Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å rose deg, @Kassettspiller. Jeg tar meg den frihet å takke deg for at samfunnet ikke har formet deg i like stor grad som det dessverre har formet de fleste i nåtidens forvirrende tider, hvor folk lider av en enorm sannhets-flykt.

Du er en meget viktig "edruelighet" i samfunnet som i større grad enn mange andre har forstått at "kvinnejobber" er viktige, og bør bli satt pris på. Jeg mener at kvinner er viktige og at den tradisjonelle, kvinnelige kjønnsrollen i høyeste grad er nødvendig. Ingen burde nedverdige den fine rollen.

Ikke la deg manipulere av slike som sier de vil at kvinner skal få velge fritt, men som samtidig kritiserer kvinner som velger å være husmødre eller som forsøker å påvirke deg i en mer feministisk retning.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ogalaton skrev (14 minutter siden):

Jeg ønsker å rose deg, @Kassettspiller. Jeg tar meg den frihet å takke deg for at samfunnet ikke har formet deg i like stor grad som det dessverre har formet de fleste i nåtidens forvirrende tider, hvor folk lider av en enorm sannhets-flykt.

Du er en meget viktig "edruelighet" i samfunnet som i større grad enn mange andre har forstått at "kvinnejobber" er viktige, og bør bli satt pris på. Jeg mener at kvinner er viktige og at den tradisjonelle, kvinnelige kjønnsrollen i høyeste grad er nødvendig. Ingen burde nedverdige den fine rollen.

Ikke la deg manipulere av slike som sier de vil at kvinner skal få velge fritt, men som samtidig kritiserer kvinner som velger å være husmødre eller som forsøker å påvirke deg i en mer feministisk retning.

 

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor dette blir sett ned på. Når jeg snakker om det med andre, blir jeg ofte kalt naiv og får høre at jeg burde ha en mer 'rettferdig' fordeling. For min del mener jeg at det er rettferdig at jeg tar mine 'husmoroppgaver', mens kjæresten tar sine oppgaver som ofte blir sett på som manneoppgaver.

Å ta vare på hverandre og dyrke sine talenter gjennom slike oppgaver ser jeg ikke som bortkastet kompetanse, snarere tvert imot.

Å ta vare på barn og bruke mye tid med dem er også et svært viktig og givende ansvar. Det å være husmor er faktisk en av de viktigste jobbene. Selv har jeg ikke barn, men min søster er ordentlig husmor og har barn. Det utrolig givende og betydningsfullt og hun får brukt mange av sine talenter. Hun er til og med kjent for hvor dyktig hun er. 

At folk snakker ned om den tradisjonelle kvinnelige kjønnsrollen, synes jeg er trist og det føles heller ikke som støtte for kvinner.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ogalaton skrev (1 time siden):

Jeg finner posten din litt åpen for tolkning og etterspør derfor hvem du siktet til med dette. Hvem er du enig med? Det er jo tross alt flere poster her nå, posten din kunne jo vært ment til hvem som helst av oss.

 

Jeg mente deg, og at jeg er delvis enig i de gamle rollene etc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (2 timer siden):

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor dette blir sett ned på. Når jeg snakker om det med andre, blir jeg ofte kalt naiv og får høre at jeg burde ha en mer 'rettferdig' fordeling. ...

Jeg forstår hvorfor. Det er nemlig slik at det i dag fra alle "samfunnets kanter" ropes høyt og ensidig om at feminisme er bra, og at den tradisjonelle forståelsen om kjønnene i all tid før har vært "kvinnefiendtlig" og undertrykkende. Alle blir tvangsfóret med dette synet uten noen motforestillinger. Det som da har skjedd, og skjer, er at det store flertallet, (massene/saueflokken) også blir "hjernevasket" til å være helt enig med dét synet. De blir til det som kalles "nyttige idioter". Disse sitter da igjen med en oppfatning om at det du representerer (det tradisjonelle) er en farlig fiende som man er nødt til å bekjempe med alle midler. Pga dette vil mange også se på deg personlig som en fiende, siden du bryter med det de oppfatter som "det åpenbart riktige syn!".

Det er selvfølgelig mange som ikke er enig med mantraet, men disse er vanligvis for redde til å si sin mening høyt, nettopp av frykt for å få den "hatefulle mobben" imot seg.

Det er i realiteten du, og slike som deg, som er de virkelig "sterke" kvinnene. Ikke noen av dem.

Nettopp fordi du/dere både tør og tåler å "stå støtt i stormen", og har klart å bryte med samfunnets "oppdragelse" som er skadelig og "naturfiendtlig", er det du/dere som egentlig er de som rettmessig kan kalles de "sterke".

Du bør være stolt av deg selv!

 

Kassettspiller skrev (2 timer siden):

... For min del mener jeg at det er rettferdig at jeg tar mine 'husmoroppgaver', mens kjæresten tar sine oppgaver som ofte blir sett på som manneoppgaver.

Å ta vare på hverandre og dyrke sine talenter gjennom slike oppgaver ser jeg ikke som bortkastet kompetanse, snarere tvert imot.

Å ta vare på barn og bruke mye tid med dem er også et svært viktig og givende ansvar. Det å være husmor er faktisk en av de viktigste jobbene. Selv har jeg ikke barn, men min søster er ordentlig husmor og har barn. Det utrolig givende og betydningsfullt og hun får brukt mange av sine talenter. Hun er til og med kjent for hvor dyktig hun er. 

At folk snakker ned om den tradisjonelle kvinnelige kjønnsrollen, synes jeg er trist og det føles heller ikke som støtte for kvinner.

 

Helt riktig. Husmødre var en gang "selve skjelettet som holdt nasjonen (kroppen) oppreist".

Tenk å, som kvinne, ikke få være til stede for å få oppleve alle de "magiske" øyeblikkene som hele tiden finner sted gjennom sine egne barns oppvekst... Å være fanget på en jobb, gå glipp av alt som er betydningsfullt, å i tillegg være tappet for energi når man kommer hjem, slik at man heller ikke får det rette fokuset barnet/barna trenger!

Søstera di bør også være stolt av seg selv, så si det til henne og del med henne hva jeg har skrevet til deg her... om du vil da, selvfølgelig.

 

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...