Gå til innhold

Glemt å låse døra på jobb 2 ganger. Blitt kalt inn på møte i morgen :( gruer meg:(


Gjest f6933...b9d

Anbefalte innlegg

Gjest f6933...b9d

Vel. Jeg vasker i en barnehage. Og det er veldig varmt inne når det er sol. De har vinduer som er til å låse med nøkkel og nå i det siste har de gjemt vekk nøkkelen til vinduene sånn at jeg ikke får luftet. Så jeg må sette opp dører for å lufte.

For ca en måned siden fikk jeg en sint melding av min arbeidsgiver/kundeansvarlig for renholdsfirma at jeg hadde glemt å lukke og låse ei dør. Jeg svarte at jeg legger meg flat og skal slutte å lufte med døra. Men siden de ansatte i barnehagen har gjemt vekk nøkkelen til vinduer har jeg måttet gjøre det igjen og har nå klart å gjøre samme feil om igjen og blitt kalt inn på teppet i morgen pga det.

Hva skal jeg si? Jeg har vel ikke noe å si til mitt forsvar. Jeg må bare innrømme at jeg gjemmer det fordi jeg ikke ser den døra lengre når jeg vasker meg innover i avdelingen. 

Synes bare det er så pinlig å bli kalt inn på kontoret og få tilsnakk. Det er jo mitt ansvar og min skyld uansett. Det står på min liste at det er mitt ansvar å sjekke alle nindirr og dører før jeg går fra jobb siden jeg er der etter dem. 

Det har jo hendt at de selv har glemt å lukke dører og vinduer og låse dører når jeg kommer flere timer etter de stenger barnehagen.

Men min arbeidsgiver får jo klager på meg hvis jeg glemmer. Jeg har vaska der i ett år nå og det har aldri skjedd før.. nå i det siste har jeg blitt så glemsk. Selv om jeg alltid har pleid å lufte med de dørene før og.

Skjønner ikke hvorfor det blir sånn. Jeg har ikke mer å tenke på enn vanlig og er ikke stresset for tiden.

Men nå vet jeg ikke om jeg tørr å lufte på jobb mer. De har ikke klimaanlegg der og på høsten setter de opp varmen mye så fort det er litt kjølig. Og på sommeren er det veldig varmt siden jeg må vaske etter stengetid på ettermiddagen. 

Føler det er ganske alvorlig feil jeg har gjort nå siden jeg må på møte. Samtidig synes jeg det er dårlig gjort å gjemme vekk nøkkelen til vinduene sånn at jeg ikke får åpna vinduer. Skjønner at vinduene må låses for at barna ikke skal klarte ut og inn.

Men likevel.

Før Hadde de nøkkelen fremme så jeg kunne lufte og da glemte jeg aldri vinduene fordi de kan jeg se fra avdelingen når jeg ser meg rundt etter om jeg har glemt de. 

 

Mens dørene er det veldig lett å glemme siden jeg ikke ser de når jeg jobber meg innover .

 

Kjenner jeg får vondt i magen. Redd for at det blir oppsigelse på meg nå.

Anonymous poster hash: f6933...b9d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis døra har blitt stående helt åpen to ganger gjennom natta så er jeg enig i at det er alvorlig. Du har "bare" glemt å lukke en dør, det er en liten ting, men konsekvensen er stor, ved at barnehagen står ulåst og med åpen dør halve døgnet. Det er heller ikke noen andre sin feil at vinduene er låst. 

Hvor varmt er det egentlig her? Det virker som du tar en enormt stor risiko for å få litt kjølig luft? 

Lenke til kommentar
Gjest f6933...b9d
OJ Doe skrev (1 minutt siden):

Hvis døra har blitt stående helt åpen to ganger gjennom natta så er jeg enig i at det er alvorlig. Du har "bare" glemt å lukke en dør, det er en liten ting, men konsekvensen er stor, ved at barnehagen står ulåst og med åpen dør halve døgnet. Det er heller ikke noen andre sin feil at vinduene er låst. 

Hvor varmt er det egentlig her? Det virker som du tar en enormt stor risiko for å få litt kjølig luft? 

Det første er jeg enig i. Men andre: det er jo de som låser vinduene og ikke jeg. Det er over 30 grader når Sola står på vinduene 

Anonymous poster hash: f6933...b9d

Lenke til kommentar

Slapp heeeeeeeeelt av. Du får ikke oppsigelse! I verste fall en skriftlig advarsel. 

Slike møter er som regel ment for å finne ut hvorfor det har skjedd, og hva man kan gjøre for å forbygge at det skjer igjen.

At du kan glemme slikt; kan skje alle... Kanskje du kan komme med egne løsninger i forkant av møte? For eksempel at du gjør rutine av å sjekke alt før du forlater bygget, altså - selv om du tror/vet at alt er stengt. At du rutinemessig tar en runde og sjekker fysisk alt..... 

Du kan også foreslå at det installeres sensorer på dør og vindu; som forteller deg når det står oppe..... mange av DNT sine hytter har slike systemer; så når betjeningen går ut - vet dem med sikkerhet at alt er stengt før de forlater hyttevakten sin.

Du mister ikke jobben, 99,98% sikkert.

Og om du er fagorganisert, er det 100 sikkert. 😜 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest f6933...b9d skrev (Akkurat nå):

Det første er jeg enig i. Men andre: det er jo de som låser vinduene og ikke jeg. Det er over 30 grader når Sola står på vinduene 

Anonymous poster hash: f6933...b9d

Ja, det er noen andre som låser vinduene, men de må jo være låst når de går. 30 grader er jo fryktelig varmt, men slett ikke farlig. 

Jeg tenker at du får en muntlig eller skriftlig advarsel i morgen. Det viktige for deg blir å innrømme ansvar for at døra skulle vært lukket og låst. Ikke bruk særlig tid på grunnen, bare si hva som gjør at du glemmer det. Så kan du forsøke å foreslå en løsning. "Det fungerer helt tydelig ikke at jeg bruker dørene som lufting, fordi jeg glemmer dem, samtidig er det veldig varmt i perioder. Er det mulig å få en nøkkel til vinduene, som er lettere å se?". Eventuelt kan du jo lage deg en lapp som du legger i bilen eller henger på utgangsdøra når du kommer. Husk å sjekke alle dører og vinduer før du går. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest f6933...b9d
OJ Doe skrev (6 minutter siden):

Hvis døra har blitt stående helt åpen to ganger gjennom natta så er jeg enig i at det er alvorlig. Du har "bare" glemt å lukke en dør, det er en liten ting, men konsekvensen er stor, ved at barnehagen står ulåst og med åpen dør halve døgnet. Det er heller ikke noen andre sin feil at vinduene er låst. 

Hvor varmt er det egentlig her? Det virker som du tar en enormt stor risiko for å få litt kjølig luft? 

Jeg fikk ikke noe konkret melding om hvilken dør det var denne gangen. Jeg spurte om det er samme men ikke fått svar på det. Så det kan faktisk hende at det er noen andre som har glemt en dør også. Men jeg vet ikke. Får vel vite alt i morgen. Dette er utrolig pinlig uansett hvis det er min feil. Jeg skjønner ikke hva som skjer med meg siden jeg ikke har vært så surrete på lange tider. Jeg har slitt med litt dårlig søvn og hodepine denne uka. Kanskje det påvirker hukommelsen. Men har vært mye mer sliten og stresset i perioder før men likevel klart å passe på alt på jobb. Så kanskje jeg får ta en tur til legen 

Anonymous poster hash: f6933...b9d

Lenke til kommentar
Gjest f6933...b9d
Milhouse85 skrev (5 minutter siden):

Slapp heeeeeeeeelt av. Du får ikke oppsigelse! I verste fall en skriftlig advarsel. 

Slike møter er som regel ment for å finne ut hvorfor det har skjedd, og hva man kan gjøre for å forbygge at det skjer igjen.

At du kan glemme slikt; kan skje alle... Kanskje du kan komme med egne løsninger i forkant av møte? For eksempel at du gjør rutine av å sjekke alt før du forlater bygget, altså - selv om du tror/vet at alt er stengt. At du rutinemessig tar en runde og sjekker fysisk alt..... 

Du kan også foreslå at det installeres sensorer på dør og vindu; som forteller deg når det står oppe..... mange av DNT sine hytter har slike systemer; så når betjeningen går ut - vet dem med sikkerhet at alt er stengt før de forlater hyttevakten sin.

Du mister ikke jobben, 99,98% sikkert.

Og om du er fagorganisert, er det 100 sikkert. 😜 

Ok satser på det går bra :) takk for beroligende svar :) sendt en mail til å nevnte det med nøkler. Jeg skal ha det som rutine fra nå ja og sjekke alt før jeg forlater en avdeling selv om jeg føler meg sikker på at jeg har gjort det. Siden dagene er så like er det fort gjort å tro jeg har gjort det åsså var det kanskje at jeg husk er fra i går 🤣

 

Ts 

Anonymous poster hash: f6933...b9d

Lenke til kommentar
Gjest f6933...b9d
OJ Doe skrev (6 minutter siden):

Ja, det er noen andre som låser vinduene, men de må jo være låst når de går. 30 grader er jo fryktelig varmt, men slett ikke farlig. 

Jeg tenker at du får en muntlig eller skriftlig advarsel i morgen. Det viktige for deg blir å innrømme ansvar for at døra skulle vært lukket og låst. Ikke bruk særlig tid på grunnen, bare si hva som gjør at du glemmer det. Så kan du forsøke å foreslå en løsning. "Det fungerer helt tydelig ikke at jeg bruker dørene som lufting, fordi jeg glemmer dem, samtidig er det veldig varmt i perioder. Er det mulig å få en nøkkel til vinduene, som er lettere å se?". Eventuelt kan du jo lage deg en lapp som du legger i bilen eller henger på utgangsdøra når du kommer. Husk å sjekke alle dører og vinduer før du går. 

Ja skjønner at de må låse vinduer pga barn. Men de har lagt vekk den nøkkelen til vinduer. Før fant jeg den så jeg kunne åpne vinduene selv når jeg kommer på jobb Ja jeg skal ta det opp :) så de har vel gjemt den for at jeg ikke skal gjøre det. 

Anonymous poster hash: f6933...b9d

Lenke til kommentar
Gjest f6933...b9d
Baranladion skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke bare legge sekken, veska, mobilen eller skoa ved den døra du har åpen når du vasker? Det tvinger deg til å bruke den døra når du skal dra hjem og da glemmer du ikke å lukke den. 

Sant nok :) men jeg må uansett gå ut hoved døra for å sette på alarm.

Det er to etasjer der. Men jeg kan sette veska mi der så jeg må gå å hente den før jeg skal gå ned:) takk for tips :)❤️ veldig lurt :)👍

Anonymous poster hash: f6933...b9d

Lenke til kommentar
Gjest f6933...b9d skrev (1 minutt siden):

Sant nok :) men jeg må uansett gå ut hoved døra for å sette på alarm.

Det er to etasjer der. Men jeg kan sette veska mi der så jeg må gå å hente den før jeg skal gå ned:) takk for tips :)❤️ veldig lurt :)👍

Anonymous poster hash: f6933...b9d

Bare pass på at det ikke er en dør andre har tilgang til slik at tinga dine bli stjålet når du ikke vasker i nærheten. Altså, hvis veska di står i døra og noen utenifra ser den, så kan den bli stjålet og det er ikke noe gøy. 

Endret av Baranladion
Lenke til kommentar
Gjest f6933...b9d
Baranladion skrev (3 minutter siden):

Bare pass på at det ikke er en dør andre har tilgang til slik at tinga dine bli stjålet når du ikke vasker i nærheten. Altså, hvis veska di står i døra og noen utenifra ser den, så kan den bli stjålet og det er ikke noe gøy. 

Tenkte på det. Men finner nok en løsning :)

Anonymous poster hash: f6933...b9d

Lenke til kommentar
Gjest f6933...b9d skrev (31 minutter siden):

Føler det er ganske alvorlig feil jeg har gjort nå siden jeg må på møte.

For en dyktig arbeidsgiver vil det være naturlig å fokusere på hvorfor du har glemt å lukke og låse døren to ganger på kort tid, finne ut hvorfor du trenger å ha denne døra åpen og eventuelt finne ut hvor det svikter i eksisterende rutiner eventuelt danne nye rutiner for å hindre at dette skjer igjen.

 

Så, har du informert din arbeidgiver om problematikken med varmen i bygget når du arbeider? Har du tidligere ytret ønske om tilgang til nøkkel til vinduet slik at du kan bedre dine arbeidsforhold her?

Lenke til kommentar
Gjest f6933...b9d
Hansien skrev (14 minutter siden):

For en dyktig arbeidsgiver vil det være naturlig å fokusere på hvorfor du har glemt å lukke og låse døren to ganger på kort tid, finne ut hvorfor du trenger å ha denne døra åpen og eventuelt finne ut hvor det svikter i eksisterende rutiner eventuelt danne nye rutiner for å hindre at dette skjer igjen.

 

Så, har du informert din arbeidgiver om problematikken med varmen i bygget når du arbeider? Har du tidligere ytret ønske om tilgang til nøkkel til vinduet slik at du kan bedre dine arbeidsforhold her?

Jeg har gitt beskjed om dette med varmen tidligere men fikk bare til svar at jeg fikk lufte. Dette var i sommer. Jeg spurte personalsjefen om hun kunne spørre om de kunne ta ned peroenner for å stenge dols ute på ettermiddagen når jeg kom siden sola steiker på nindiem i andre etasje og det ble da nærmere 40 hrsder når jeg kom for å vaske. Og etter det har personalsjefen ignorert mine sider henvendelser så jeg har gitt opp å kontakte henne. 

De nøklene har bare vært lagt vekk nå i det siste så jeg har glemt å gi beskjed om det men har gitt beskjed nå i dag når jeg svarte på mailen om møtet i morgen.

 

 

Anonymous poster hash: f6933...b9d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...