Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Vandelsattest førerkort - rettens vei.


Gjest 0d94b...b8b

Anbefalte innlegg

Gjest 0d94b...b8b

Jeg mistet førerkortet for 4 år siden, og fikk en dom med 3 års sperrefrist på førerkortet, som gikk ut for 1 år siden.

Nå har jeg hatt store problemer med politiet for å få godkjent vandelen min. Jeg har søkt om godkjenning av vandelen 4 ganger nå.

Tre av gangene har de begrunnet avslaget med en voldssak, men jeg ble nylig frifunnet fra denne voldssaken får rundt 1 mnd sia. De brukte 2 måneder på å behandle søknaden, som egentlig skal ta 2-4 uker. Nå venter jeg på hva begrunnelsen deres blir denne gangen.

Jeg vurderer nå å gå til retten med saken. Hvordan er fremgangsmåten for å ta en slik sak til retten? Hva vil det koste, og har du eventuelt tips til advokater som kan hjelpe meg med dette?

Anonymous poster hash: 0d94b...b8b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Guest 0d94b...b8b said:

Nå har jeg hatt store problemer med politiet for å få godkjent vandelen min. Jeg har søkt om godkjenning av vandelen 4 ganger nå.

Det kommer jo litt ann på hva du mener med "å få godkjent vandelen min". Er det for å få førerkort? Det finnes jo ellers flere typer vandelsattester alt etter hva som er formålet med attestene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...