Gå til innhold

Ønsker å bli en monk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du finner lite av det her i Norge, men nå er det uansett litt av greia at du skal gi slipp på livet ditt og dedikere det til ordenen, om den måtte befinne seg i Trondheim eller Belgia.

Jeg tror ikke de har en online portal for å melde seg på, så du må nesten bare reise til dem og spørre hva som skal til for å bli med.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Gavekort said:

Du finner lite av det her i Norge, men nå er det uansett litt av greia at du skal gi slipp på livet ditt og dedikere det til ordenen, om den måtte befinne seg i Trondheim eller Belgia.

Jeg tror ikke de har en online portal for å melde seg på, så du må nesten bare reise til dem og spørre hva som skal til for å bli med.

Hei, Takk for svar. Jeg reiste til USA og ble en minister der. Men mine dokumenter er ikke valide her i norge.

Jeg har dedikert livet min til min tro i den grad det er mulig. Men jeg ønsker mere. Å gi slipp på mine materiale goder å dedikere meg til troen min. Altså å bli en monk. Takk for at du tok deg tid til å svare.

Lenke til kommentar
Xv77x skrev (2 timer siden):

Hei,

Jeg er en troende kristen, og ønsker å bli en monk. Jeg holder til i Trondheim.

Jeg har søkt på nett, men finner ikke noe konkret.

Er det noen her som vet mere og kan veilede meg i riktig retning?

Jeg vet ikke hva slags kristen du er, altså hvilken retning, men jeg antar det er en som faktisk har en munkeorden, jeg tror det er sånn at du må finne deg ett kloster og melde deg til tjeneste for å si det på den måten. Det er lite informasjon å finne, det er nesten som om disse gutta ikke er på nett 🙄

Jeg håper du i det minste blir med i en munkeorden som brygger godt øl. 

https://snl.no/klostre_i_Norge#:~:text=I dag er det 13,Ni av klostrene er kontemplative.

https://klosterliv.no/?page_id=46

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...