Gå til innhold

Glemt å låse døra på jobb 2 ganger. Blitt kalt inn på møte i morgen :( gruer meg:(

Gjest f6933...b9d

Anbefalte innlegg

Rune_says skrev (7 timer siden):

Barnehagen bør legge nøkkel til vinduene på omforent "hemmelig" sted eller nøkkelboks som du har kode til. Det er ikke akseptabelt å jobbe i 30-40C

Særdeles lite realistisk at det er den faktiske temperaturen. Har selv jobbet i maskinrom på båt, der det stort sett er jævlig varmt. Kaldt vann i ansiktet, vann i håret og sprayflaske med kaldt vann er vinnere. Det bygger karakter å stå i sånne tøffe perioder. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hansien skrev (8 timer siden):

Fordi firmaets verneombud mener området har en såpass stor fare for kriminalitet at det utgjør en fare for både verdier og TS å skape akseptabel arbeidsforhold. Da må enten TS ha:

1. Vekter som kan passe på døren/andre åpninger disse kriminelle kan utnytte slik at arbeidsforholdene blir akseptable.

• Kostnader må nesten arbeidsgiver og kunde finne ut av seg imellom. Den bør falle på kunde siden området tydeligvis er så kriminelt at man ikke engang kan lufte med vinduer oppe.

2. Rutiner som gjør at det er akseptabel arbeidstemperaturer inne i lokalet til TS kommer på jobb

• Her må arbeidsgiver og kunde utarbeide en løsning som fungerer og skulle disse rutinene svikte, blir det ikke vasket.

3. Utarbeide en ny arbeidsplan som gir TS tilstrekkelig med tid til å utføre arbeidet i perioder der lokalene er særdeles varme, men med ekstra pauser. Jeg pleier ofte å si at er temperaturen høyere enn det sjefen ønsker å ha på sitt kontor, så trer det i kraft.

• Ofte 15 min jobb, og 5 min pause i ventilert lokale/ute. Ekstra pause selvfølgelig betalt.

Be verneombudet ditt ta seg en bolle og finne en ny jobb. Er dette eneste denne personen kunne bidra med så er ikke denne personen skikket til å ha en slik rolle i noen firma. Se listen over og vis gjerne denne personen en slik liste selv over tiltak som faktisk kan gjøres.

Du skulle bare vist hvor mange useriøse aktører det er der ute som er flinke med å true om dette fordi ledelsen er inkompetent og kan ikke finne egnede løsninger på problemer, annet enn å mene den ansatte er vrang. Ofte er dette folk som har lite eller null peiling på arbeidet som utføres, og kjenner/ser ikke de faktiske utfordringene denne ansatte har.

Nei, det er ikke faktisk slik det er, man skal virkelig ikke bøye hodet og godta alt en bedrift sier du skal gjøre. Kun idioter gjør dette. HMS er en ting som fint kan brukes for å argumenter for å avvike fra ordinære arbeidsvilkår. Som f.eks når temperaturen inne i et lokale er 30+ grader.

Glemte å skrive at de har sånne vinduer med barnesikring som kan stå på gløtt. Men når jeg kommer på jobb og det er 40° så hjelper det ikke å lufte med barnesikring på. Da tar det alt for lang tid så jeg må ha alle på vid gap for å orke å jobbe der:)

Lenke til kommentar
Gjest f6933...b9d
Olsenhower skrev (14 minutter siden):

Hva med å søke på andre (vaske)jobber? Så slipper du denne varme barnehagen som visst gjør seg vanskelige.

Ja jeg søker andre jobber generelt nå 👍 firma jeg jobber i har ikke noe annet å tilby sier de. Så da er det ikke så lett. Jeg kommer til å gå til Arbeidstilsynet og legen med dette sånn at de må gjøre noe 

Anonymous poster hash: f6933...b9d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...