Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ogalaton skrev (5 timer siden):

Kilden er den observerbare virkeligheten. Etter feminismens inntreden har det blitt en endeløs strid/krig mellom kjønnene som også har generert alvorlige konsekvenser. Se bare på den manglende lojaliteten mellom kjønnene med stadig gallopperende ekteskapsbrudd og at kjærester "slår opp" med hverandre bare fordi "gnisten" ikke var der i like stor grad lenger. Gifter seg på nytt, skiller seg på nytt/slår opp på nytt, får ny partner igjen osv... (bare ett eksempel dette altså)

Samme svar til @Markiii @skaftetryne32

 

Årsaken er først og fremst at en del menn setter seg på bakbena og ikke gidder fornye seg. Det er ikke feminismens skyld, men konservatismen, gitt at dette er et fenomen i det hele tatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (4 timer siden):

Lemfeldig er jeg uenig med, det er virkelig ikke så tidkrevende å holde et normalt hus rent og i god stand, maskiner hjelper godt til det, det er ikke sånn at en må stå opp midt på natta for å tilberede frokost lenger.

 

Ja hvis man har et problem med støv på hjernen så helt klart, men det vil jeg heller påstå at er en sykdom heller enn en jobb.  

Det er ikke så tidkrevende å tjene penger, heller. Sånn til info.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (14 minutter siden):

Årsaken er først og fremst at en del menn setter seg på bakbena og ikke gidder fornye seg. Det er ikke feminismens skyld, men konservatismen, gitt at dette er et fenomen i det hele tatt.

Det er ikke å "fornye seg", men å fornekte sin "indre natur". Man "fornyer seg" ikke ved å påstå at 2+2=5... da fornekter man bare sannheten.

 

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar
P7SA skrev (39 minutter siden):

Men så brukte jeg blant annet litt mye tid online der feminister henger og fikk se hvordan disse oppfører seg.

Høres mer ut som du har tilbrakt tiden online og hørt på antifeminister.

 

P7SA skrev (39 minutter siden):

Jeg tror grunnen til at mange misliker feminister har med at feminister står bak mange handlinger som setter seg selv/den gruppen i dårlig lys. 

Næ, grunnen er vel mer at konservative krefter som ikke liker frihet for kvinner fremstiller feminister som mannehatere. Noe de ikke er. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/BWoPzl/hater-feminister-menn-forskerne-har-endelig-svaret

P7SA skrev (39 minutter siden):

På toppen av dette ser jeg tilnærmet aldri en feminist som har baller til å si fra når andre i feminist-gruppen oppfører seg som dritt heller.

Samme tanke om at menn stort sett ikke har baller til å si fra når andre menn oppfører seg som dritt. Men vi har heldigvis noen her på diskusjon som ikke har problemer med å si fra. Takk til dere, ingen nevnt, så glemmer jeg ikke noen. Dere vet sikkert selv hvem dere er :) 

 

P7SA skrev (39 minutter siden):

Jeg tenker derfor at oppegående kvinner som vil kjempe for kvinnerettigheter heller tar avstand for feminisme-leiren grunnet alt det negative som kommer ut derfra.

Nå vet ikke jeg hva du tenker på som negativt, (jeg er selv ikke med i noen forening eller noe). Min tankegang er at alle som er for like muligheter og rettigheter for kvinner og menn er feminister selv om de ikke bruker ordet feminist om seg selv. At folk tenker det er negativt at man skal ha like muligheter og rettigheter da vil jeg påstå man ikke er mye oppegående, eller i hvertfall ikke mye snill. 

Endret av leticia
endret i en setning
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (29 minutter siden):

Menn er generelt best (og værst) når det kommer til IQ. Det gjør at majoriteten av de smarteste menneskene i verden er menn.

Du vet at IQ og smarthet ikke nødvendigvis er en direkte sammenheng? 

Det er mange som setter likhetstegn mellom det å ha høy IQ og det å være smart, men det har ikke nødvendigvis noen direkte sammenheng.

https://www.mensa.no/iq/

 

Kjønn

Det er ikke påvist kjønnsforskjeller i intelligensnivå. Likevel ser jenter som gruppe ut til å ha et forsprang på guttene i språklige oppgaver, mens gutter gjennomsnittlig gjør det bedre på oppgaver som krever behandling av romrelasjoner.

https://snl.no/intelligens

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
uname -i skrev (2 timer siden):

Enhver statistikk vil fortelle deg at det er sterk sammenheng mellom feminisme/likestilling og ting som de fleste er enig om er bra, sånn som velstand, frihet og hvor generelt fornøyd folk er med tilværelsen. De nordiske landene på den ene siden og de sharia-samfunnene du etterlyser på den andre.

Jeg vil også tippe at det er en klar sammenheng mellom folk som gnåler om feminisme og folk med lav sosioøkonomisk status som de skylder på alt mulig annet enn seg selv. 

Du ser det veldig fint på delstatsnivå i USA. Det er ikke uten grunn at de rikeste delstatene i hovedsak er der hvor "vårt" kvinnesyn dominerer, mens det er de konservative statene som henger bak.

Det siste har du nok også rett i, uten at jeg har en statistikk på det. Driftige folk klarer som regel å endre seg selv til det bedre, og leter ikke etter syndebukker og later som at "de hadde ikke noen sjanse i realiteten på grunn av denne utrettferdigheten".

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 time siden):

Etter min erfaring er det ofte de som sier at de er feminister som angriper mitt livsvalg. De som vanligvis respekterer mine valg er også ofte feminister, men de nevner det sjelden i en vanlig samtale.

Vel, noe av essensen i det du skriver er jo at "jeg lever sånn, og det er jeg som er Den Kvinnelige Natur - de som lever svært annerledes er unntak". Da får du nødvendigvis feminister på nakken, som ellers fint godtar at noen velger den rollen. Bare ikke lat som at det er sånn kvinner er på generelt grunnlag, for det stemmer bare ikke. Akkurat som at denne karikaturmannen ikke er en generaliserbar representant for en typisk mann anno 2024.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ogalaton skrev (1 time siden):

Vel... alle har jo en mening om hvordan "alle" burde leve livene sine. Du mener vel også at det ikke er et bra liv for noen kvinne å frivillig bo sammen med en som mishandler henne på det groveste... likevel er det ikke rent få kvinner med såkalt "stockholm-syndrom", som altså forsvarer mannen og hans oppførsel. De sier de elsker ham osv. Du gjør deg altså skyldig i det samme... du vet altså bedre enn dem, selv om du ikke kjenner dem eller deres situasjon.

 

Handmaids Tale er ren løgn. Ingen genuint Kristne eller andre konservative vil ha et slikt samfunn. 

 

Ikke overrasket over at du er enig med dem... når NRK og VG får bestemme hva dere skal mene, må dere jo være lydige og "flink gutt/jente".

 

Jeg er alt annet enn lydig. Koster meg jo nada å gjøre alt annet enn å sitte stille i båten og lydig jatte med på tøvet du og noen andre her serverer.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
P7SA skrev (41 minutter siden):

Menn er generelt best (og værst) når det kommer til IQ. Det gjør at majoriteten av de smarteste menneskene i verden er menn. 😊Ta sjakk f.eks. "Herreklassen" er ikke for menn, det er en åpen klasse for alle. Så kvinner står fritt til å konkurrere helt i toppen med menn. Eller de kunne det. Hadde det ikke vært for menn er overlegne. Så er nok kjekkest for kvinnene å holde seg til egen klasse. På toppnivå blir det fort litt deprimerende for kvinner å måle hjernekapasitet direkte mot menn.

Jeg vokste opp med gode holdninger jeg. Men så brukte jeg blant annet litt mye tid online der feminister henger og fikk se hvordan disse oppfører seg. Ekstremt mye mannehat samt lite aksept og forståelse. Da var det gjort vettu. :) Du har jo ikke akkurat gjort inntrykket mitt av feminister bedre sånn med tanke på f.eks den saken relatert til screenshot, ting du har skrevet i Thai-tråden som anonym, samt litt annet.

Skal du "selge feminisme", så må du være en likbar selger. Jeg tror grunnen til at mange misliker feminister har med at feminister står bak mange handlinger som setter seg selv/den gruppen i dårlig lys. På toppen av dette ser jeg tilnærmet aldri en feminist som har baller til å si fra når andre i feminist-gruppen oppfører seg som dritt heller. Jeg tenker derfor at oppegående kvinner som vil kjempe for kvinnerettigheter heller tar avstand for feminisme-leiren grunnet alt det negative som kommer ut derfra. Disse kan heller jobber direkte mot saker de brenner for og ønsker å se forbedring i. F.eks kvinnehelse. Den type kvinner støtter jeg som bare det.

Det handler nok mer om hvordan man bruker hodene sine. Det du sier om intelligens syns jo ikke i skolen, somehow. Selv ikke der hvor man retter anonymt.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, leticia said:

Høres mer ut som du har tilbrakt tiden online og hørt på folk som Jordan Peterson, Andrew Tate m.fl. 

Jeg er nok primært KG-skada.

19 minutes ago, leticia said:

Samme tanke om at menn stort sett ikke har baller til å si fra når andre menn oppfører seg som dritt. 

Menn er ikke en gruppe som representerer en ideologi. Slik som "online-feminister" som åpenbart er feminister. Går man ut slik som deg, så tenker jeg at da er du en representant for feminisme. Da bør du ha i bakhode at du er en representant for den gruppen og at mennesker vurderer gruppen litt deretter.

Jeg tenker det samme om en kristen fyr f.eks. (Nevner ingen navn). Men når man åpenbart tilhører en religion, så bør man tenke litt på at man fort kan fremstå som en representant for den ideologien.

Når jeg, en tilfeldig fyr, skriver noe online, som du oppfatter som stygt eller krenkende. Så er det helt meningsløst å stemple andre menn som ikke sier imot på en negativ måte. Jeg er bare en tilfeldig fyr som ikke representerer noen form for ideologi. 

8 minutes ago, leticia said:

Du vet at IQ og smarthet ikke nødvendigvis er en direkte sammenheng? 

Det er mange som setter likhetstegn mellom det å ha høy IQ og det å være smart, men det har ikke nødvendigvis noen direkte sammenheng.

https://www.mensa.no/iq/

 

Kjønn

Det er ikke påvist kjønnsforskjeller i intelligensnivå. Likevel ser jenter som gruppe ut til å ha et forsprang på guttene i språklige oppgaver, mens gutter gjennomsnittlig gjør det bedre på oppgaver som krever behandling av romrelasjoner.

https://snl.no/intelligens

Du påstod at menn ikke var overlegne på noe annet. Jeg slengte inn ett eksempel hvor menn fremstår som ganske overlegne (toppnivå i sjakk). Du trenger ikke vri diskusjonen om til noe annet, ikke trenger vi å gå dypere i den diskusjonen heller. Er i grunn OT. (samme svar til knopflerbruce)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (Akkurat nå):

Det handler nok mer om hvordan man bruker hodene sine. Det du sier om intelligens syns jo ikke i skolen, somehow. Selv ikke der hvor man retter anonymt.

Det er nok veldig riktig. Sikkert derfor også at IQ nivået varierer fra land til land.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (38 minutter siden):

Vel, noe av essensen i det du skriver er jo at "jeg lever sånn, og det er jeg som er Den Kvinnelige Natur - de som lever svært annerledes er unntak".

Jeg har skrevet et innlegg om hvor forskjellige vi mennesker kan være og hvordan både biologi og samfunn påvirker oss. Det er en utbredt oppfatning om at det finnes maskuline og feminine hjerner, men dette er ikke nødvendigvis knyttet til kjønn.

I teorien har jeg faktisk en mer maskulin hjerne enn ei gjennomsnittelig kvinne. 😅 Ikke noe galt å være et unntak.

knopflerbruce skrev (38 minutter siden):

Da får du nødvendigvis feminister på nakken, som ellers fint godtar at noen velger den rollen. Bare ikke lat som at det er sånn kvinner er på generelt grunnlag, for det stemmer bare ikke.

Det er derfor jeg sier at dette er basert på min erfaring. Ofte er det feminister som godtar min rolle og de valgene jeg tar.

Men poenget er at mange misbruker begrepet feminisme. Hvis de er  helt imot mitt valg, viser det at de ikke aksepterer min rett til å velge min egen rolle. Dette handler om mennesker som ikke kan akseptere andres valg, selv i en grad som burde være (og egentlig er) grunnleggende for feminismen.

Feminisme handler om å respektere individets valg, uansett om disse valgene er i tråd med tradisjonelle kjønnsroller eller ikke. 

Endret av Kassettspiller
Lenke til kommentar
Just now, Duriello said:

Samt forskjellig type iq.

Jeg har en kompis som er ekstremt intelligent når det gjelder tall f.eks, men empatisk og sosial intelligens er ikke-eksisterende. 🤔

ja men empati er en ting som ikke har mye med intelligens å gjøre. Nå at dette er sagt, jeg er fullstendig uenig med ts.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
NatNat skrev (10 minutter siden):

ja men empati er en ting som ikke har mye med intelligens å gjøre. Nå at dette er sagt, jeg er fullstendig uenig med ts.

Mente emosjonell intelligens, ikke empatisk, dog resultatet blir det samme.

 

Og link til wiki i tilfelle noen tviler;

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Emosjonell_intelligens#:~:text=Emosjonell intelligens (forkortet EI%2C EQ,informasjonen i tenkning og handlinger.

Endret av Duriello
Endret ord
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (18 minutter siden):

Jeg er alt annet enn lydig. Koster meg jo nada å gjøre alt annet enn å sitte stille i båten og lydig jatte med på tøvet du og noen andre her serverer.

Det er da ikke meg eller mine meningsfeller du har blitt grundig programmert til å være lydig under heller da...

Det er jo sykt hvor mye vanvidd du har klart å vri ut av deg i denne tråden så langt. Det er jo heldigvis lite som er verdt en respons da, og dét kan man jo være takknemlig for. Man slipper jo å svare når så mye faller på sin egen urimelighet.

 

leticia skrev (16 minutter siden):

 

Samme gjelder deg også. 

 

Endret av Ogalaton
  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (3 timer siden):

Ja, som gruppe er det forskjeller. Jeg er kanskje ikke helt enig i at det nødvendigvis er kvinner som er mest sensitive og dramatiske jeg da, men enig med deg i det psykiske / fysiske. Men nå snakket vi om ledere i utgangspunktet så da tenker jeg mer på hvilke egenskaper lederen har for å styre bedriften og ansatte i en god retning, hvordan gjøre både prosesser mest effektive, samt å ta vare på de ansatte slik at de yter best mulig. Også hvordan de håndterer arbeidsmiljø, konfliktløsning o.l. 

Ellers enig i mye av det du skreiv i innlegget ditt. 

Ikke nødvendigvis såklart. Jeg skrev jo generelt/typisk, og det mener jeg er rimelig åpenbart. Jeg mener heller ikke at det er noen dårlig egenskap å være sensitiv og følelsesmenneske, men det kommer jo an på, og jeg tenker at det er et gode at vi er forskjellige så lenge vi kan være åpne og ærlige med både oss selv og andre rundt oss om dem. Da kan vi sette pris på forskjellene (det jeg er dårlig på kan du være god på, og vice-versa). Jeg er altså helt enig i @Kassettspillers betraktninger tidligere her i tråden hvor man vurderer sterke og svake sider som utfyllende til å være til hjelp for hverandre som et team. 

Så jeg setter gjerne pris på kvinners generelt bedre lederegenskaper i form av at de tar seg bedre tid til å se hele deg, hvordan man har det, trives, og er bedre lyttere. Menn kan være flinkere på andre områder, som å se tekniske og praktiske problemer, men kvinner er generelt flinkere med mennesker. Dette gjenspeiles jo også i mange kvinners egne yrkesvalg; typ helse, skole/barnehage, salg, administrasjon, markedsføring. Yrker med mye menneskelig kontakt. Jeg setter også pris på kvinners evner for detaljer innen interiør, pynting og den slags. Uten at det er et interessefelt for meg (eller menn generelt) så setter nok de fleste pris på å ha det fint og koselig rundt seg. Det betyr jo ikke at det ikke finnes menn som har slike evner og interesser, men generelt har menn mer interesse for det praktiske - som bygg og tekniske fag, ting og duppeditter, eller konkuranser. Jeg har spilt spill med noen kvinner som ikke bryr seg døyten om spillet de spiller, men de er bare med fordi det er sosialt. Det har aldri hendt med en mann.

Slikt gjenspeiles jo også i private sammenhenger. Jeg og mine kompiser kunne aldri hatt "prateklubb" hvor kaklingen bare går og går og går om alt mellom himmel og jord, men jeg skjønner at kvinner er litt annerledes skrudd sammen, og gleder meg over at de kan få hygge seg sammen. Vi hadde nok ikke hatt så mye mer å prate om etter en 10-15 minutters tid, og deretter bare kjedet oss. For vi må heller finne på noe aktivt i sammen; som å spille et spill (data eller brett), idrett, gå å se en kamp, bygge noe, fiske etc.. Vi kan også prate sammen selvsagt, men det blir mer; "Alt vel? Jepp!" Og så er man ferdig med den saken, og over på å konsentrere oss om det vi driver på med. Når vi da gjør noe i sammen så kan pratingen gå litt mer av seg selv, men det går jo ikke så dypt inn i personlige forhold, relasjoner, følelser. Kjendiser, ukeblader, og hvilken farge på skjorta som er finest til den nye buksa er ikke noe samtaleemne.

Ingenting av dette betyr jo at kvinner (eller menn) er mindre ansvarlige enn det motsatte kjønn. Det burde være bra å ta ansvar for en medarbeiders personlige utfordringer. Om det så er snakk om psykiske eller sosiale problemer. Eller bare det at man strever med å få noe til rent teknisk. 

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (Akkurat nå):

Jeg er nok primært KG-skada.

Hehe, ja da skjønner jeg - hvem som helst kan bli skadet av den siden der 🤣

 

P7SA skrev (2 minutter siden):

Menn er ikke en gruppe som representerer en ideologi. Slik som "online-feminister" som åpenbart er feminister. Går man ut slik som deg, så tenker jeg at da er du en representant for feminisme. Da bør du ha i bakhode at du er en representant for den gruppen og at mennesker vurderer gruppen litt deretter.

Jeg støtter feminisme ja, som i  like muligheter og rettigheter, og selv om ikke du selv anser at menn er en gruppe som representerer en ideologi så ville du fort havnet i en "kategori" hos meg også. Jeg tenker ikke egentlig over at jeg er "feminist", jeg ønsker bare at begge kjønn skal bli fullstendig likestilte, altså kvinner der de ikke er det, og menn der de ikke er det. Det betyr ikke at kjønnene skal gjøre alt likt, bare at de skal få muligheten til det, hvis de selv vil. 

 

P7SA skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker det samme om en kristen fyr f.eks. (Nevner ingen navn). Men når man åpenbart tilhører en religion, så bør man tenke litt på at man fort kan fremstå som en representant for den ideologien.

Ja, det er vel egentlig ikke mye han kan si den ene eller andre veien for at jeg skal få et verre eller bedre bilde av religion, så akkurat den saken er tapt uansett 😄

 

P7SA skrev (10 minutter siden):

Når jeg, en tilfeldig fyr, skriver noe online, som du oppfatter som stygt eller krenkende. Så er det helt meningsløst å stemple andre menn som ikke sier imot på en negativ måte. Jeg er bare en tilfeldig fyr som ikke representerer noen form for ideologi. 

Du er bare du, og jeg er bare jeg. Men jeg er ikke enig i at du ikke representerer noen ideologi. Å ha en tradisjonell og konservativ tankegang er også en ideologi. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 8.10.2024 at 1:09 AM, Ogalaton said:

Feminisme har ødelagt de vestlige samfunn. Det har resultert i fallende "lykkelighet" hos begge kjønn. Feminismen må bort.

 

Du kan alltid flytte til Iran eller Saudi Arabia :) Damene er kjempe lykkelige der, har jeg hørt. Du skal nok trives.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...