Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Bytte ut pærer til Hue

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SirAmp skrev (11 timer siden):

Dimmer må nesten helt sikkert fjernes, og det er ganske sannsynlig at du vil få problemer med trafoen pga for lav belastning. 

Jeg har hatt HUE-pærer på badet i et par år hvor jeg har dimmebryter. Ikke dukket opp problemer enda. 

Lenke til kommentar

Skal sjekke hvilken type trafo det er. Tenkte også kjøpe inn noen pærer i første omgang og koble på en trafo for å se om den takler det og egentlig bare bytte ut dimmer med en vanlig bryter siden disse krever full spenning hele tiden.

Lenke til kommentar
9 hours ago, ilpostino said:

Jeg har hatt HUE-pærer på badet i et par år hvor jeg har dimmebryter. Ikke dukket opp problemer enda. 

Går nok stort sett bra, spesielt hvis fase-dimmeren står på eller nær maks, men er ikke anbefalt 

Fungerer MR16-pærer med fatninger som er koblet til en tradisjonell kablet dimmerbryter?

Philips Hue-produkter kan dimmes med Philips Hue-kompatible enheter. Vi anbefaler ikke bruk av innebygde dimmere sammen med Philips Hue-lyspærer

Kilde

https://www.philips-hue.com/no-no/support/product/mr16/100032#Fungerer_MR16prer_med_fatninger_som_er_koblet_til_en_tradisjonell_kablet_dimmerbryter

Jeg vet ikke hvilken transformator jeg har. Hvordan vet jeg om jeg kan bruke Philips Hue MR16-lyspærer?

Kontroller følgende for å være sikker på at du kan bruke Philips Hue MR16-pærer:

Bekreft at dine eksisterende MR16-pærer er 12 V-pærer og ikke 230 V.

Bekreft at transformatoren din ikke har en minimumsbelastning og at det er en LED-transformator.

Sjekk at MR16-pærene ikke har høyere wattstyrke enn det transformatoren kan levere. For eksempel, hvis transformatorens maksimale belastning er 20 W, kan du bruke tre Philips Hue MR16-pærer, da de bruker maksimalt 6,5 W, avhengig av produktversjon.

Hvis alt ovenfor stemmer, kan du bruke Philips Hue MR16-pærer

Kilde

https://www.philips-hue.com/no-no/support/product/mr16/100032#Jeg_vet_ikke_hvilken_transformator_jeg_har_Hvordan_vet_jeg_om_jeg_kan_bruke_Philips_Hue_MR16lysprer

Legg spesielt merke til 

"Bekreft at transformatoren din ikke har en minimumsbelastning og at det er en LED-transformator" 

Hvis det er snakk om en eksisterende halogen installasjon er det neppe trafo beregnet på led, og høyst sannsynlig en minimum belastning. 

En veldig vanlig måte å legge opp downlight er i grupper av 3 på samme 105va trafo. Rundt Oslo er det veldig vanlig med Giras https://www.onninen.no/micro-matic-tronic-trafo-35-105w-gira/p/GCX531

Denne har minimums belastning på 35w

Lenke til kommentar

Bekreft at transformatoren din ikke har en minimumsbelastning og at det er en LED-transformator" 

Det er dette jeg igså har stusset litt på. Power skriver det er en perfekt erstatning for halogen så det er jo i så fall litt misvisende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...