f.eks. "menn må utvikle seg med tiden" eller "vi må oppdatere oss som menn til å forstå at femininitet er bredere og inkluderer ting som før er blitt kalt maskulint" (veldig løst og fritt etter hukommelsen her altså, så ikke ordrett).

Jeg synes det er veldig sært at knopflerbruce gir så mye dating råd. En mann som er singel, pusher 40, og har flere evig single kamerater ifølge seg selv. Hva med å hjelpe disse først? Eller kanskje problemet til noen av disse kameratene er at de har fulgt rådene hans, og derfor fortsatt er single? Eller kanskje de ble lurt til å tro at man må være simp.. og bare sa i eget hode "fuck det, da forblir jeg heller singel". ??

Jeg tenker at om noen er overvektig, ikke klarer å bli slank, liker å gi slanketips, og har flere overvektige venner. Da bør man kanskje revurdere hvor flink man er med disse slanketipsene. Det samme gjelder for dating.

Alle mine nærmeste kompiser er i langvarige og velfungerende forhold btw. Er visse fordeler med å være Mann, og ikke simp.

(Og før noen eventuelt går i krenkemodus og kaller "simp" for et personangrep som kan likestilles med å kalle noen "nek". Lag en nominasjonstråd her og på KG, nominer knopflerbruce/knooters og en rekke andre til prisen "Simp Of The Year" og se hvem som havner i toppen dersom man lager en poll. Vet hvor jeg hadde satt pengene for å si det slik. Dersom man blir kalt simp av en rekke personer, en rekke ganger, da bør man kanskje begynne å ta et hint om at det bare en fakta observasjon.)

2 hours ago, Ogalaton said:

De viser det motsatte av barnefar-kvaliteter, da en barnefar bør sette grenser, lære barn disiplin, ha klare prinsipper, være villig til (om nødvendig) å "gå mot strømmen" og risikere livet sitt for både kona og barna, korrigere barna inn på rett spor, osv. Det er nemlig nødvendig å noen ganger skape "dårlig stemning" for å redde barna fra potensielle farer...

Du tar opp et viktig poeng. Barn trenger en far som kan sette tydelige regler og fungere som et godt forbilde. Estimater viser f.eks at rundt 70% av skoleskyterne i USA er oppvokst med en alenemor. Å ha en far til stede, både som forbilde og som en som kan sette klare grenser, er avgjørende, ikke bare for barnets beste, men også for samfunnet som helhet.

Endret av P7SA
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ogalaton skrev (1 time siden):

Om skalaen var subjektiv, og ikke objektiv, ville det ikke vært slik at "alle" menn er enige.

 

De som har problemer med dametekke søker hjelp til dét... det er apolitisk. Det er ikke slik at den som har slike problemer søker hjelp innenfor en eller annen politisk side.

De menn som har satte holdninger og tror de allerede vet hvordan det hele fungerer søker jo ikke hjelp, selv på tross av dårlige resultater. At det er tilnærmet lik null på venstresiden som gir menn råd om slikt på nett er bare tull. Det renner over av råd om slikt fra venstresiden... rådene er bare noen helt andre, og ofte mer subtile. Råd som "du må respektere kvinners valg" eller "kvinner vil bestemme selv" eller "gi rom for kvinnen i forholdet" eller "kvinner vil ha snille menn som hører på dem" osv. Se på rådene (som mer eller mindre direkte) har kommet fra deg i tråden, f.eks. "menn må utvikle seg med tiden" eller "vi må oppdatere oss som menn til å forstå at femininitet er bredere og inkluderer ting som før er blitt kalt maskulint" (veldig løst og fritt etter hukommelsen her altså, så ikke ordrett).

Ellers kan jo mangelen på mer direkte venstreorienterte "dating coaches" handle mye om at man på venstresiden har innbilt seg at det ikke er særlig med forskjeller mellom kjønnene, og at man derfor falskt tror at slikt ikke trengs.

 

De er populære som "gay friends", og havner svært ofte i "the friend zone".

De viser det motsatte av barnefar-kvaliteter, da en barnefar bør sette grenser, lære barn disiplin, ha klare prinsipper, være villig til (om nødvendig) å "gå mot strømmen" og risikere livet sitt for både kona og barna, korrigere barna inn på rett spor, osv. Det er nemlig nødvendig å noen ganger skape "dårlig stemning" for å redde barna fra potensielle farer...

<"åååÅÅÅHH! Pappa, du eRR SÅÅ DUUUUUUUUUM!!!!! JEG ER 12 år!!!! Jeg er den ENESTE jenta i hele verden som ikke får ligge over hos kjæresten min!!!! Hvorfor HATER DU MEEEeeeeg! *dørsmell)">

*kremt, ^^^nødvendig^^^.

 

Når de fleste kvinner i tråden er feminister, grundig programmert til å være lojale til feminismen (grunnet dens sosial-dominante/populære stilling i samfunnet), så ville de nok det ja. Dog kan vi egentlig ikke vite dét heller, da personlige møter er noe ganske annet enn over ett tema i en nett-diskusjon.

 

 

 

Det jeg mente å si er at skalaen har et sterkt innslag av subjektivitet, ikke at det ikke finnes noen de fleste er enige om har en eller annen form for stereotyp "penhet". Å tro at vi to er enige om hvem som er hvilken "karakter", kan vi nok glemme. Tipper du vil rate noen som kommuniserer "jeg er en moderne karrierekvinne" betydelig lavere enn det jeg gjør, samtidig som jeg aldri vil putte husmor-looking kvinner særlig høyt fordi det gir feil assosiasjoner. For eksempel.

Folk søker som regel råd hos dem som i hovedsak er enige med seg selv, og deler premissene for hva som faktisk ER gode råd. Så jo, at de fleste "rådgiverne" der ute er konservative høyrelente folk er et klokkeklart signal om hvem som sliter mest. Det hender de legger ut spørsmål til følgerne sine om hvilke partier de støtter. Soleklart republikansk flertall (hvis det er amerikanske content creators).

Kan du liste opp noen av disse folkene? For å ta noen av disse høyrelente: Modern Wisdom er en kanal, Pearl (justpearlythings tror jeg hun kaller seg) er en annen. Det er eksempler hvor man ønsker å bli gredd medhårs, og høre folk jatte med på at det er "venstresiden", "feminismen" eller what not som har skylden og ikke en selv (eller sin egen politiske side).

De aller fleste friendzoner folk. Menn gjør det med kvinner, og kvinner gjør det med menn. Forskjellen er at anti-feminister ikke engang er bra nok til å være i en friend-zone fordi kvinner avskyr dem og deres holdninger. Og, da blir det i alle fall ikke noen kjæreste, heller. Hvis noen faktisk har en reell sjans til å bli en kvinnes kjæreste, er det jo nettopp folk som har et felles verdisyn i bunn med kvinnen de vil date. Og da kommer du ikke langt om du skal fronte at kvinner "biologisk sett ikke er så gode til ditt og datt", med mindre kvinnen du vil ha ser på deg og tenker "han der svir tevannet sitt og klarer ikke mer enn å varme opp frossenpizza og Fjordland". Du tenker det er sexy? Dette samme går faktisk også motsatt vei, det er INSTANT turnoff for de fleste menn om kvinner begynner å bable om at menn er dårlige til ditt og datt på en måte som gjør at man opplever at de snakker om seg også. (legger de til et premiss om at "DU er ikke sånn" er det lettere å akseptere)

Husk også at det er den moderne mannen som går motstrøms mot den stereotypiske maskuliniteten - hvor det er tradisjonalistene som bare jatter med på noe som er "opplest og vedtatt" (uten at noen har tatt seg bryet med å reflektere om dette egentlig er så sant).

Du har heller ikke noe grunnlag for å skille mellom fedreegenskaper her. Alt du gjør er å liste opp masse greier som kanskje eller kanskje ikke er relevant for rollen, men som ikke uten videre er noe som er utpreget gyldig for feministiske menn eller konservative menn. Hvorfor i huleste skulle en feministisk mann være noe dårligere på grensesetting enn en konservativ mann, for eksempel? Det gir liten mening. Og for the record: den mest elendige barnefarkvaliteten av dem alle (minus det man havner i fengsel for) er å ta på seg forsørgerrollen og jobbe overtid, fremfor å prioritere tid med ungen(e). Dette er sånt du finner i DINE kretser, ikke i min verden.

Jeg kan forøvrig gi andre og mer konkrete datingråd om det er dette du etterspør: lær deg dans, lær deg baking, lær deg håndarbeidsskills, lær deg å ta vare på utseendet ditt. Kom deg i form på en hvilken som helst annen måte enn å løfte vekter. Alle ting disse konservative influenserne aldri tør fortelle følgerne sine, fordi de er redde for å miste inntekten sin. Nei, ingen trenger å gjøre alt, men gjør i alle fall nok til at det er åpenbart at du ikke har Tate/Peterson som forbilder og nok til at kvinnene skjønner at du er flink til det du er flink til. Jeg bygger gjerne PCer, men det er vanskelig å imponere noen med det som har null interesse av dette og er fornøyd om den virker når de skrur den på. (det gjelder forøvrig også de menn som ikke har dette som hobby)

Hva mener du folk skulle oppdage om de møtte deg IRL og du åpner kjeften og snakker om de samme temaene, som de ikke ser i forumet her?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (19 minutter siden):

Facts!

På individnivå er attraktivitet subjektivt. Men når vi snakker generelt om for eksempel menns preferanser, og har data fra titusener eller millioner, får vi en tydelig, objektiv, og målbar "skala" på en rekke parametre.

 

Jeg synes det er veldig sært at knopflerbruce gir så mye dating råd. En mann som er single, pusher 40, og har flere evig single kamerater ifølge seg selv. Hva med å hjelpe disse først? Eller kanskje problemet til noen av disse kameratene er at de har fulgt rådene hans, og derfor fortsatt er single? Eller kanskje de ble lurt til å tro at man må være simp.. og bare sa i eget hode "fuck det, da forblir jeg heller singel".

Jeg tenker at om noen er overvektig, ikke klarer å bli slank, liker å gi slanketips, og har flere overvektige venner. Da bør man kanskje revurdere hvor flink man er med disse slanketipsene. Det samme gjelder for dating.

Alle mine nærmeste kompiser er i langvarige og velfungerende forhold btw. Er visse fordeler med å være Mann, og ikke simp.

(Og før noen eventuelt går i krenkemodus og kaller "simp" for et personangrep som kan likestilles med å kalle noen "nek". Lag en nominasjonstråd her og på KG, nominer knopflerbruce/knooters og en rekke andre til prisen "Simp Of The Year" og se hvem som havner i toppen dersom man lager en poll. Vet hvor jeg hadde satt pengene for å si det slik. Dersom man blir kalt simp av en rekke personer, en rekke ganger, da bør man kanskje begynne å ta et hint om at det bare en fakta observasjon.)

Du tar opp et viktig poeng. Barn trenger en far som kan sette tydelige regler og fungere som et godt forbilde. Estimater viser f.eks at rundt 70% av skoleskyterne i USA er oppvokst med en alenemor. Å ha en far til stede, både som forbilde og som en som kan sette klare grenser, er avgjørende, ikke bare for barnets beste, men også for samfunnet som helhet.

Det hjelper ikke å ha data på dette når du leser den feil. Det vesentlige er spennet i hvordan folk vurderer personer. Det er nok spenn der til at det er helt korrekt å si at "en manns femmer er en annen manns åtter". Cluet er å finne dem som vurderer hverandre høyere enn alle andre - da har du en god match. Jeg gjentar meg selv, men det er jo sant, så whatever.

Nå har jeg vel mer enn hintet frempå om at sjargongen i denne gamer-klikken er litt som her, hvor den med svak selvtillit huker av de samme konservativ, svak mann-boksene som enkelte i denne tråden gjør hvor man måler sin maskulinitet i antall kilo i benkpress og liknende. Han har fått rådene, tar dem ikke til seg, og er singel. Hans problem, han vet hva han kan gjøre om han vil det - men syns det er viktigere å late som han har mer maskuline hobbyer enn meg fordi jeg baker, sylter og safter og han spiser flintstek uten tilbehør (å, så mandig, liksom - KJØTTTTT)

Enig i viktigheten av å ha far tilstede. Så slutt å la mor være hovedforsørger, og la far få delta på lik linje i oppdragelsen gjennom at man deler på stillingsreduksjoner og oppgaver i hjemmet. Hvis alle de upersonlige oppgavene havner i fanget til mor, blir far mindre tilstede. Å fikse takrenna er ikke å være tilstede for barna, tenk det. Å lage matpakka deres og bytte bleiene, derimot...

Kunne ikke brydd meg mindre om jeg blir kalt en simp av diskusjon.no sine største fjols av noen debattanter. Det er dere som sutrer over "personangrep", og later som om dere ikke driver med det samme selv. Bestem dere. Postene til Grønn420 er helt innafor, gitt trådens språkbruk ellers.

Hvis noen laget en poll med "ja/nei" på om jeg er forumets største simp, blir jeg nok reddet av de kvinnelige brukerne, just saying ;) Det er heller ikke fakta bare fordi dere jatter med på hverandres drittslenging. Litt av en lavpannet "logikk".

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (4 timer siden):

Jeg er så takknemlig for mannen min og livet vi har sammen.

Jeg håper at alle dere også finner en partner med gode verdier, som kan løfte dere opp i forholdet og støtte hverandre. Velg å leve livet på en måte som føles riktig for deg, så lenge det ikke skader noen. :)

Dette mener de fleste men likevel så er det flere som reagerer om noen sier de vil leve alene. F.eks meg selv. Jeg vil bo alene og leve alene. Skader ikke noen, men tydeligvis blir noen støtt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (På 14.10.2024 den 2:43 PM):

En sannhet du ennå ikke er i nærheten av å kunne dokumentere. At heterofile menn liker pupper i sine mange forskjellige former beviser ikke noe som helst, ...

Brilliant...

<"At menn vektlegger utseende mye er ikke sant! At de liker pupper beviser ingenting!">

Menn bryr seg altså ikke så mye om utseende... men at de liker utseende beviser ingenting? Har pupper personlighet da kanskje?

 

Lenke til kommentar
P7SA skrev (1 time siden):

Facts!

På individnivå er attraktivitet subjektivt. Men når vi snakker generelt om for eksempel menns preferanser, og har data fra titusener eller millioner, får vi en tydelig, objektiv, og målbar "skala" på en rekke parametre.

 

Jeg synes det er veldig sært at knopflerbruce gir så mye dating råd. En mann som er singel, pusher 40, og har flere evig single kamerater ifølge seg selv. Hva med å hjelpe disse først? Eller kanskje problemet til noen av disse kameratene er at de har fulgt rådene hans, og derfor fortsatt er single? Eller kanskje de ble lurt til å tro at man må være simp.. og bare sa i eget hode "fuck det, da forblir jeg heller singel". ??

Jeg tenker at om noen er overvektig, ikke klarer å bli slank, liker å gi slanketips, og har flere overvektige venner. Da bør man kanskje revurdere hvor flink man er med disse slanketipsene. Det samme gjelder for dating.

Alle mine nærmeste kompiser er i langvarige og velfungerende forhold btw. Er visse fordeler med å være Mann, og ikke simp.

(Og før noen eventuelt går i krenkemodus og kaller "simp" for et personangrep som kan likestilles med å kalle noen "nek". Lag en nominasjonstråd her og på KG, nominer knopflerbruce/knooters og en rekke andre til prisen "Simp Of The Year" og se hvem som havner i toppen dersom man lager en poll. Vet hvor jeg hadde satt pengene for å si det slik. Dersom man blir kalt simp av en rekke personer, en rekke ganger, da bør man kanskje begynne å ta et hint om at det bare en fakta observasjon.)

Du tar opp et viktig poeng. Barn trenger en far som kan sette tydelige regler og fungere som et godt forbilde. Estimater viser f.eks at rundt 70% av skoleskyterne i USA er oppvokst med en alenemor. Å ha en far til stede, både som forbilde og som en som kan sette klare grenser, er avgjørende, ikke bare for barnets beste, men også for samfunnet som helhet.

Vær snill mot knop, han får garantert pult. I motsetning til visse andre her inne *host*. Menn som liker kvinner og er snill med kvinner får kos i bøtte og spann. :) 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Ogalaton skrev (2 minutter siden):

Brilliant...

<"At menn vektlegger utseende mye er ikke sant! At de liker pupper beviser ingenting!">

Menn bryr seg altså ikke så mye om utseende... men at de liker utseende beviser ingenting? Har pupper personlighet da kanskje?

 

Eh ja? Mine snakker til hverandre hver dag, ene er snill og andre litt merkelig. Den venstre sier at du er litt ute på bærtur her forresten. 

Endret av Grønn420
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (16 minutter siden):

Dette mener de fleste men likevel så er det flere som reagerer om noen sier de vil leve alene. F.eks meg selv. Jeg vil bo alene og leve alene. Skader ikke noen, men tydeligvis blir noen støtt. 

Det er mulig at noen kan bli støtt av det, men jeg blir ikke det.

Til syvende og sist er det ditt valg, og da er det viktig at man velger noe man virkelig ønsker. :)

Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (På 14.10.2024 den 2:47 PM):

Hvis du skal oversette ord dine høyreradikale youtube-influensere ofte bruker, så kan du i alle fall oversette det korrekt. Det heter mental gymnastikk, ikke akrobatikk.

Språket ditt avslører deg, som det ofte gjør med høyrefolk som tror det vet "sannheten" om komplekse temaer. ...

Jeg valgte å skrive "mental akrobatikk". Jeg var usikker på bruken av mental gymnastikk, da jeg tenkte at det kanskje kunne mistolkes til det man også kaller "hjernetrim". Jeg satte også anførselstegn rundt det for å vise til at jeg var "fri i bruken". Ellers ville det vært rart om jeg oversatte "mental gymnastics" (engelsk) til akrobatikk istedenfor gymnastikk... så det at jeg var "fri i bruken" der viser jo egentlig klart det motsatte, at jeg ikke oversatte det fra noe sted.

BTW... Jeg finner det avslørende hvordan du, istedenfor å "ta ballen", heller fokuserer utelukkende på å "ta mannen". Jeg skriver "utelukkende" fordi det ikke finnes spor av noen berøring av det faktiske temaet i tråden i noen av postene dine hittil (ihvertfall ikke med forklaende argumenter). Nei det har nærmest alene kommet angrep på "ting rundt" debatten fra deg... med påfølgende tåpelige anklager.

Det at du ikke kan angripe meg med argumenter innenfor temaets rammer, men heller må "lete deg blå" etter andre angrepsvinkler sier en hel del.

Det er om mulig enda tåpeligere (og det skal mye til for å bli tåpeligere enn selve posten din) med alle de som har prestert å gitt deg "tomler" og "innsiktsfullt" på den.

Det sier jo helt klart noe om det mentale nivået blant mange i tråden når postene som ikke engang berører temaet med mot-argumenter blir jublet frem... men så er de jo feminister da, så jeg er jo ikke overrasket...

Tenk at du måtte stupe så lavt at du virkelig prøvde å "arrestere" meg på et mulig "skjevt ord"... mener du selv at du besitter et greit nivå av modenhet?

 

Endret av Ogalaton
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (5 timer siden):

Jeg er ikke feminist, eller på noen områder er jeg det, men visse tema gjør at feminister overhodet ikke vil sette meg i samme kategori

Men likevel ville jeg aldri følt meg hjemme i en tradisjonell rolle som husmor, eller underordnet meg en mann på noe som helst vis 

Jeg liker livet som singel, økonomisk selvstendig kvinne som kan gjøre hva jeg vil... jeg betaler tilogmed andre for å vaske, fordi jeg ikke liker det selv

 Det er deilig

Jeg har ikke sagt at kvinner ikke skal få velge noe... man bør ha fritt valg. Problemet er blant annet at "fritt valg" bare er en illusjon når feminismens dominerende/sosial-populære posisjon i samfunnet gir den effekt at det får kvinner til å føle at noe er "feil ved dem" om de skulle velge mer tradisjonelt.

De blir, ved feminismen, presset til å flykte fra de tradisjonelle valg.

Bare se på all den dritten de anti-feministiske damene må tåle å høre fra feminister, bare fordi de fritt valgte noe annet enn hva som er "feminismens ønsker" for dem og deres liv.

Feminismen er som en mishandler som lurer til seg kvinners lojalitet. Prøver man som kvinne å rømme fra denne mishandleren, vil den forsøke å manipulere, mobbe og/eller true henne tilbake til "det riktige spor". Den søker å få den "ulydige kvinnen" tilbake til seg og "under kontroll". Den har fine ord på seg for å være for kvinner og deres interesser, men gir egentlig fullstendig blanke i dem.

 

Endret av Ogalaton
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ogalaton skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke sagt at kvinner ikke skal få velge noe... man bør ha fritt valg. Problemet er blant annet at "fritt valg" bare er en illusjon når feminismens dominerende/sosial-populære posisjon i samfunnet gir den effekt at det får kvinner til å føle at noe er "feil ved dem" om de skulle velge mer tradisjonelt.

De blir, ved feminismen, presset til å flykte fra de tradisjonelle valg.

Bare se på all den dritten de anti-feministiske damene må tåle å høre fra feminister, bare fordi de fritt valgte noe annet enn hva som er "feminismens ønsker" for dem og deres liv.

Feminismen er som en mishandler som lurer til seg kvinners lojalitet. Prøver man som kvinne å rømme fra denne mishandleren, vil den forsøke å manipulere, mobbe og/eller true henne tilbake til "det riktige spor". Den søker å få den "ulydige kvinnen" tilbake til seg og "under kontroll". Den har fine ord på seg for å være for kvinner og deres interesser, men gir egentlig fullstendig blanke i dem.

 

Feminister verdsetter det faktum at de har et valg og ønsker det samme for kvinner verden over. Man kan velge det livet man ønsker å leve og så lenge man er lykkelig spiller det ingen rolle hva man gjør. 

Kvinner står ovenfor langt større utfordringer i samfunnet enn det du snakker om her, men dette er noe du bryr deg om fordi du har en formening om hvordan kvinner skal være og hvordan de skal leve. Det er ikke det at du bryr deg om kvinner eller har omtanke for de, det handler om at du mener at kvinner skal være i sin gamle rolle hvor de lever under kontroll og makt av menn. Jeg lurer veldig på hvordan du stilte deg til for eksempel #metoo, siden du er så engasjert i kvinners liv og mener at kvinner har det absolutt best i et tradisjonelt ekteskap hvor de skal være hjemme å lage mat og oppdra barn. Gikk du i fakkeltog og snakket høylytt om hvor ille det er at kvinner blir voldtatt og seksuelt trakassert? Nei det gjorde du garantert ikke. 

Det som er skummelt med slike som deg og et par andre her i tråden er at dere bryr dere genuint ikke om kvinner i det hele tatt. Dere bryr dere om dere selv, deres egne behov, og det å kontrollere andre. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (5 timer siden):

Jeg er ikke feminist, eller på noen områder er jeg det, men visse tema gjør at feminister overhodet ikke vil sette meg i samme kategori

Men likevel ville jeg aldri følt meg hjemme i en tradisjonell rolle som husmor, eller underordnet meg en mann på noe som helst vis 

Jeg liker livet som singel, økonomisk selvstendig kvinne som kan gjøre hva jeg vil... jeg betaler tilogmed andre for å vaske, fordi jeg ikke liker det selv

 Det er deilig

Det er på grunn av feminismen at du kan være singel og økonomisk selvstendig, det er på grunn av feminismen at du kan betale noen for å vaske for deg. Det er på grunn av feminismen at du og jeg sitter her og kan gjøre akkurat det vi vil. Det er på grunn av feminismen at du har stemmerett og at du faktisk har en stemme. Du er et menneske som følge av feminismen. 

Tenk litt mer på dette. Jeg er også singel, selvstendig økonomisk (men jeg liker å vaske da, hehe), og jeg er ekstremt takknemlig for at jeg kan velge det. Det er ingen som sa til meg at jeg måtte aldri gifte meg eller få barn fordi det er som pesten og bla bla, det er et valgt jeg har tatt selv som følge av erfaringer, inntrykk i livet som har påvirket meg osv. 

Skal vi sette ting veldig på spissen så kan vi jo si grovt sett at INGEN har fri vilje fordi vi i stor grad blir påvirket av miljøet og samfunnets forventninger, men saken er at det er så mange forskjellige miljøer og samfunnslag i dag at man lett kan bli bombadert med inntrykk og påvirkninger, spesielt om man vanker mye på internett. Da blir man temmelig forvirra for man vet jo ikke hva man vil. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
P7SA skrev (3 timer siden):

Facts!

På individnivå er attraktivitet subjektivt. Men når vi snakker generelt om for eksempel menns preferanser, og har data fra titusener eller millioner, får vi en tydelig, objektiv, og målbar "skala" på en rekke parametre.

 

Jeg synes det er veldig sært at knopflerbruce gir så mye dating råd. En mann som er singel, pusher 40, og har flere evig single kamerater ifølge seg selv. Hva med å hjelpe disse først? Eller kanskje problemet til noen av disse kameratene er at de har fulgt rådene hans, og derfor fortsatt er single? Eller kanskje de ble lurt til å tro at man må være simp.. og bare sa i eget hode "fuck det, da forblir jeg heller singel". ??

Jeg tenker at om noen er overvektig, ikke klarer å bli slank, liker å gi slanketips, og har flere overvektige venner. Da bør man kanskje revurdere hvor flink man er med disse slanketipsene. Det samme gjelder for dating.

Alle mine nærmeste kompiser er i langvarige og velfungerende forhold btw. Er visse fordeler med å være Mann, og ikke simp.

(Og før noen eventuelt går i krenkemodus og kaller "simp" for et personangrep som kan likestilles med å kalle noen "nek". Lag en nominasjonstråd her og på KG, nominer knopflerbruce/knooters og en rekke andre til prisen "Simp Of The Year" og se hvem som havner i toppen dersom man lager en poll. Vet hvor jeg hadde satt pengene for å si det slik. Dersom man blir kalt simp av en rekke personer, en rekke ganger, da bør man kanskje begynne å ta et hint om at det bare en fakta observasjon.)

Du tar opp et viktig poeng. Barn trenger en far som kan sette tydelige regler og fungere som et godt forbilde. Estimater viser f.eks at rundt 70% av skoleskyterne i USA er oppvokst med en alenemor. Å ha en far til stede, både som forbilde og som en som kan sette klare grenser, er avgjørende, ikke bare for barnets beste, men også for samfunnet som helhet.

Her var du inne på mye bra. Du fikk en velfortjent "innsiktsfullt" av meg. Det fine er at når vi får "tomler" og slikt i tråden så er det faktisk genuint, fordi det er argumentativt merittert... og ikke alene fordi noen bare blindt og hjernedødt støtter oss ut av populær forventning.

 

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (2 timer siden):

Feminister verdsetter det faktum at de har et valg og ønsker det samme for kvinner verden over. Man kan velge det livet man ønsker å leve og så lenge man er lykkelig spiller det ingen rolle hva man gjør.

Nei. Feminismens tilhengere hyller deg bare om du tar feministiske valg. Tar du anti-feministiske valg hater de deg.

 

Grønn420 skrev (2 timer siden):

Kvinner står ovenfor langt større utfordringer i samfunnet enn det du snakker om her, men dette er noe du bryr deg om fordi du har en formening om hvordan kvinner skal være og hvordan de skal leve. Det er ikke det at du bryr deg om kvinner eller har omtanke for de, ...

Du har også meninger om hvordan kvinner bør velge... er jo derfor du skriver i tråden...

Jeg bryr meg så mye om kvinner at jeg orker å delta i tråden. Og dét sier mye, da tråden har generert enormt med idioti fra mot-debattantene som jeg har måttet lest gjennom og besvart til nå...

 

Grønn420 skrev (2 timer siden):

... det handler om at du mener at kvinner skal være i sin gamle rolle hvor de lever under kontroll og makt av menn. ...

Dagens feminisme holder dere minst like mye under kontroll, og den har null omsorg eller kjærlighet til dere. Den driter i dere. Hvem ville du helst gitt "elevert" makt til: en kjærlig mann (med genuin interesse for det beste for deg), eller en mishandler (feminismen)? Valget bør være enkelt.

Se for deg en skute. Kapteinen har all makt og kontroll over nestkommanderende. Er nestkommanderende derfor mindre viktig? Er han undertrykket? Om ikke kapteinen misbruker sin makt så finnes det ikke noe problem. Feminismen oppfordrer til et slags "mytteri".

 

Grønn420 skrev (2 timer siden):

... Jeg lurer veldig på hvordan du stilte deg til for eksempel #metoo, ...

#metoo var fæle greier. Men #metoo passer ikke inn med feminismen, for om kvinner virkelig evner å være selvstendige, ta egne valg etter sin egen integritet, uten å la seg kontrollere av dominerende/sosial-populær påvirkning, så skulle det jo aldri blitt noe #metoo. Tenk etter... kvinnene "aksepterte" altså alt det de ble utsatt for, bare fordi de ikke ville "miste rollen/posisjonen sin" og/eller ikke ville være "den som brøt med den sosial-populære forventningen" til dem.

Seriøst... at kvinner godtok å presentere seg nakne frem for en onanerende mann, eller å bli sexuelt utnyttet, bare fordi "Alle andre gjorde jo det! Det var jo normalt!",-----(hvor det først ble et "problem" mange år etterpå fordi den dominante/sosial-populære "tanken" ble skiftet om, slik at det plutselig var "inn" å si ifra og/eller være imot dette),-----bekrefter jo alt jeg har sagt hittil i tråden angående kvinners tilbøyelighet til å underordne seg dominante/sosial-populære "trender".

Ikke misforstå. Som sagt #metoo var, og er, fæle greier (der det faktisk er alvorlig da, og ikke når det ropes #metoo bare fordi dama hadde en "bad date" f.eks). Kvinner som ble/blir voldtatt er noe annet, og selvfølgelig alltid grusomt.

Om feminismens påstander om kvinner var riktige, skulle det aldri blitt noe #metoo, fordi da ville kvinnene evnet å holde seg til sin egen integritet like mye som menn, og ikke falt for det "sosiale presset".

Men det ble #metoo... som faktisk beviser at det er jeg som har de riktige påstander om kvinner, nemlig at de er svake for dominant/sosial-populær påvirkning, og ikke evner å handle etter egen integritet i like stor grad som menn.

Altså... at de fleste av kvinnene tillot ("frivillig") sexuelt misbruk, bare fordi de ikke ville "skille seg ut" eller "være den eneste som ikke ble med på leken", sier jo alt... du kan ikke skylde på at de var "for redde" heller, da de lett kunne sagt fra seg den aktuelle rollen/posisjonen ved å bruke unnskyldning x, y eller z.

Igjen... inkluderer ikke voldtekt her altså (unntaket blir om kvinnene på forhånd visste at det var sannsynlig at det "forventede løpet" ville inkludert voldtekt. Da gir det jo mening og også inkludere dét).

Still deg selv følgende spørsmål: Om kvinner er på samme nivå som menn (samme egenskaper, samme kognitive evner, har samme nivå av selvstendighet, integritet og prinsippfasthet) hvorfor synes du da at #metoo var så fælt? Var de ikke frie til å ikke godta det?

 

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...