Gå til innhold

Anbefalte innlegg

P7SA skrev (20 minutter siden):

Jeg kommer til å snakke pent og rose feminister opp i skyene jeg. Den dagen de:

-Oppfører seg pent og anstendig mot folk. Og hvor de som ikke gjør det får tilsnakk fra andre feminister

-Tar hensyn til alle (f.eks slike som Kassettspiller)

-Tar ansvar for dårlige handliger og prøver å rette opp skadene fra disse. (Se sitat for prakteksempel på hvordan man ikke skal drive på. Screenshot fra annen tråd.)

Det tviler jeg på du kommer til å gjøre. Hele grunntanken er jo at feminister er så fæle fordi de tenker at menn og kvinner er likeverdige, noe du tydeligvis ikke syns noen ting om. 

Og når man snakker om dårlige handlinger så er vel et typisk eksempel på dette å legge ut screenshot av kommentarer som er slettet. (altså kommentaren er rettet opp i, slik som du etterlyser). 

 

 

Endret av leticia
lagt til tekst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
17 minutes ago, leticia said:

Det tviler jeg på du kommer til å gjøre. Hele grunntanken er jo at feminister er så fæle fordi de tenker at menn og kvinner er likeverdige, noe du tydeligvis ikke syns noen ting om. 

 

Din feiltolkning av meg.

Jeg har ingenting imot god og ekte likestilling. Like rettigheter. F.eks rettigheter til å la kvinner være kvinner og menn være menn, slik som f.eks Kassettspiller har vært inne på. Jeg synes f.eks det er flott at kvinner kan stemme, og jeg synes det er flott at vi f.eks får mer fokus på kvinnehelse.

Når det kommer til likeverd. Jeg kommer nok til å sette kvinneliv høyest uansett hva du sier og mener. 😘

Endret av P7SA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (14 minutter siden):

Din feiltolkning av meg.

Jeg har ingenting imot god og ekte likestilling. Like rettigheter. F.eks rettigheter til å la kvinner være kvinner og menn være menn, slik som f.eks Kassettspiller har vært inne på. Jeg synes f.eks det er flott at kvinner kan stemme, og jeg synes det er flott at vi f.eks får mer fokus på kvinnehelse.

Når det kommer til likeverd. Jeg kommer nok til å sette kvinneliv høyest uansett hva du sier og mener. 😘

Du, jeg har sett litt av hvert hva du har skrevet i denne og andre tråder. (men jeg har ikke tatt screenshot, ei heller gidder jeg linke til det) ;) Like rettigheter skal jeg ikke si noe på, kanskje du mener dette. Men det er åpenbart for meg at like  muligheter ikke ligger tett inntil ditt hjerte. Kvinner og menn skal helst være inne i A4 boksen til hva du tenker er "kvinneoppgaver" og "manneoppgaver". 

At du skriver stemmerett og kvinnehelse, det er bra det altså, men likevel så får jeg en anelse av at du mener at menn er overlegne på visse områder (du må gjerne korrigere hvis antagelsene er feil). 

Du mener kanskje at det er feil at jeg alltid kjører bilen når vi drar på tur, at jeg måker snø, skifter dekk på bilen osv? Slike ting? At dette skal ikke en kvinne gjøre? 

Og når det kommer til å sette kvinneliv høyest, så ga du vel tydelig uttrykk for tidligere at dette kun gjaldt de som ikke var feminister? (kan hende jeg blander deg med annen bruker, tar forbehold om det). 

Jeg vet jeg ikke har noe med det, men det kunne vært interessant å vite alderen din her, for jeg vil skjønne tankegangen bedre hvis du er sånn 60+, siden samfunnet var annerledes innrettet da dagens 60 + åringer vokste opp. 

Endret av leticia
lagt til tekst
  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Det er strengt tatt din versjon av virkeligheten, at du ser frihet som noe negativt er bare fjernt, ...

Frihet til å velge et liv inn under "feminismens paraply" mener du... det er nettopp feminister som er fiendtlig innstilt til husmor rollen, og alle dem som velger dét.

Du skal være fri og respekteres for ditt valg... men ikke om du velger annet enn feminismen!

 

Lenke til kommentar

 

50 minutes ago, leticia said:

Og når man snakker om dårlige handlinger så er vel et typisk eksempel på dette å legge ut screenshot av kommentarer som er slettet. (altså kommentaren er rettet opp i, slik som du etterlyser). 

Det tar nok lang tid å rette opp skaden fra dine handlinger og medsøstre som driver på slik. Men du kan jo begynne å spre det det gode budskap. At kvinner med mann og barn er mer tilfredse/mindre utilfredse med livet. Og så kan du jo begynne å rette mennesker som baserer seg på det du har spredd. Og som var basert på kilder du hadde fått vite var ræv, og i grunn visste var dårlige. Gjerne komme med en unnskyldning for å drive på slik også.

 

21 minutes ago, leticia said:

At du skriver stemmerett og kvinnehelse, det er bra det altså, men likevel så får jeg en anelse av at du mener at menn er overlegne på visse områder (du må gjerne korrigere hvis antagelsene er feil). 

Du mener kanskje at det er feil at jeg alltid kjører bilen når vi drar på tur, at jeg måker snø, skifter dekk på bilen osv? Slike ting? At dette skal ikke en kvinne gjøre? 

Og når det kommer til å sette kvinneliv høyest, så ga du vel tydelig uttrykk for at dette kun gjaldt de som ikke var feminister? 

Jeg vet jeg ikke har noe med det, men det kunne vært interessant å vite alderen din her, for jeg vil skjønne tankegangen bedre hvis du er sånn 60+, siden samfunnet var annerledes innrettet da dagens 60 + åringer vokste opp. 

Ja jeg mener menn er overlegne på visse områder. Muskler og styrke f.eks.

Om moderne feminister på død og liv vil være likestilte med meg, så gjør jeg unntak for disse. 

Jeg er yngre enn deg.

Endret av P7SA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ogalaton skrev (1 minutt siden):

Du skal være fri og respekteres for ditt valg... men ikke om du velger annet enn feminismen!

Delvis riktig. For hvis du ikke velger feminismen, altså økonomisk likestilling så er du heller ikke fri. Men slike som @Kassettspiller her som ønsker å ta de nødvendige økonomiske grep vil være økonomisk likestilt likevel, og da stiller saken seg annerledes. Da vil også hun være fri. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
P7SA skrev (8 minutter siden):

Det tar nok lang tid å rette opp skaden fra dine handlinger og medsøstre som driver på slik. Men du kan jo begynne å spre det det gode budskap. At kvinner med mann og barn er mer tilfredse/mindre utilfredse med livet. Og så kan du jo begynne å rette mennesker som baserer seg på det du har spredd. Og som var basert på kilder du hadde fått vite var ræv, og i grunn viste var dårlige. Gjerne komme med en unnskyldning for å drive på slik også.

Du jeg har faktisk allerede skrevet at jeg beklager hvis kilden var feil. Samtidig så la jeg ut en ny artikkel fra SSB (som selvfølgelig ikke ble helt godt mottatt av dere gutta) om at likestilte par er mer fornøyde. Gjengir den her.

Resultatene fra regresjonsmodellene viser at både de som er middels likestilt og de som er likestilt har større sannsynlighet for å være fornøyde enn de som er lite likestilte. Selv når vi tar hensyn til forskjeller mellom kjønn, alder, om man har barn under 15 år, utdanningsnivå, om man jobber heltid eller deltid og husholdningsinntekt, er det en positiv sammenheng mellom det å være likestilt og alle de tre målene på fornøydhet.

 https://www.ssb.no/befolkning/barn-familier-og-husholdninger/artikler/arbeidsdeling-i-hjemmet-er-likestilte-par-mer-fornoyde

P7SA skrev (11 minutter siden):

Ja jeg mener menn er overlegne på visse områder. Muskler og styrke f.eks.

Jeg er enig med deg i at menn er overlegne på muskler og styrke, men at det er det eneste området de faktisk er overlegne på. 

 

P7SA skrev (12 minutter siden):

Jeg er yngre enn deg.

Det syns jeg er skremmende. At unge menn vokser opp i dag med slike holdninger til kvinner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
uname -i skrev (1 time siden):

Enhver statistikk vil fortelle deg at det er sterk sammenheng mellom feminisme/likestilling og ting som de fleste er enig om er bra, sånn som velstand, frihet og hvor generelt fornøyd folk er med tilværelsen. De nordiske landene på den ene siden og de sharia-samfunnene du etterlyser på den andre.

Sovjetiske statistikker viste ganske sikkert at 99.7% av befolkningen mente kommunisme var best. Når en dominant holdning finnes i et samfunn, med tydelig propaganda og potensiell direkte eller indirekte"straff" for dem som måtte være uenige, vil "statistikker" følge trenden. Folk påvirkes. Bestillingsverk er heller ikke utenkelig.

dessuten... økt rikdom i samfunnet gjør jo at folk har det bedre pga det... da svarer jo folk med høyere generell lykkelighets-grad. Hvordan kan du vite at det nettopp konkret er "likestilling mellom kjønnene" som har gjort dem lykkeligere? Mengden av forholdsbrudd er sky-høy!... så... hvilken lykkelighet mtp forhold?

 

Casey skrev (6 timer siden):

Har du vurdert å flytte hjem til stanet ditt? Du virker nokså dårlig integrert.

Jeg er slett ikke interessert i noe sharia-samfunn.

 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (10 timer siden):

Hevder man å sitte på fasiten, ...

Vel... alle har jo en mening om hvordan "alle" burde leve livene sine. Du mener vel også at det ikke er et bra liv for noen kvinne å frivillig bo sammen med en som mishandler henne på det groveste... likevel er det ikke rent få kvinner med såkalt "stockholm-syndrom", som altså forsvarer mannen og hans oppførsel. De sier de elsker ham osv. Du gjør deg altså skyldig i det samme... du vet altså bedre enn dem, selv om du ikke kjenner dem eller deres situasjon.

 

Snikpellik skrev (10 timer siden):

... og annet Handmaids Tale-aktig tøv som "vestens kollaps på grunn av feminisme" ...

Handmaids Tale er ren løgn. Ingen genuint Kristne eller andre konservative vil ha et slikt samfunn. 

 

Snikpellik skrev (10 timer siden):

Har lest hele tråden og må si meg mye enig med @knopflerbruce og @leticia. ...

Ikke overrasket over at du er enig med dem... når NRK og VG får bestemme hva dere skal mene, må dere jo være lydige og "flink gutt/jente".

 

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar
Ogalaton skrev (3 minutter siden):

Ikke overrasket over at du er enig med dem... når NRK og VG får bestemme hva dere skal mene, må dere jo være lydige og "flink gutt/jente".

NRK og VG har ingenting med mine meninger å gjøre ihvertfall. Trodde det var du som ønsket "lydige jenter" som er så glad i tradisjonelle kjønnsroller og hater frihet (feminismen) så sterkt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (På 8.10.2024 den 1:31 AM):

Nei.

Det er mange sammensatte grunner til at vestlige samfunn, og alle samfunn for den del, er på tur til H.

Forklar gjerne hvorfor, og ikke minst, hvordan moderne feminisme har ødelagt vesten, som du hevder.

Aaron Russo on feminism!
Jeg sier ikke mere!
Og hvem sponset Gloria Steinem?
Hmmmm????

Lenke til kommentar
Ogalaton skrev (19 minutter siden):

Ikke overrasket over at du er enig med dem... når NRK og VG får bestemme hva dere skal mene, må dere jo være lydige og "flink gutt/jente".

Aha. Dette forteller vel det vi trenger å vite om at nivået du ønsker å "diskutere" på befinner seg et stykke under noe som er verdt å bruke kalorier på.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (20 timer siden):

Dårlig likestilling mellom kvinner og menn kan føre til at barna faller ut av skolen, blir kriminelle eller uføretrygdet.

For no' tull! Nok en gang NRK... kriminaliteten har "skutt i været" for alvor først i senere tid, etter feminismens inntreden.

Lenke til kommentar
leticia skrev (19 minutter siden):

NRK og VG har ingenting med mine meninger å gjøre ihvertfall. Trodde det var du som ønsket "lydige jenter" som er så glad i tradisjonelle kjønnsroller og hater frihet (feminismen) så sterkt. 

Neida... NRK e'kke med i bildet nei... kremt^^^^^^^forrige post^^^^^^^

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 minutter siden):

Aha. Dette forteller vel det vi trenger å vite om at nivået du ønsker å "diskutere" på befinner seg et stykke under noe som er verdt å bruke kalorier på.

Har NRK fortalt deg dét også?

 

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar
48 minutes ago, leticia said:

Jeg er enig med deg i at menn er overlegne på muskler og styrke, men at det er det eneste området de faktisk er overlegne på. 

 

Det syns jeg er skremmende. At unge menn vokser opp i dag med slike holdninger til kvinner. 

Menn er generelt best (og værst) når det kommer til IQ. Det gjør at majoriteten av de smarteste menneskene i verden er menn. 😊Ta sjakk f.eks. "Herreklassen" er ikke for menn, det er en åpen klasse for alle. Så kvinner står fritt til å konkurrere helt i toppen med menn. Eller de kunne det. Hadde det ikke vært for menn er overlegne. Så er nok kjekkest for kvinnene å holde seg til egen klasse. På toppnivå blir det fort litt deprimerende for kvinner å måle hjernekapasitet direkte mot menn.

Jeg vokste opp med gode holdninger jeg. Men så brukte jeg blant annet litt mye tid online der feminister henger og fikk se hvordan disse oppfører seg. Ekstremt mye mannehat samt lite aksept og forståelse. Da var det gjort vettu. :) Du har jo ikke akkurat gjort inntrykket mitt av feminister bedre sånn med tanke på f.eks den saken relatert til screenshot, ting du har skrevet i Thai-tråden som anonym, samt litt annet.

Skal du "selge feminisme", så må du være en likbar selger. Jeg tror grunnen til at mange misliker feminister har med at feminister står bak mange handlinger som setter seg selv/den gruppen i dårlig lys. På toppen av dette ser jeg tilnærmet aldri en feminist som har baller til å si fra når andre i feminist-gruppen oppfører seg som dritt heller. Jeg tenker derfor at oppegående kvinner som vil kjempe for kvinnerettigheter heller tar avstand for feminisme-leiren grunnet alt det negative som kommer ut derfra. Disse kan heller jobber direkte mot saker de brenner for og ønsker å se forbedring i. F.eks kvinnehelse. Den type kvinner støtter jeg som bare det.

Endret av P7SA
Lenke til kommentar
Whateverface skrev (22 minutter siden):

Aaron Russo on feminism!
Jeg sier ikke mere!
Og hvem sponset Gloria Steinem?
Hmmmm????

Forklar gjerne hvem/hva dette er, jeg gidder ikke google.

 

Ok, jeg googla dem. And? Hvordan har disse ødelagt vesten? Er det noe jeg overser? 🤔 Skumleste bare, da jeg ærlig talt ga en lang F da det sto; The film has been criticized for its promotion of conspiracy theories, its copious factual errors, and its repeated misrepresentations of the individuals and views it purports to criticize. - om en av filmene Aaron laget. Det sier sitt tenker jeg.

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Palladio skrev (6 timer siden):

Også det typisk for kvinnelige ledere etter min riktig nok begrensede erfaring. 

Min erfaring er stikk motsatt av din hva ledere gjelder. Det er mennene som skaper trøbbel, ikke kvinner. De arbeidsplassene jeg har vært hos har fungert klart best med kvinner som ledere. Lederegenskaper er helt åpenbart ikke noe som naturlig henger sammen med hva en har mellom beina. Men, de som er ledere velger selv sin lederstil, og det kan falle både bra og dårlig ut. Uga buga brøle-og-kjefte-lederen man gjerne hefter ved den stereotypiske maskuliniteten er vel et eksempel på en lederstil som knapt fungerer på andre enn dem som er uga buga brøle-og-kjefte-personer selv. (er vel mest i idrett man ser sånne typer, tror jeg)

Du ser noe av dette i dyreverdenen, også. Når tispa bjeffer, adlyder hannhunden ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...