Gå til innhold

BankID for flere på samme telefon


Hanne9867

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • ilpostino endret tittelen til BankID for flere på samme telefon
Uderzo skrev (35 minutter siden):

Godt spørsmål, det er ting som kan tyde på at det muligens kan fungere. Men jeg vil ikke bli veldig overrasket om apper som BankID krever mer sikkerhet.

Du skal ikke bli overrasket. Så dårlig som bankid appen er så kan den ikke ha vært mye gjennomtenkt. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
minim skrev (26 minutter siden):

Du skal ikke bli overrasket. Så dårlig som bankid appen er så kan den ikke ha vært mye gjennomtenkt. 

Designet på appen er nå en ting, en annen er tilgangen den krever i OS-et, f.eks biometri, og hvilke begrensninger appen dermed vil få, eksempelvis ved bruk av flere profiler på mobilen som blir nevnt i tråden.

Lenke til kommentar
Uderzo skrev (46 minutter siden):

Designet på appen er nå en ting, en annen er tilgangen den krever i OS-et, f.eks biometri, og hvilke begrensninger appen dermed vil få, eksempelvis ved bruk av flere profiler på mobilen som blir nevnt i tråden.

Designet i appen er vel relativt underordnet i en app du aller helst vil se og gjøre minst mulig med. Poenget er at de helt fra bunn ikke kan ha tenkt her. De har gjort en prosess som før var "kode-ok" om til en mange stegs prosess med knotete passord og åpning/lukking av app. Når de ikke har tenkt på den mest elementære delen av appen tviler jeg på at noe annet er gjennomtenkt. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (7 minutter siden):

Appen fungerer helt fint for meg.

Hvis man er verge etc. så finnes det egne løsninger for det.

Den virker ja, men den tilførte en haug med steg og autentisering er nå mer kummerlig enn den har vært noen gang. Målet når man skulle over på ny løsning måtte jo være at den var bedre enn den gamle og ikke motsatt. De burde ventet til biometri var på plass som et minstekrav, men man er jo ikke der enda heller (utenom 1% tilfeller). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...