TSandvik Skrevet 6. oktober Del Skrevet 6. oktober PC'en var satt opp med C:/ (512GB M.2) til Windows og pogrammer, mens D:/ (2TB SATA)var satt opp som lagringsplass gjennom lagringsplass oppsettet du finner på kontrollpanelet. En dag var D:/ borte. På lagringsplass står det at det er 1,8TB lagringsplass, men den er usynlig. Under diskbehandling står bare C:/. Så lite livstegn fra D. Testet med å koble D:/ til med en usb-adapter, hjalp ingenting. Testet med å koble D:/ til en annen PC med usb-adapter, hjalp ingenting. Testet med å kjøre et gjenopprettings program. Her fikk jeg listet opp alle mapper/filer som ligger på D:/ Kjørte gjenoppretting mot en ekstern USB disk. Og fikk kjørt gjennom alt uten problem. Alle filene og mappene kom fint over. Men neste problem kom da jeg skulle åpne filene, feilmelding på feilmelding om at filene var skadet i forskjellige varianter. Prøvd å google litt for å se om det er en quickfix. Men til ingen nytte. Noen der ute som har noe triks? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. oktober Del Skrevet 6. oktober (endret) TSandvik skrev (21 timer siden): Kjørte gjenoppretting mot en ekstern USB disk. Og fikk kjørt gjennom alt uten problem. Alle filene og mappene kom fint over. Det gjorde jo ikke det siden filene er "skadet". Hvilket gjenopprettingsprogram ble brukt? Endret 7. oktober av mobile999 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. oktober Del Skrevet 6. oktober Om du har viktige filer på denne disken burde du forsøke å få den klonet først av alt, så kan du prøve og feile med div. gjenopprettingsprogrammer. Hvilken diskmodell det er hadde vært greit å vite, noen har bedre diagnoseverktøy enn andre. Lenke til kommentar
TSandvik Skrevet 6. oktober Forfatter Del Skrevet 6. oktober Er en Seagate Barracuda 2TB, har den ikke her nå så har ikke fulle navnet. Brukte EaseUS data recovery Pro. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. oktober Del Skrevet 6. oktober Hvor har du backupen din ? Hvis filene var korrupte og viktige for deg, så tenker jeg at det ikke er så lurt at du fortsetter på egenhånd, men heller sender inn til Ibas elns. for analyse og evt. få pris hvis det viser seg at filene lar seg gjenopprette. Lenke til kommentar
TSandvik Skrevet 7. oktober Forfatter Del Skrevet 7. oktober Er ikke min PC, han som har den har backup på mye. Men dessverre ikke på akkurat dette. Har kontaktet Ahlberg Data, så får håpe de kan trylle. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. oktober Del Skrevet 7. oktober Klon disken til et image først. Deretter kan dere få hjelp til å analysere problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå