Gå til innhold

Fridtjof (34) og Esther (23) risikerer 2,4 millioner i gjeld etter klimademo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et sidepoeng her er; 

Hvorfor i H*#*# bygger staten bygg som er EKSTREMT dyre å vedlikeholde? Her kan man sende regningen videre, (men den blir sikkert aldri betalt fullt ut). 
2,4 millioner++ for å vaske bort vannmaling??

Man må jo ta høyde for at en fasade skal kunne vaskes..

• Liker 6
Lenke til kommentar

Skal ikke se bort fra at Just Stop Oil organisasjonen tar regningen for dem.

WiiBoy skrev (9 minutter siden):

Det er litt vanskelig å se for seg at aktivister som sprayer ned hele fasaden med maling skulle bli et problem da de valgte porøs granitt.

• Liker 9
Lenke til kommentar
44 minutes ago, Gavekort said:

Det er litt vanskelig å se for seg at aktivister som sprayer ned hele fasaden med maling skulle bli et problem da de valgte porøs granitt.

Tagging er jo et velkjent problem i hovedstaden. At fasaden skitnes til av aktivister må jo også være noe man tar høyde for.

Ps. Dette er ikke noe støtte til aktivistene..

• Liker 2
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (10 minutter siden):

Tagging er jo et velkjent problem i hovedstaden. At fasaden skitnes til av aktivister må jo også være noe man tar høyde for.

Ps. Dette er ikke noe støtte til aktivistene..

Man kan ikke ta høyde for hver minste lille potensielle ting som kan skje, da blir det ihvertfall dyrt og tidkrevende å få bygd noe i statlig regi. Det er dyrt og tregt nok som det er, de har jo enda ikke greid å få bygd opp igjen etter 22. Juli for 13 år siden.

Aksjonistene har den fulle og hele skylden her, og har bare seg selv å takke for regningen de får, de kunne nøyd seg med lovlige, fredelige ytringer og sluppet.

Endret av GP950mAh
  • Liker 7
Lenke til kommentar
6 minutes ago, GP950mAh said:

Man kan ikke ta høyde for hver minste lille potensielle ting som kan skje, da blir det ihvertfall dyrt og tidkrevende å få bygd noe i statlig regi. Det er dyrt og tregt nok som det er, de har jo enda ikke greid å få bygd opp igjen etter 22. Juli for 13 år siden.

Aksjonistene har den fulle og hele skylden her, og har bare seg selv å takke for regningen de får, de kunne nøyd seg med lovlige, fredelige ytringer og sluppet.

Men da var det jo flaks at de gjorde dette i full åpenhet. 
Neste idiot på korstog kan jo gå litt mer stille i døra, så sitter vi igjen med mange millioner i utgifter hver gang.

Det er heller ikke tidkrevende å planlegge å bruke noe som er enkelt å vedlikeholde.

• Liker 3
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (1 minutt siden):

Neste idiot på korstog kan jo gå litt mer stille i døra, så sitter vi igjen med mange millioner i utgifter hver gang.

Det er heller ikke tidkrevende å planlegge å bruke noe som er enkelt å vedlikeholde.

Heldigvis er det sjeldent at dette skjer, og i vår moderne verden finnes det også sikkerhetskameraer som kan fange opp slikt.

Endret av GP950mAh
  • Liker 3
Lenke til kommentar
51 minutes ago, WiiBoy said:

Kan behandles med voks mener jeg å ha fått med meg. Da fester malingen seg til voksen som i sin tur løsnes med varmt vann.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å se noen mer rettferdig løsning enn at de som utfører hærverk også betaler for skadene. Der tenker jeg også en kan bli flinkere til å bøtelegge/straffe "aksjonister" for ulempen og utgiftene de påfører andre. Eksempelvis virker det ikke urimelig at de som blokkerer andre fra å komme seg på jobb må dekke tapt arbeidsinntekt og betale for "tort og svie", og jeg tenker bøtesatsene gjerne kan "svi" litt for å ha preventiv effekt.

Om organisasjoner går inn og "tar regningen" for aksjonene deres aksjonister utfører tenker jeg det kanskje burde vært straffbart og ført til enda strengere straffer (og høyere bøtesatser), gitt at en i praksis går ut og oppfordrer til og betaler andre for å utføre kriminelle handlinger. 

Samtidig er vi nødt til å ha et system som kan "tilgi", i den forstand at et ungt menneske ikke skal måtte leve i fattigdom resten av livet for et feilskjær i ungdommen. Der oppfatter jeg at vi har ordninger for de som har havnet så skjevt ut at de realistisk sett aldri vil komme ovenpå. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hærverk bør vel være akkurat det uansett hva anledningen eller unnskyldningen er. Dette er vel noe som har spredd seg fra andre land og folk har blitt inspirert til å gjøre fordi de ønsker publisitet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (På 6.10.2024 den 11:24 PM):

Et sidepoeng her er; 

Hvorfor i H*#*# bygger staten bygg som er EKSTREMT dyre å vedlikeholde? Her kan man sende regningen videre, (men den blir sikkert aldri betalt fullt ut). 

Man må jo ta høyde for at en fasade skal kunne vaskes..

Når ble bygningen oppført da?

Lenke til kommentar

Jeg har lite sympati for disse vandalene. Ordentlige folk protesterer og uttrykker sin mening uten å begå hærverk.

Den gjengen er såpass forskrudd at de tror at slik oppførsel vil bringe flere til deres sak, det motsatte skjer, de ødelegger, ironisk nok, sin egen sak. Færre tar miljø på alvor på grunn av disse klovnene.

Jeg håper at bøtene vil svi, men det vil nok bli opprettet en innsamling så de vil ikke trenge å føle på noen konsekvenser.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Et eller annet henger ikke på greip hvis det var "vannmaling" i betydningen noe som enkelt kan spyles bort.

Er det vannløselig maling (miljøvennlig maling) så er ikke det enklere å fjerne enn oljebasert mailing etter herding og spesielt porøse materialer som granitt kan være vanskelig å få rene igjen. 

Men tror jeg hadde tatt jobben og holdt på et par mnd med vasking for 2 mill om den var ute på anbud 🙂 

Uansett støtter jeg absolutt ikke denne formen for hærverk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...