Gå til innhold

Anbefalte innlegg

leticia skrev (3 timer siden):

Nei, og det kunne ikke jeg heller. Men jeg kunne gjerne blitt med dere gutta å spilt spill, idrett, gå å se en kamp osv.  

Nei, og det er den heller ikke hos meg. Jeg skjønner at du snakker om trender her, og at jeg nok er et unntak. Men det er ikke noe som er mer frustrerende for min del enn en antagelse om at man er sånn og sånn bare fordi man er født som kvinne eller som mann. 

Det tror jeg deg på, men sånn er det nå en gang for en god andel kvinner, noe som er så godt som fraværende blant menn. Ja, noe er nok trender, men det er også noe som ser ut til å falle kvinner (mer enn menn) naturlig. Jeg er heller ikke A4 på alt som typisk tilskrives menn, og er enig i at det er frustrerende å bli tatt for å være sånn og sånn fordi man er mann (eller kvinne). Spesielt det å bli antatt for å være ute etter et ligg. Noen kan faktisk bli sure fordi de antok at det ville jeg helt sikkert bli med på, før det går opp for dem at nei, sånn er jeg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maskinfører skrev (20 minutter siden):

De proppa jo hodene til jenteungene fulle så de gikk og kappa av brystene ☹️

Det kan være interessant å undersøke om kjønnsdysfori har sammenheng med maskulin eller feminin hjerne. Det finnes nok ulike grader av maskulin og feminin hjerne, noe som betyr at jeg som har en mer maskulin hjerne, ikke nødvendigvis må oppleve kjønnsdysfori (og det gjør jeg heller ikke).

Forskning viser at autistiske individer har en høyere sannsynlighet for å identifisere seg som trans sammenlignet med den generelle befolkningen. Kanskje dette har sammenheng med at autistiske jenter ofte har en mer maskulin hjerne? Jeg skal ikke si dette for sikkert, men det er en interessant teori å vurdere.

Jeg tror denne tråden refererer til det biologiske kjønnet man ble født med. Men man kan også bli født i feil kropp og ettersom hjernen er en del av biologien er dette også biologisk på sin måte.

Det er uansett viktig å ha en grundig vurdering for de som opplever dette, slik at man er sikker på at de virkelig er født i feil kropp før man tar større skritt, som for eksempel kjønnsoperasjon. Det ville vært interessant å diskutere dette videre.

Endret av Kassettspiller
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (5 minutter siden):

Det kan være interessant å undersøke om kjønnsdysfori har sammenheng med maskulin eller feminin hjerne. Det finnes nok ulike grader av maskulin og feminin hjerne, noe som betyr at jeg som har en mer maskulin hjerne, ikke nødvendigvis må oppleve kjønnsdysfori (og det gjør jeg heller ikke).

Forskning viser at autistiske individer har en høyere sannsynlighet for å identifisere seg som trans sammenlignet med den generelle befolkningen. Kanskje dette har sammenheng med at autistiske jenter ofte har en mer maskulin hjerne? Jeg skal ikke si dette for sikkert, men det er en interessant teori å vurdere.

Jeg tror denne tråden refererer til det biologiske kjønnet man ble født med. Men man kan også bli født i feil kropp og ettersom hjernen er en del av biologien er dette også biologisk på sin måte.

Det er uansett viktig å ha en grundig vurdering for de som opplever dette, slik at man er sikker på at de virkelig er født i feil kropp før man tar større skritt, som for eksempel kjønnsoperasjon. Det ville vært interessant å diskutere dette videre.

Ja det kan være interessant det ja mulig jeg dummet meg ut ved det jeg skrev ☹️ ja er nok mange som tar operasjon etter hva de hører mange har angret også ☹️

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (4 minutter siden):

Jeg antar dette var relatert til kjønnsidentitet og transe greiene?
Jeg synes ikke noe om at folk ødelegger kroppen sin. Men folk får vel være folk.
Hadde jeg hatt barn hadde jeg aldri gått med på det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (8 minutter siden):

ja er nok mange som tar operasjon etter hva de hører mange har angret også ☹️

Er derfor viktig med forskning innefor dette feltet og⬇️

Kassettspiller skrev (14 minutter siden):

Det er uansett viktig å ha en grundig vurdering for de som opplever dette, slik at man er sikker på at de virkelig er født i feil kropp før man tar større skritt, som for eksempel kjønnsoperasjon. Det ville vært interessant å diskutere dette videre.

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (3 timer siden):

Nei, og det kunne ikke jeg heller. Men jeg kunne gjerne blitt med dere gutta å spilt spill, idrett, gå å se en kamp osv.  

Nei, og det er den heller ikke hos meg. Jeg skjønner at du snakker om trender her, og at jeg nok er et unntak. Men det er ikke noe som er mer frustrerende for min del enn en antagelse om at man er sånn og sånn bare fordi man er født som kvinne eller som mann. 

Du vet, svært mange gutter har denne kakleklubben. Den heter "discord", hvor man ler av prompevitser og flekser "maskulinitet" overfor hverandre. Hvertfall i noen kretser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 timer siden):

Det er det vel heller ingen som har sagt at vi er. Det kan likevel være store variasjoner innad i hvert enkelt kjønn. Vi kan ha forskjellig hormonnivåer som påvirker. 

Enig. Jeg aner ikke hvem som har påstått det. Jeg har ikke det (jeg sier bare at forskjellene er mye mindre enn innad blant kjønnene, som tross alt er et helt annet utsagn).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Martelè skrev (2 minutter siden):

Jeg antar dette var relatert til kjønnsidentitet og transe greiene?
Jeg synes ikke noe om at folk ødelegger kroppen sin. Men folk får vel være folk.
Hadde jeg hatt barn hadde jeg aldri gått med på det

Ja enig så enig det kan ha vært det nei at de ødelegger kroppen er inne noe særlig spesielt ikke når de er så unge mange eldre angrer på tatoveringer 

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Ja enig så enig det kan ha vært det nei at de ødelegger kroppen er inne noe særlig spesielt ikke når de er så unge mange eldre angrer på tatoveringer 

Man skal selvsagt respektere voksnes myndighet og autonomi, men å la mindreårige ta hormonbehandling
og kjønnskifte er jeg totalt imot

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 time siden):

.Men man kan også bli født i feil kropp og ettersom hjernen er en del av biologien er dette også biologisk på sin måte.

Nei, ingen fødes i feil kropp, og kjønnet sitter ikke i hjernen, som opptil flere biologer har forsøkt å fortelle i en årrekke nå (Glenn P Sætre, Kristian Gundersen, Colin Wright, Richard Dawkins mm). Det er størrelsen og funksjonen til kjønnscellene som definerer biologisk kjønn (hos mennesker egg- og sædceller). Ikke hjernen, ikke hva man selv-identifiserer som, og heller ikke om man foretrekker rosa, skjørt og dukker fremfor blått, shorts og fotball. Den "forskningen" der er drevet av aktivisme og diverse pseudovitenskap, hypoteser med manglende evidens, og folk som forleser seg på skeiv teori bl.a. Til og med Pirelli Benestad er enig i at "født i feil kropp" er et voldelig uttrykk

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
On 8.10.2024 at 1:09 AM, Ogalaton said:

Mannen og kvinnens svært forskjellige "indre naturer" vitner også om dette.

Feminisme har ødelagt de vestlige samfunn. Det har resultert i fallende "lykkelighet" hos begge kjønn. Feminismen må bort.

 

Men hva vet du om kvinner da, sånn egentlig? Feminismen har ikke ødelagt noe som helst. Det er materialisme som har ødelagt vestlige samfunn. 

Lenke til kommentar

Om man tar seg tid og undersøker/observerer kjønnene vil man finne (om man ikke er for "programmert" av samfunns-propagandaen) at den romantiske/seksuelle tiltrekningen mellom våre 2 kjønn er helt forskjellig fra hverandre. (taler her generelt ut fra hva majoriteten av menn og kvinner leter etter, og tar ikke hensyn til "overlapping" eller unntak, da det sier seg selv at unntak kan finnes, hovedsaklig pga samfunnets "forming" av oss alle på det ideologiske plan)

Man ser altså at det som troner på toppen av menns preferanser er det rent visuelle, altså utseende, og lavere alder enn dem selv. Søker man bevis for dette, trenger man (egentlig) ikke se lenger enn til mengden av strippeklubber i verden.

Hos kvinner er det "indre karakter" som troner øverst på listen. Man vil ha en "elevert" mann. Søker man bevis for dette, trenger man (egentlig) ikke se lenger enn til det faktum at menn som anser seg selv som "elevert" på en eller annen måte er de som damene virkelig sikler etter.

 

Om det er en mann med en "høy-status jobb", eller en med mye penger, eller en med rålekker bil, en som synes selv at han er "rådeilig" utseende-messig, en som har trent mye, en som føler seg sosialt overlegen, en med ideologiske eller religiøse overbevisninger, en toppidrettsutøver, en rockestjerne, en lege, en administrerende direktør osv osv osv... Ingenting av alt jeg ramset opp her er egentlig viktig for damene. Det deres "indre natur" sikler etter er at den aktuelle mannen har denne "indre" vissheten, tryggheten, selvsikkerheten, og at han føler han har stor verdi. Nettopp at han på innsiden føler selv at han er "elevert". En slik ekte følelse er ikke noe en mann så lett kan forfalske, fordi kvinner er eksperter på å lese folk, også menn. Så å "fake" selvtillit hjelper lite.

Bare tenk på det kvinner sier om "simp-menn" de ikke er interessert i... "han er ikke trygg på seg selv!" eller "om han ikke har tro på seg selv, hvorfor skal jeg ha tro på ham!!??" eller "ÅÅRH... Jeg vet ikke HVORFOR!! Han ER jo snill, men.......... Det er bare noe.... ja... du vet.... noe "ICK" med ham!!!" Eller noe mer kryptert som: "Jeg vet ikke... det er bare ikke noen "kjemi" der." Eller "det er jo ikke noe galt med ham, han ville sikkert bli en fin fyr for en dame, han er jo SÅÅ snill og... det er ingenting galt med ham... jeg har bare ikke DEN slags følelser for ham... jeg tenker på ham mer som en venn". Også råd som jeg har observert at kvinner får seg til å gi sine mannlige simp-venner er ofte sånn: "Du prøver bare for hardt! Du må være litt mer chill." Eller "Du må ikke sette dama på noen pidestall..." eller, igjen mer kryptert: "Du må bare være deg selv!". Disse kommentarene og rådene fra kvinner selv vitner om at de ønsker en mann som genuint føler seg "elevert" over den aktuelle kvinnen (eller i samfunnet ellers på et eller annet vis, og dermed også over kvinnen). Han føler at han har "større verdi" enn henne. (Skulle du være i tvil, så er det nok av "psykopater" der ute som omtrent kan velge fritt... bare se på den enorme mengden av damer som "faller hodestups" for en som senere mishandlet henne..... ps, damer bør derfor lytte til "røde-flagg" advarsler fra menn som far, bror eller venn osv, for å unngå nettopp slike farer).

For at mannen genuint skal kunne føle seg "elevert", må han egentlig også være "elevert".

Moderne menn har falt for en slags illusjon her... hvor de tror at det som tiltrekker damer er "selve tingene"(altså utseende/penge-nivå/status osv)... men dette stemmer ikke. Det er mannens genuine egen-følelse det "står og faller på". Alt som betyr noe er din "indre karakter".

Dere damer kan nok minnes utallige ganger at dere har sett en skikkelig modell-pen mann, en "visuell diamant," men så fort han åpnet kjeften, og dere fikk "lest ham litt", så sank interessen for ham så brutalt at dere aldri kunne tenke dere å gi ham noe forsøk.

Dere menn kan sikkert minnes utallige ganger at dere har sett en skikkelig stygg fyr (feit og skallet med skjev nese f.eks) gå sammen med en rålekker dame som helt tydelig enten er kjæresten eller mannen hennes, hvor dere så har tenkt: "Hvordan i huleste fikk han den rypa!? Han er jo ikke i nærheten av å være rik engang!" Osv.

En manns visuelle utseende betyr egentlig ingenting for damer. Det er mannens "indre karakter" som betyr alt. En mann som føler seg genuint "elevert"... eller "trygg på seg selv" om du vil, dét er damene ute etter. (Spiller ofte ingen rolle hva damer sier de er ute etter... man ser jo at de ofte velger seg en helt annen mann enn hva deres egne beskrivelser gav inntrykk av... Ja til og med en mann som er helt motsatt fra beskrivelsene de selv gav.)

 

Krig og fred skrev (38 minutter siden):

Men hva vet du om kvinner da, sånn egentlig?

Jeg mener at jeg vet en del, men du får dømme selv om du finner fornuft.

 

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar
1 hour ago, Maskinfører said:

Barnemishandlig det der! 😠 Trist😢

Leit med denne ekstreme økningen i kjønnsforvirring. ☹️ Har vel økt etterhvert som vi har fått mer av:

-Feminisme og nedbryting av tradisjonelle kjønnsroller 

-Overnormalisering av LGHDTV+ i media og ellers i samfunnet.  

(Dere som er oppdatert på alfabetsuppen, bare bytt "LGHDTV+" til siste versjon.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (2 minutter siden):

Barnemishandlig det der! 😠 Trist😢

Leit med denne ekstreme økningen i kjønnsforvirring. ☹️ Har vel økt etterhvert som vi har fått mer av:

-Feminisme og nedbryting av tradisjonelle kjønnsroller 

-Overnormalisering av LGHDTV+ i media og ellers i samfunnet.  

(Dere som er oppdatert på alfabetsuppen, bare bytt "LGHDTV+" til siste versjon.)

Ja det er barnemishandel ja det er ☹️  leit  det er helt riktig det har vel kommet med SV skolen eller åssen man skal si det ja det er en stor påvirkning de utsettes for enkelte endringer er irreversible ☹️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...